MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 4:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 23, 2010 7:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Wentylator elektryczny to sensowna alternatywa dla wymiany wiskozy. Wisko im starsze, tym gorzej dziala. W patrolu wsadzilem sobie dwa wentylatory elektryczne (jakies fiatowskie), rozwiazujac przy okazji prolem brodzenia z wiskozą i było dobrze. No i cała przeróbka kosztowała tyle, co 1/4 nowej wiskozy.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 8:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Tylko tutaj probelm jest tego typu ze ja mam 8,5cm luzu od chlodnicy jak wywale wisko (moje jest nowka Behr) i cięzko dostac tak waski wiatrak. Juz sie cieszyłem ze znalazłem od opla 8,5cm - bo myslalem ze mam 9,5 cm luzu, ale 9,5 to mają V8 a nie R6:/ i lipa. A Ty ile miales luzu?


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 9:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Frytejro pisze:
Ty masz tez większa duzo chłodncie niz ja a to tez robi swoje..

Dokładnie! Kwestia zwymiarowania układu chłodzenia to podstawa i wpływa na jego zachowanie.
U ojca w Astrze jest silnik 1,7D i chłodnica od 2.0 TD czy jakaś inna gigantyczna (jakaś rzeźba). Z tego powodu chłodnica w każdych warunkach jest w stanie odebrać wystarczającą ilość ciepła z silnika i temperatura jest bardzo stabilna - bo układ pracuje praktycznie w zakresie otwarcia termostatu. To oczywiście ideał chłodzenia :-) producenci z uwagi na miejsce, koszty i brak potrzeby wstawiają chłodnice mniejsze wspomagając sie jeśli zajdzie potrzeba dodatkowymi wentylatorami. No a żeby ten wentylator się włączył potrzeba wzrostu temperatury ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 9:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
No niestety 126SDL orginal ma chlodnice wielkosci tej od V8, ja mam od 300 td bez AC a mam AC - jest o 6 cm krótsza. Ale gdybym ją założyl to moze dopeiro po 8 swiatłach z kickiem bym mial 95, ale na pewno bym miał.


PS co do oleju - faktycznie sie wolniej nagrzewa = temp po 15 minutach jazdy mam odpowiednia 83-85 stopni, a chłodnica oleju jeszcze zimna bo termostat jeszcze nie puscil oleju na chlodnice :o wczoraj to zauważyłem.. i powiem szczerze ze mozna miec i faktycznie pod 100 wode a chlodnica oleju jest na pół gwizdka otwarta [totalszok]


Na górę
Post: wt sie 24, 2010 11:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
nie będę jednak robil włącznika dodatkowego póki co - ten rezystor zalaczajacy wiatrak kolo 100 wystarczy.. powód ?? ogladam na allegro czujniki wentylatorów innych aut... poki co najnizszy znalazlem 97-92 do felicji.. przewaznie sa 105-95 a nawet dla aut z klimą 110-105.. wiec rzeczywiscie temperatura 100-105 jest normalną temp ...

edit do TDI vw i audi jest 95-90.. czyli 5 stopni róznicy to zadna róznica :)


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 1:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 09, 2010 1:54 pm
Posty: 14
Lokalizacja: W-wa
Jest dosc prosty i tani sposób obnizenia temperatury załączania wiatraka, wystarczy dołożyć rezystor:
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_CTS.html
http://www.k6jrf.com/MB_S500.html
Ja zastosowałem ten "patent" w swoim M104, który po 20-30 minutach jazdy łapał 120 stopni.
Po modyfikacji nigdy nie doszedł do 100 stopni...
pozdrawiam

_________________
W202 C220 D '97 - WDB2021821F583206 - jest
W124 300E 2.8 '93- WDBEA28E5PB990672 - był(a)
W126 420SEL '86 - WDBCA35D8GA241475 - był(a)


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 2:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
pisałem o tym tez, i stosowałem - wszystko spoko tylko jak chcesz zeby wiatrak wlaczal sie przy 95 a wylaczal przy 87 to jak sie raz właczy to juz sie nie wyłączy bo do 90 spadnei temp max i tyle :D czy to nie przesada? lepiej od 100 do 95 i tak wlasnie ja zastosowałem rezystor


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 2:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 09, 2010 1:54 pm
Posty: 14
Lokalizacja: W-wa
acha, nie doczytałem, że już stosowałeś takie rozwiązanie...
Ja u siebie zmieniałem też termostat, chyba na 80 stopni i jak wyjeżdzałem za miasto to temp spadała poniżej 90 i wiatraki sie wyłączały, a w mieście to chodziły cały czas (może z małymi przerwami), ale to było w "tropikach" i tam temp powietrza nie spadała poniżej 30...
:)

_________________
W202 C220 D '97 - WDB2021821F583206 - jest

W124 300E 2.8 '93- WDBEA28E5PB990672 - był(a)

W126 420SEL '86 - WDBCA35D8GA241475 - był(a)


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 5:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Panowie szukacie dziury w całym, dajcie sobie spokój no chyba że to jakieś nowe hobby - stabilizacja temperatury układu chłodzenia :lol: ;-)
Jakby to były wysilone mocno nadmuchane jednostki gdzie 10s niewydolności chłodzenia to wulkan w silniku wtedy owszem - mamy problemy, a stary MB co ma lekko ponad 70KM z litra w silniku benzynowym i waży 200 kg...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 10:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
e e e ja mam diesla :P a ponoc tych nie mozna przegrzewac ;) i termostat mam 80 bo to turbo jest w dodatku :D


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 10:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A komu się tutaj coś przegrzało? wygotowało wodę? przeszło ponad 120? [wazniak]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 10:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Pewnie nie, ale jak masz diesla, który pierwszy milion przejeżdża bez jęknięcia, to trochę nudno właścicielowi i zaczyna kombinować [zlosnikhihi].

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 8:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Dla Fryty;

Tak powinna wygladać chłodnica w 300SDL:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

A tak w szczepanie bez turbosprężarki:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 1:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ta druga jest od V8 benzynki - u mnie w uturbionym dieslu działała jezeli nie butowałem przy 30 stopniach i wiecej. Przy tej temp lepiej sprawuje sie jednak typowa dieslowa krótsza. Ja mam własnie krótszą;) jak masz dojscie do orginalnej SDLowskiej to chetnie się w nią zaopatrrzę [zlosnikok] PS podaj numer orginału to popytam gdzies, moze dorobia taką w jakiejs firmie hehe .


Na górę
Post: czw wrz 09, 2010 8:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 09, 2010 1:54 pm
Posty: 14
Lokalizacja: W-wa
Dieslowska wcale nie jest krótsza, tylko górny króciec ma w inny miejscu. nr: 1265005303
Na wiosne zamawiałem dla ojca, coś koło 2000zl.
Chyba że masz "wujka w ameryce", i wyśle ci do nas, to za połowe tej ceny:
https://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=2gkkewetqg1eka45ikcrcjnf&makeid=800016@Mercedes&modelid=1194072@300SDL&year=1986&cid=16@Cooling%20System&gid=2172@Radiator

_________________
W202 C220 D '97 - WDB2021821F583206 - jest

W124 300E 2.8 '93- WDBEA28E5PB990672 - był(a)

W126 420SEL '86 - WDBCA35D8GA241475 - był(a)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl