MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kable zaplonowe
Post: czw sie 19, 2010 4:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jakis czas temu chwalilem sie tu, ze w samochodzie mam fabryczne przewody zaplonowe... niestety juz nie :( . Po ponad 20 latach sluzby musialem sie z nimi pozegnac - zaczely puszczac prad bokiem - silnik bardzo nierowno pracowal i byly problemy z odpaleniem po zimie. Na szczescie fajki byly w bardzo dobym stanie i wystarczylo wymienic same przewody (medal Mercedesowi za wkrecane koncowki). Mialem w zapasach 5m kabla Beru z zyla metalowa - 1h pracy i silnik pracuje jak nowy. Fajki tylko przeczyscilem wazelina techniczna.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 12:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Lepiej smarować smarem silikonowym, nie chłonie wilgoci i jest odporny na wysoką temperaturę. Albo silikon-teflon.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 11:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wazelina techniczna tez nie chlonie wilgoci a dobrze wchodzi w gume, chociaz nie przecze, ze smary silikonowe sa duzo trwalsze, odporne na wysoka temperature. Poza tym, tylko wazeline akurat mialem pod reka.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 12:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Masz rację, jak było pod ręką można stosować.
Smar silikonowy ma jeszcze jedno ważne zastosowanie - przy fajkach - trzeba posmarować nim gumę uszczelniającą porcelankę świecy.
Bardzo często przebicia pojawiają się po porcelance, sprzyja temu już lekko sparciała guma wtedy traci sie zapłony. Czasem widuje się świece przeorane po bokach upływami. Beru zdaje sie nawet ma w swojej ofercie "specjalny" smar do fajek i świec.
Może o tym już wszyscy wiedzą ale ja kiedyś nie wiedziałem - to piszę ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt wrz 14, 2010 7:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 07, 2010 8:55 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Opolno-Zdrój
Miałem W116 450SEL.Miała oryginalne kable zapłonowe z 1975.Mercedes to Mercedes panowie!


Na górę
Post: pt paź 08, 2010 12:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak przy okazji jeszcze pytanie - czy kable od cewki do kopulki tez powinien miec wkrecane koncowki? Umnie nie ma tego (sa zaprasowane) mimo, ze guma "fajki" wyglada na orginalna.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl