MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 1:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 12, 2010 9:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
dla przykladu taki model GR 2,8TD vs. G240D

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
rozumiem ze chodzi o Y60. niedobry silnik w patrolu. ciezki, za slaby* do tej budy (nawet krotkiej), nienaprawialna turbina, pekajace glowice. jesli GR to jakies 4.2, najlepiej wolnossace.
w porownaniu do Geli masz nie do za.... mosty, bardziej komfortowe wnetrze, bardzo kulturalny silnik. W Geli za to lepszy uklad napedowy, trwale silniki i skrzynie biegow (w tym automaty).

*co prawda na reduktorze to jest szatan.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 7:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Nilo - nudzisz się? [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn wrz 13, 2010 9:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
lubie madrosci forumowe, a co !?
lubie jak sie wypowiadaja co madrzejsi ;)
sami fachowcy

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: wt wrz 14, 2010 6:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Kolega ma dwa patrole 2,8 Turbo,jakoś nie wydają mi się za słabe jak nimi jeździłem, jakoś w żadnym nie padła głowica czy turbina,W obu wszystkie napędy sprawują się doskonale i są ciche czyli mostów itd nie słychać.Różnią się tym ,że krótki to gr i ma z tyłu sprężyny ,a długi to zwykły na resorach.W resoraku były wybite gumy-tuleje w resorach,oba patrole w zimę parkują pod chmurką i zawsze odpalają,w obu padł alternator.A i oba nadwozia rdzewieją w podobnych miejscach :) ale ramy zdrowe.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 1:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
bmw pisze:
Kolega ma dwa patrole 2,8 Turbo,jakoś nie wydają mi się za słabe jak nimi jeździłem, jakoś w żadnym nie padła głowica czy turbina,W obu wszystkie napędy sprawują się doskonale i są ciche czyli mostów itd nie słychać.Różnią się tym ,że krótki to gr i ma z tyłu sprężyny ,a długi to zwykły na resorach.W resoraku były wybite gumy-tuleje w resorach,oba patrole w zimę parkują pod chmurką i zawsze odpalają,w obu padł alternator.A i oba nadwozia rdzewieją w podobnych miejscach :) ale ramy zdrowe.


zaden patrol GR nie ma z tylu resorow. GRy sa krotkie i dlugie, hiszpan czyli 260 jest dlugi, 160 jest krotki. Te dwa ostatnie maja resory.

co do silnika: cudow nie ma. 2.8 RD ma 115 KM. Mimo, ze cala skrzynia zestrojona jest do vmax 140 km/h, jest to za malo na to auto. Na reduktorze inna bajka, bo tam jest przelozenie momentu na 5 500 Nm na oś (czyli w ekstremalnym przypadku 11 000 Nm na koło!)

turbo: kazde turbo pada. Turbiny w patrolach są trwałe, ale max dla nich to 300 kkm. Potem zaczynaja cieknac i niestety nie da sie ich naprawic. wirnik od 280 SX "prawie" pasuje - ale prawie oznacza ladowanie na poziomie 0,3 Bar, czyli 3x mniej niz standard.

pekanie glowic to bardzo znana przypadlosc RD628T. Wytrzymuja 300-400 kkm. Jak juz peknie, to zwkle mozna zrobic 100 kkm bąblując do chłodnicy; prędzej czy później jest całkowity pad. Jesli mu nie pekly glowice, to albo je ktos zrobil, albo juz babluje, albo lada moment bedzie pad.

jesli chodzi o sprzegielka w przednich mostach: jesli sa fabryczne automaty, to po wjechaniu w teren szybko padną. wklada sie wtedy zwykle recznie zalaczane AVM. Sprawdzenie automatow niewiele daje, bo one sie dosc specyficznie zuzywaja. trzebaby tlumaczyc konstrukcje.

mosty mechanicznie sa nie do zarypania, patrole z tego slyna, koniec kropka. Zapina sie do tego bez problemu 300 KM silniki z BMW na przyklad. Oczywiscie zwrotnice, kule i lozyska wymagaja normalnej obslugi.

co do gum w podwoziu - standardem jest, ze auto eksploatowane na autostradach dostaje wszedzie luzow po paru probach uzycia w terenie. Wtedy jest proste i niedrogie remedium raz na zawsze pt. tuleje PU. 44 sztuki mozna kupic za ~1000 PLN, do tego pare tulejek u slusarza, dzien roboty i zawias zrobiony jest na wieki.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 7:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Bo ten długi patrol to nie gr tylko właśnie hiszpan ,a krótki to gr :) przecie te auta prawie się nie różnią,coś tam rozszerzyli zmienili tapicerkę i pewnie parę pierdółek.Uznałem to za nieistotne ale dobrze ,że kolega czuwa :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 9:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
bmw pisze:
Bo ten długi patrol to nie gr tylko właśnie hiszpan ,a krótki to gr :) przecie te auta prawie się nie różnią,coś tam rozszerzyli zmienili tapicerkę i pewnie parę pierdółek.Uznałem to za nieistotne ale dobrze ,że kolega czuwa :)


No właśnie różnią się zawieszeniem :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl