MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 10:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 29, 2010 10:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Jak w temacie.
Brak wolnych obrotów, brak mocy aby ruszyć.
Nie mogę zlokalizować elementów odpowiedzialnych za wolne obroty.
Komputer miał błąd w pamięci czujnik położenia wałka rozrządu, po wykasowaniu nie powrócił. Brak błędów.
Podciśnienie sprawdzone i jest OK.
Po ściągnięciu filtra ciągnie z piskiem powietrze przez przepustnicę. Wg mnie coś się zepsuło w układzie biegu jałowego (pobór powietrza, regulator, filtr). Ale mogę się mylić. Nie mogę jednak zlokalizować jego elementów.

Proszę o pomoc.

Załączam zdjęcie silnika i fiszkę IDLE AIR SYSTEM, których to elementów nie mogę zlokalizować.


Załączniki:
DSCF2890-1.JPG
DSCF2890-1.JPG [ 53.04 KiB | Przejrzano 346 razy ]
Komentarz: IDLE AIR SYSTEM
imageget1.php.gif
imageget1.php.gif [ 29.05 KiB | Przejrzano 348 razy ]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe
Na górę
Post: ndz sie 29, 2010 1:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
:o :o :o Kto ci ten gaz zakladal [totalszok] [totalszok] [totalszok]
Gdzie masz filtry powietrza, bo przeciez nie zmieszcza sie w swoje miejsce - swoja droga trzeba miec fantazje zeby wtryski chowac w filtry powietrza [zlosnik]
BTW silnik to M119.971 ;)
Wolnymi obrotami steruje komputer, na podstawie informacji otrzymywanych z roznych czujnikow [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz sie 29, 2010 4:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ten schemat z EPC co załączyłeś tyczy silnika .960 na ke-jecie. Tu nie ma zaworu powietrza dodatkowego, tylko wolnymi obrotami steruje elektroniczna przepustnica.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz sie 29, 2010 10:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wtryski są pod filtrami. Filtry się mieszczą w całości.

Obaj macie rację: zepsuty jest (spalony) palec rodzielacza. Tak chodzi na 4 z 8 - porażka - jechać się nie da.
Juro wymienię.

Dzięki za pomoc.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: ndz sie 29, 2010 10:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
W takim razie podejrzewam ze silnik moze dostawac za malo powietrza, bo masz wloty czesciowo zasloniete przez wtryski ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pn sie 30, 2010 8:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
trocin pisze:
W takim razie podejrzewam ze silnik moze dostawac za malo powietrza, bo masz wloty czesciowo zasloniete przez wtryski ;)

To miało by znaczenie tylko przy dużym przepływie. Może wystąpić ograniczenie maksymalnej mocy - jakie? nikt nie wie - bo nie da się oszacować powiększonych oporów przepływu przez dolot.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 10:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
mza pisze:
Obaj macie rację: zepsuty jest (spalony) palec rodzielacza. Tak chodzi na 4 z 8 - porażka - jechać się nie da.


Uzupełnienie : poza awarią palce była też przerwa na jednej kopułce. Oczywiście nie na tej gdzie był zepsuty palec.

Tak więc chodził na 3 z 8.

Reasumując, wymieniłem dwa palce i kopułkę, wcześniej jeden przewód. Nareszcie chodzi pięknie (przyspiesza) bez wahań.

Wymiana całego WN to koszt (kable, 2 palec, 2 kopułki) to koszt rzędu 1kpln (BOSCH, kable niefirmwe), na oryginałach (BERU), k. 3kpln.
Mnie naprawa kosztowała 400pln.

Czy zepsucie w/w części oznacza, że te niewymienione też szybko się popsują?
Kable chyba można wymieniać pojedynczo - bo poco by tak sprzedawali.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 3:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A poco chcesz wymieniac kable - maja przebicia? Maja popekana izolacje?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 3:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
TReneR pisze:
A poco chcesz wymieniac kable - maja przebicia? Maja popekana izolacje?


Nie napisałem, że chcę wymieniać. Wręcz przeciwnie.
Zauważyłem tylko na forum, że ludzie wymieniają komplety kabli, kopułki, palce.
Może jest jakieś uzasadnienie?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 2:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Bo jest na wierzchu i latwo wymienic bez sciagania garnitura [zlosnikz]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl