MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 03, 2010 12:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
A może lewe powietrze? Ja mam z tym problem - moj M103 czasem nierówno pracuje na niższych obrotach. Jade 90km/h, cisne w podłoge (tak żeby automat nie zredukował) - nie przyspiesza, jak zredukował (automat z 4 na 3) to po chwili szarpnął (tym razem silnik), załapał i rozpędziłem się do 120 i jechał pięknie - mocy nie brakowało (to samo dzieje sie w trybie "E" bez redukcji po mocnym nadepnięciu załapie, szarpnie i jedzie). Ostatnio poruszałem obudową filtra powietrza to ekonomizer zaczął wariować wraz z silnikem więc to chyba jednak jest lewe powietrze. Pytanie teraz gdzie jest nieszczelność? A pali mi 10.5/100 większość trasa z wyprzedzaniem, jeżdżąc "normalnie".

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
alexxander pisze:
A pali mi 10.5/100 większość trasa z wyprzedzaniem, jeżdżąc "normalnie"
Jak pali 10,5 to lepiej nic nie ruszaj. Jak go naprawisz to moze i zacznie lepiej jezdzic ale napewno bedzie normalnie "palic" (13-14 l/100 km) [zlosnik]

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 6:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Otoz problemow nadszedl kres !!! :) potencjometr klapy byl wytarty, zamontowalem uzywke bo mialem w zapasie i chodzi b.dobrze ale niedlugo zaloze nowy, autko nie gasnie wiec jestem zadowolony :) Dzieki Ogromne za pomoc !! :D:D:D

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 7:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
i do tego trzeba bylo wymienic trzy (cztery?) zawory powietrza dodatkowego? :o

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 7:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
keraj pisze:
Otoz problemow nadszedl kres !!! :) potencjometr klapy byl wytarty, zamontowalem uzywke bo mialem w zapasie i chodzi b.dobrze ale niedlugo zaloze nowy, autko nie gasnie wiec jestem zadowolony :) Dzieki Ogromne za pomoc !! :D:D:D



Hehehe jeden wykład na pw i kolejny szczęśliwy.

Ja dziś miałem dramat.
Pojechałem na działkę i widze błoto , to je bokiem.
Ciężkie to auto jednak, zapadłem się do połowy listwy na drzwiach, wyszedłem przez szyberdach.
Miałem pół litra w bagażniku , poszedłem po chłopa i mnie ratował.
Teraz mam grand cherooke z m-103 hehehe.
Nawet zdjęcia miałem ale juz nie mam.
Ale działkę skopałem , znów ogórki będą niezłe.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 12:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
kielbik pisze:
Jak pali 10,5 to lepiej nic nie ruszaj. Jak go naprawisz to moze i zacznie lepiej jezdzic ale napewno bedzie normalnie "palic" (13-14 l/100 km) [zlosnik]

Musze go naprawić bo nie da się jeździć przepisowo a czasem trzeba [zlosnik]. Potencjometr mnie nie dotyczy w tym przypadku? Jak zgasze i zapale to sytuacja się poprawia no i jak mu sie przyjdzie zmieniać bieg kiedy "nie łapie" to potrafi konkretnie kopnąć (skrzynia). Tak losowo np. w dziure jakąś wjade i się zaczynają/przestają dziać cyrki. Więc lewe powietrze mi pasuje, no ale to jest KE i może być "różnie". Co do spalania, to w D na autobahnie 8.5/100, w PL tylko trasa - 10/100, myśle że 9 - 9.5 w porywach dobrego wiatru jest możliwe. Teraz jest 10.5/100 bo dochodzi jazda po małym mieście i wsi.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 1:03 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
masz ASD?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 8:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
dokladnie kolego THC potencjometr trafny strzal ! :) tylko nie rozumiem dlaczego kazdy z silniczkow pracowal inaczej, a na jednym autko zgaslo po ok 100km, ale to juz raczej nie jest wazne, najwazniejsze ze wszystko gra jak powinno, teraz pora zajac sie wyjacym mostem ale to juz w nowym temacie :) Dzieki raz jeszcze :):):)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 11:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Generalnie to sprawa może (ale oczywiście nie musi) wyglądać tak: Objawy, które opisujesz występują przede wszystkim przy niewłaściwej regulacji składu mieszanki paliwo-powietrze. Zatem: jeśli ktoś kręcił Ci tym imbusem bez właściwego przyrządu pomiarowego (np. Hermann) to prawie na pewno jest to pierwsze miejsce do sprawdzenia. Drugie ten zawór/silniczek czy jak zwą też może nieprawidłowo działać ( i możesz mieć na gorącym silniku za bogatą mieszankę) i też należy go dobrze sprawdzić. Ja obejrzałbym świece zapłonowe. Jeśli są czarne lub czarne i zaolejone to wiadomo chociaż w którym kierunku należy szukać (np. można sprawdzić wyprzedzenie zapłonu). Odradzam ci "loteryjną" wymianę podzespołów czy kręcenie wszystkim "coby" ewentualnie mogło zadziałać :)
P.S.
Właśnie przed sekundą przeczytałem, że już znalazłeś przyczynę. Cieszę się bardzo. Jeśli ten potencjometr reguluje (ma związek ) z jedną z tych rzeczy, o których ci wspominałem to mam również satysfakcję. Jeśli nie, to potraktuj moją wypowiedź jako chęć niesienia pomocy dla kolegi w potrzebie.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 12:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
potencjometr klapy spetrzajacej zalatwil sprawe w 100% :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 5:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
kielbik pisze:
masz ASD?

Mam i zaświeciła mi się tydzień temu kontrolka ale problemy z silnikiem to już z 2 miesiące trwają, coraz cześciej te "cyrki" się dzieją, wcześniej to olewałem. Dzisiaj przejechałem 50 km z problemami, poruszałem obudową filtra powietrza i drugie 50 km bez problemu. ASD mruglęło mi "8 razy", dzisiaj po powrocie z trasy skasowałem błąd i narazie działa. Tam koło akumulatora jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za KE i ASD?

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 8:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
alexxander pisze:
Tam koło akumulatora jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za KE i ASD?
Wlasnie. A konkretnie przekaznik antyprzepieciowy, ktory lubi miec zimne luty. Trzeba go profilaktycznie przelutowac. Ja boksowalem sie ze swirujacym KE-Jetem i ASD ze trzy lata a po przelutowaniu jak reka odjal ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl