MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 18, 2025 6:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 655 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 129 30 31 32 3344 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 10, 2010 11:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Wychodzi na to, że to wał cross-plane. Posiada on bowiem dużą przeciwwagę na początku i końcu wału. W wałach płaskich ich nie ma.

Obrazek
Płaski

Obrazek
Cross-plane

W silnikach z wałem Cross-plane, kolejność zapłonu może być taka: 1-5-4-8-7-2-6-3, natomiast przy płaskich 1-8-3-6-4-5-2-7. Zobacz, jak jest u Ciebie, wtedy będziemy pewni.


Na górę
Post: ndz paź 10, 2010 11:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
U mnie kolejnosc zaplonu jest 1-5-4-2-6-3-7-8 [zlosnik] Wiec ani tu ani tu nie pasuje...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz paź 10, 2010 12:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Chodziło o to, że z wałem płaskim rozkład zapłonu jest równomierny - na przemian (kolorami oznaczyłem różne rzędy cylindrów), przykładowe kolejności :

z wałem płaskim

1-8-3-6-4-5-2-7

z wałem cross-plane

1-5-4-8-7-2-6-3

Jak widzisz, twojemu m119 bliżej do cross-plane, do tego te przeciwwagi na wale. I chyba wszystko jasne


Na górę
Post: ndz paź 10, 2010 7:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
trocin pisze:
Popey pisze:
Trocin , czemu to auto tak się podnosi w górę?


Nie wiem - tak ma :) Jak jest dobrze obciazone to jest troche nizej... Tak dziala u mnie nivo... Nie przeszkadza mi to, jakby byla za nisko to by bylo gorzej... ;)

Jak to za nisko i byłoby gorzej?Coś nie halo z nivo?W sumie jestem ciekaw bo auto masz naprawdę niezłe a tu taki "psikus" ?Chyba drzewa na opał nim nie wozisz..?
Zajmujesz sie pierdołami typu wałki jak wszystko Ci dobrze chodzi itp a tu zewnętrzny wygląd do poprawy.
Działasz jak polityk .

_________________
V


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 11:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Z nivo wszystko halo, spokojnie [zlosnikok] Sprawdzalem jego dzialanie - pompa chodzi, regulator wzniosu ok, tyl unosi sie i opada, gruchy dobrze tlumia, silowniki suche i wizulanie ok,nowy plyn i filtr z ASO ;)
Wyglad zewnetrzny do poprawy, dobre, hehe, Popey daj spokoj [hihi] Polityka sie nie zajmuje [oczko]
To zalezy jak auto stoi, czy jest zaladowane, czy odpalone itp. Potrzeba by gdzies na rownej powierzchni ocenic, mi to nie przeszkadza, ze tyl jest delikatnie wyzej od przodu ;)

A propo walu - dowiedzialem sie ze w M119 jest wal krzyzowy i kolejnosc zaplonow nienaprzemienna, tzn. nie raz gar z lewej glowicy raz z prawej, tylko LPLLPLPP czyli 1-5-4-2-6-3-7-8.
Dlatego taki silnik V8 przyjemnie bulgocze, a nie chodzi jak dwa R4, jak jest to przy silnikach z walem plaskim. Sa oczywiscie wady i zalety tego rozwiazania, ale to napisze pozniej jak bedzie ktos zainteresowany [oczko] Inaczej bulgocza V8 USA z walem krzyzowym, bo maja m.in. inna kolejnosc zaplonow, inaczej poprowadzone rury wydechowe poszczegolnych cylindrow oraz inne czasy i konstrukcje rozrzadow.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 2:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Trocin podziwiam Twoją dbałość o szczegóły, zainteresowanie wszystkim co związane z W140 i M119 oraz ilość wiedzy jaką posiadłeś w trakcie użytkowania. Stajesz się ekspertem w tej dziedzinie!!!

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 5:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Super wysoko stoi [zlosnikok]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 7:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
escort923 pisze:
to cos czerwone obok ładnego SEL-a (Lambo albo ferrari albo jescze cós innego) stoi na stacji koło kielc??

ładne W140 [zlosnikz]
głosniki w dachu??
telewizor??
wiela dałeś za takie cacko ??

to replika lamborgini countach marnej zreszta jakosci

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 4:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam.
Postanowilem zmodyfikowac loszce wydech – osłuchowo jeden katalizator lekko dzwonil.
Fotki jak to wygladalo przed robota, w trakcie i po.
Po przestudiowaniu for i relacjach ludzi, ktorzy to robili w M119 postanowiłem wspawanć nowe dwie zwykłe rury 60mm zamontowane dodatkowo na paste do wydechow Sonax.
Na wolnych obrotach dzwiek bez zmian, na srednich i wyzszych zdecydowanie lepszy dzwiek, nie jest glosniej tylko „bardziej z jajem”. Zauwazylem tez lepsze wkrecanie na obroty teraz, generalnie moje odczucie jest takie z auto lepiej sie zbiera, ma lepsze odejscie i szybciej redukuje biegi przy bucie, zobaczymy jeszcze jak spalanie... Zapach spalin rowniez sie zmienil... Sonda lambda zostala i pracuje poprawnie (sprawdzane na kompie od gazu). Okazalo sie ze walniety kat rzeczywiscie byl poobrywany w srodku i mulił wydech, drugi wizualnie w porzadku ale siateczki w nim byly juz bardzo zapchane...
Na razie jestem bardzo zadowolony z modyfikacji ;)
Katy poszly do handlarza, po robocie zostałem jeszcze kilka stówek do przodu ;)


Załączniki:
po.JPG
po.JPG [ 205.82 KiB | Przejrzano 1274 razy ]
w trakcie 3.JPG
w trakcie 3.JPG [ 193.51 KiB | Przejrzano 1274 razy ]
w trakcie 2.JPG
w trakcie 2.JPG [ 183.4 KiB | Przejrzano 1274 razy ]
w trakcie.JPG
w trakcie.JPG [ 126.49 KiB | Przejrzano 1274 razy ]
przed.jpg
przed.jpg [ 63.63 KiB | Przejrzano 1274 razy ]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex
Na górę
Post: śr gru 08, 2010 10:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Polska to jednak dziki kraj... :-?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: czw gru 09, 2010 2:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
kolego wycięcie katalizatorów to nie jest modyfikacja tylko druciarstwo rodem z jakiegoś golfa nie obrażając właścicieli golfów
trzeba było jeszcze strumienice z allegro założyć [zlosnikz] ;)

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Ostatnio zmieniony czw gru 09, 2010 4:19 pm przez munich, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw gru 09, 2010 3:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
A NIE LEPIEJ KOMPLET MAGNETYZERÓW :lol:
munich pisze:
kolego wycięcie katalizatorów to nie jest modyfikacja tylko druciarstwo rodem z jakiegoś golfa nie obrażając właścicieli golfów
trzeba było jeszcze strumienice z allegro założyć ;)

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: czw gru 09, 2010 9:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dzięki za fachowe rady, zastanowie się nad magnetyzerami i strumienicami [hihi]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: czw gru 09, 2010 9:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Ale awantura :roll: Po tylu latach te katy i tak straciły swoje właściwości filtrujące...


Na górę
Post: czw gru 09, 2010 10:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
devcrk pisze:
Ale awantura :roll: Po tylu latach te katy i tak straciły swoje właściwości filtrujące...

kat nie ma żadnych właściwości filtrujących, takie maja DPFy (ale i tak jest regularnie wypalany)

Kat jest do wycięcia w praktycznie każdym samochodzie który na Pb ma przebieg ponad ok 150tys km ( zależy od trybu jazdy) , a następnie ma założoną instalacje LPG/CNG i pochodne. Wilgoć w spalinach w połączeniu ze starymi osadami w kacie powoduje zatykanie szczelin, a co za tym idzie przytkanie wydechu. A to już niedaleko do przegrzewania silnika, braku mocy i zwiększonego zużycia palia ( mocniej operuje się pedałem przyspieszenia).

Zgodnie z polskim prawem jest to nielegalne, bo powinno się wymienić na nowe, ale życie jest takie że katy przy takich przebiegach powinny być usuwane. Dzięki temu, może zabrzmi to przekornie, samochód jest bardziej ekologiczny niż z przytkanymi starymi katami, bo spala mniej paliwa, poprawia się jakość spalania bo spaliny są całe usuwane z komory. Mogą się jedynie pojawić zaburzenia w doładowaniu dynamicznym, bo silnik nie wpada w rezonans, i dlatego nie montuje się poprostu rury, tylko właśnie wyśmiewane strumiennice ( i nie chodzi tutaj o te łuski, i takie tam cuda niewidy) tylko o puszkę rozprężną, równie dobrze można wspawać zwykły przelotowy tłumik.
W samochodach z 2 sondami, kat jest monitorowany non stop, jednak jak to w PL bywa, szybciej opracowano emulatory niż producenci pełny monitoring II sondy [zlosnikhihi]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 655 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 129 30 31 32 3344 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl