MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 6:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 26, 2010 3:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Alternator w zeszłym roku był robiony. Tak więc zakładam, że to nie jego wina.
Jeden akumulator już w plecy, drugi zaraz dokończy żywota. Czasem ładowanie jest ale przez większość czasu go nie ma.
Na nie równościach czasem ładowanie powraca aby za 5 minut sobie pójść w cholerę.
Tak więc teraz może wypadało by sprawdzić przewód masowy?
I pytanie, gdzie go szukać? :roll:

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
Post: ndz wrz 26, 2010 3:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Do alternatora nie jest podłączony przewód "-" , jest przykrecony do silnika i to jest jego "-". Wyjmij alternator i daj do sprawdzenia, bo najwyraźniej nie został dobrze zrobiony. Ewentualnie sprawdź kostkę i przewody idące do alternatora.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz wrz 26, 2010 5:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Wiem, że to będzie "lame", ale co tam [zlosnik]

A jak go wyjąć? [zlosnikeh]

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 8:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Stop orkiestra!
Zanim rozkręcicie cały samochód, trzeba zacząć od pomiaru napięcia ładowania oraz napięcia na zaciskach alternatora.
Przecież mogą być różne uszkodzenia: przewód masowy lub przewód (+) uszkodzone, regulator napięcia padnięty, gdzieś zły kontakt, w końcu oczywiście alternator.
Pozdrawia racjonalnie Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 6:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Regulator napięcia jest w alternatorze czy jest to oddzielne urządzenie?
Gdzie jest przewód masowy? [zlosnikeh]

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 10:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Lepiej jedź do mechanika bo po tym co piszesz nie urażając kolegi to masz zbyt słabe pojęcie o elektromechanice, a szkoda żebyś więcej popsuł jak naprawił.
Tak regulator napięcia i mostek Gretza-diody są wbudowane w alternator i bez miernika nic nie zdziałasz.
Masa jest między silnikiem a nadwoziem zwykle w okolicach skrzyni biegów.
żeby wyjąć alternator trzeba zdjąć pasek i odkręcić go od bloku silnika zwykle dwie/trzy śruby.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 6:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Jedź - dobrze powiedziane :lol: ale na chwilę obecną to mi hulajnoga została. Chcę po prostu wymontować alternator i zawieść do specjalisty. Okej, z paskiem chyba dam sobie jakoś radę [zlosnikeh]

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 7:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Tylko zapamiętaj jak pasek biegnie po tych wszystkich kołach i rolkach.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob paź 02, 2010 12:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Miałem to samo. Wystarczyło kupić komplet szczotek (razem z regulatorem) cena około 30zł. Na wszelki wypadek oczyściłem też ze syfu wszystko co się dało oczyścić i jest jak nowy. Wszystkie bóle odeszły.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 11:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
I jeszcze od siebie dodam, że taki komplecik, znaczy się regulator ze szczotkami, no name ( czarny), wytrzymuje ok 70000 km i znów jest do wymiany ze względu na zużycie szczotek....

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl