MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 7:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 28, 2010 11:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:56 pm
Posty: 37
Numer GG: 2292128
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie,
czy ktoś z Was osobiscie wymieniał pompe wspomagania? Chyba niedługo bede sei do tego zabierał jednak nie wiem co i jak...
Wiem ze nie jest to trudne bo mozna to zrobic nawet nie wchodzac pod samochod.
Ja jednak dysponuje kanalem ale chcialbym siee zapytac jak krok po kroku wykonac wymiane?
Samo zdjecie pewnie jest latwe, wystarczy odkrecic kilka srub ale bardziej boje sei o pasek, jak go zdjac/zalozyc??

Pozdrowienia,
Kuba

_________________
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89'


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 1:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pasek powinno się zdejmować po zluzowaniu napianacza.
Napinacz luzuje się luzując śrubę mocującą go - duża przez śodek a potem przekręca regulator wystający z góry.
Z takiego powodu, że luzowanie i napinanie często kończy się zerwaniem gumy napinacza (bo ponowne naciąganie wg. znaków na starym napinaczu daje za mocny naciąg - guma już jest odrobinę przekręcona) pasek luzuje się odkręcająć jedno z mocowań alternatora i przekręca alternator - tak najprościej.
Wcześniej odkręć śruby mocujące kółko pasowe na pompie.
Reszta bez większych problemów byle by syfu nie napchać w przewody. Można wcześniej wszystko wypłukać z błota myjką cisnieniową.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 1:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:56 pm
Posty: 37
Numer GG: 2292128
Lokalizacja: Warszawa
Oj troszke skomplikowanie to brzmi.. niewiele rozumiem.
Diesel 2.5 moj silnik

_________________
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting
W201 190D 2.5 91'
W201 190E 2.0 89'


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 2:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No tak, to masz spreżynę napinającą - tamto odnosiło się do benzyny.
Wkładasz w czarny plastik mocujący sprężynę koło dekla zaworów od góry pręt - jest dziura.
Odkręcasz - wyciągasz śrubę która jest przestrzelona przez oczko sprężyny. Pręt jako dżwignia pozwala na wyciągnięcie śruby i zluzowanie paska - potem ciągnąć za niego można pasek naciągnąć i włożyć śrubę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl