MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 10:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 27, 2010 6:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witajcie!
Mam od wczoraj tak, że pedał gazu nie wraca "sam z siebie" do położenia spoczynkowego i oczywiście obroty silnika utrzymują się wysokie, co czyni mój pojazd najszybszym w całym mieście [chory] .
Jak parę razy poruszę pedałem gazu gwałtownie tam i z powrotem, to potem jest już OK. Oczywiście podejrzewałem linkę, ale ta chodzi OK. Ponieważ mam ASB, układ dźwigni gazu jest dość rozbudowany, wygląda jednak na to, że coś się skitwasiło na odcinku od mocowania linki do pompy wtryskowej, bo jakby znajdujące się tam cięgno sztywne nie chce wracać samo do góry (a czy powinno?).
Czy z tym pedałem to jest jakiś standardowy, trywialny problem? I na czym ew. polega?
Czy ktoś potrafiłby wskazać w EPC, gdzie jest schemat tych wszystkich cięgieł? (znalazłem tylko schemat samego pedału i linki).
Pozdrawia szybkościowy (chwilowo) Leopold

PS. Nie bić - szukałem!!! [jezyk]

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Jakbyś podał VIN albo jaki silnik to byłoby łatwiej i pewniej a na razie prosze http://mb.neoriginal.ru/part/class/1/cc ... /subgr/015
Zazwyczaj pęka to mocowanie pedału gazu do karoserii lub jak w moim przypadku ten plastyk mocujący drążek z pedałem
za 30-40 zł kupisz nówkę

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: wt wrz 28, 2010 9:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Silnik to 2.5D. Zastanawiam się, czy możliwe jest np. zacieranie się osi, do której dochodzi popychacz gazu, w pompie wtryskowej?
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: wt wrz 28, 2010 12:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
leopold pisze:
Zastanawiam się, czy możliwe jest np. zacieranie się osi, do której dochodzi popychacz gazu, w pompie wtryskowej?
Jest jak najbardziej mozliwe. Dlatego wlasnie plan obslug MB przewiduje smarowanie wszystkich przegubow i osi w ukladzie sterowania przepustnica/pompa wtryskowa w ramach "duzej" obslugi okresowej ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt wrz 28, 2010 2:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Dzięki! Też miałem na dzisiaj taki plan podstępny, by w czeluście reaktora zanurkować i wszelkie iunctum oleum jakimś omaścić. Natomiast interesuje mnie, czy w samej pompie wtryskowej coś, co ma kontakt z cięgnem pedałem gazu, może się zatrzeć?
Pozdrawia dociekliwy Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: wt wrz 28, 2010 10:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Taaa, elementy plywajace w oleju napedowym sa szczegolnie podatne na korozje lub zuzycie na skutek niedostatecznego smarowania... :roll:

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 9:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Eeeee, w głębinach pompy to oczywiście nie, ale gdzieś jakaś oś czy popychacz muszą w końcu wychynać na zewnątrz i to miejsce może być źródłem kłopotów. Ale... pytanie z innej beczki: poszczególne cięgna i dźwignie systemu sterowania gazem połączone są przegubami kulowymi. Czy te przeguby można jakoś rozłączyć a potem na powrót, po przesmarowaniu, połączyć?
Pozdrawia konsekwentny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 1:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A może nie masz wszystkich sprędźinek
http://mb.neoriginal.ru/part/class/1/ccode/1/cat/14H/type/602/subtype/911/group/07/subgr/180/retcat/15C/rettype/201/retsubtype/126
Złącza przegubowe zdejmuje się ciągnąc za paneweczkę, jak plastik to trzeba uważać aby nie pękła.
Wszystko w układzie napędzanym pedałem gazu od czasu do czasu dobrze posmarować ATFem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 4:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wszystko byłoby OK, gdyby chłopcy ze Stuttgartu pomyśleli, jak te wszystkie przeguby i drążki ktoś, kiedyś, za 20 lat, będzie smarował. Ciekawe, jak oni wyobrażają sobie przesmarowanie ośki koło nr. 47 albo zdjęcie cięgna 173 bez zdejmowania kolektora :o (ew. posiadania oswojonego węża - mechanika) ? Co się dało, to przesmarowałem... na razie jest OK.
Za konsultacje PT Kolegom dziękuje Leopold :P

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl