MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 5:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 29, 2010 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Witam,
potrzebny jest Mietek dieselek, wybór jest pomiędzy 190 a 124.
Jakie są różnice pomiędzy tymi modelami?Który jest tańszy w eksploatacji(koszty częsci) itp.
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 12:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
Rychu, zadaj sobie pytanie czy diesel czy benzyna z lpg.
jesli diesel to ktory 200, 250 czy inny w W124
ja mam gaz w 124 200E na wstrysku, na poczatku troche meczylem sie z gasnieciem auta, ale teraz, po wlasnej manipulacji chodzi calkiem przyjemnie. Spalanie 12 l lpg / 100 km, co daje niecale 30 zl.
Spalanie diesla w W201 2,0 to minimum 6l on / 100 km, a czasem 7,5. Nie mowimy o jezdzie na tzw "PKS" z wrzucaniem na luz i nie przekraczaniem 90km / h.
Im wiekszy diesel (pojemnosciowo) tym wiecej spali, przynajmniej o 0,5 l / 100 km dla 250 D, a o 1 l (lub 1,5) przy pojemnosci 300 D.
Nie mowimy tez o jezdzie na tzw. "but i lycha".
Czy 201 czy 124? komfort podobny, zblizony ale im wieksze auto, tym wygodniej dla jajek...

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 12:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Polecam 190 2.0D. W 124 ten silnik jest trochę za słaby do cięższej budy. Zresztą w 190 też nie wbija w fotel ale za to ciut mniej pali. Jak chcesz coś szybszego to fajne auto to 190 2.5TD tylko ciężko ustrzelić bo mniej ich było. Gaz może chodzić bardzo dobrze przy mechanicznym wtrysku ale trzeba mieć potężnego maga na podorędziu albo samemu się nauczyć (co jest raczej nieuchronne);) Mi w M102 2.3 nie schodzi poniżej 10l w trasie.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 1:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Hmm, interesuję mnie tylko diesel.
Wóz nie musi być demonem jakiejkolwiek prędkości-może być zwykły osiołek do wożenia dupki:)
Czyli rozumiem że 2,0 w tym wypadku.
Skrzynia oczywiście manualna-tylko 4 czy 5? Która sprawia najmniej kłopotów?
No i jak wyglądają ceny częsci do 124/190?
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 4:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ceny części są bardzo przystępne, jest ich dużo więc o koszta nie ma sie co obawiać. Wybór między tymi modelami to kwestia gustu, mechanicznie są bardzo zblizone, napewno obszerniejszy w środku jest 124, poza tym ładniej wykonany. Z silnikiem 2.0 większość skrzyń to 4-biegowe, 5-tki, były opcjonalnie do 1993r. Generalnie należy zwrócić uwage na korozje, której na pierwszy rzut oka wcale nie musi być widać, no i motor musi ładnie cykać.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 4:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
A są jakieś szczególne miejsca/punkty na które trzeba zwracać uwagę przy kupnie W124?


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 9:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
hmmm.... Tak jak pisał Nilo. Im większe tym wygodniejsze. Ja bym szukał 190 2.0D albo 124 250D jeśli chcesz koniecznie Diesla. (zresztą, tak jak Ci mówiłem przez telefon) 190 to małe wozidełko, ale ma swój urok, a 124 to duża wozidupa. Na co zwracać uwage? Na mocowania tylnej belki, czy nie są pognite, na zgrzytające skrzynie przy szybkim włączeniu np z 3 na 4. Pękniętych spręzyn, i innych "usterek" spowodowanych zużyciem nie opisuje, bo to nie ma sensu. Sam wiesz na co patrzeć kupując auto. Jak będzie coś ciekawego do daj znaka, będziemy patrzeć czy nie padaka :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 8:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Rysiek a co ewentualnie kogo chcesz wozić i gdzie?
Dizel to już wiemy , duży kufer czy mały?
Ja bym kupił na Twoim miejscu 200D W124 i latał ile wlezie.
Pkt to bagażnik a właściwie jego podłoga i "wyłażące sprężyny" rdza na przednich błotnikach w okolicy zderzaka , przy szerokiej listwie [zlosnik] zacianające się ogrzewanie .....
Ostatnio czytałem dobry tekst jednego z forumowiczów, że kupili merce i do tego auta zastępcze [hihi] ale pewnie finansowo już jest inaczej.
Rysiu użyj opcji szukaj bo to wszystko o 124 było maglowane 1000razy.
Pogadaj z Kiełbikiem miał ostatnio ładne dizle.

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl