MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 17, 2010 7:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
szukałem już w necie ale nic konkretnego nie znalazłem co by mnie zaciekawiło odnośnie blosa przy 3.0 m103
a mianowicie:
-jak najlepiej wyregulowac tego blosa ?(ile obrotów daną śrubą)
-ile powinien palic gazu na takim urządzonku mowa oczywiście o 3.0 m103 180KM ?
oraz jak wyregulowac sam parownik (tzn. rozkręcic na maxa) ?
a posiadam parownik BRC AT90E


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 10:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Z tego co pamiętam to tez próbowałem w swojej 300CE montować blosa, parownik miałem taki sam ja ty, ale auto wogole nie chciało jechac, slit w blosie zmienilem na najwiekszy z możliwych, jak również rurki gazowe z fi 6, na fi8 i to nic nie dało, regulowałem jak tylko sie da parownik rozkrecałem na maxa, i ciagle był wielki zamuł na LPG, w koncu odpuscilem sobie.
Prawdopodobnie parownik nie dawał rady do blosa.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 12:46 pm 
Offline

Rejestracja: wt maja 25, 2010 2:57 pm
Posty: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
rogra pisze:
a posiadam parownik BRC AT90E

to jest model parownika a jaka jest jego moc w kW? Parownik powinien być "mocniejszy" ok 30% od silnika

_________________
W124 E 320 T


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 10:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mała śruba półtora obrotu, duża dwa i pół obrotu.
Parownik rozkręcony na max. tylko żeby Ci śruba nie wypadła, z wyczuciem.
Taki parownik w zupełności daje radę do maksymalnych obrotów czy przy 230km/h.
Spalanie w mieście przy normalnej jeździe kilkadziesiąt kilometrów spokojnie, kilkadziesiąt szybciej, kilka razy kick down itp.18 litrów w porywach 19.
W trasie od 11.5 do 19 przy prędkości od 180 do 235.
Nie ma znaczenia przy spalania jeśli masz automat czy używasz tryby E czy S, E bywa wkurzający i jest durnym wymysłem .
Blos jest na prawdę idioto odporny i nie wiem jak może nie działać.
Nawet kiedy jest całkiem zakręcony to auto i tak jedzie , ospale ale normalnie mozna się poruszać.
Po wykręceniu tych śrub i tak najlepiej przeregulować go na 3500 obr. na analizatorze.
Wynik prawidłowy jak najmniej tlenu w spalinach, jak najwięcej CO2.
Jak coś to pytaj . Śmigam takim samym silnikiem z blosem już kilka miesięcy i wiele kilometrów i kompletnie nie wiem czy jadę na Pb czy na lpg.
PS. Z boku blosa jest jeszcze śruba do podparcia przepustnicy,ale ona ma byc wykręcona.
Ta mniejsza od jałowych wystaje jakby u dołu z tej większej od mieszanki, często kręcąc dużą obraca się też mała.Trzeba na to zwracać uwagę.

Ogólnie blos to spoko urządzenie, nawet w razie wystrzału zazwyczaj z własnej winy dostęp do klapy jest prosty i w razie czego można ją nastawić na trasie mając płaski wkrętak i płaską 10.

Poczytaj tez to, w sumie po lekturze będziesz wsyztsko wiedział.
http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf
Jeśli auto nie będzie działało prawidłowo, to juz nie wina blosa , a raczej lewego powietrza, którego mało w układzie nie robi wielkich kłopotów, ale jeśłi przekroczy wartośc graniczną , nie da się jeździć.To też przerabiałem.
No i przy 124 z M-103 jest mała lipa z montażem stożka,ale to potem jak będzi potrzeba.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl