MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 20, 2010 5:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 31, 2010 10:06 am
Posty: 7
Numer GG: 5457954
Lokalizacja: Kraków
Witam, Panowie mam pytanie, dochodzę ze swoja 124 coupe do ładu i składu i mam pewien problem...
U siebie w aucie mam zmieniony wydech oryginalny był zmieniony przez poprzedniego właściciela, chciałem sprawdzić czy działa mi sonda lambda a tu niespodzianka... nie mam jej! Pierwsza myśl była taka że ten "magik" który robił wydech wywalił kata i sondę... ale jednak pod fotelem pasażera są zaślepione przewody od sondy... Pomyślałem że mam wersje RUF jednak chyba to nie to... w kilku miejscach pod maska mam napis ECE, co to oznacza? i ewentualnie w czym jest różnica oraz jak mogę to sprawdzić czy to aby na pewno jest ECE?
Znalazłem na forum kilka informacji o ECE jednak wiążą się one z w126
PS. rok produkcji 1988 silnik m103


Na górę
Post: pt sie 20, 2010 9:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
To co jest odnośnie W126 to chyba dotyczy też W124 z tym silnikiem. M103 tu i tu było z tego co wiem takie same. Ja w swoim też miałem ECE, nie miał katalizatorów i dobrze mu z tym było...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pt sie 20, 2010 10:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W c124 z m103 wyłazi z vin czy ma 180 km czy 188.
Ja mam z 3 katami i ma 180 koni.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 8:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 31, 2010 10:06 am
Posty: 7
Numer GG: 5457954
Lokalizacja: Kraków
Nie bardzo wiem gdzie to można sprawdzić po wpisaniu VIN nigdzie nie widzę takiej informacji... aczkolwiek może źle patrze, mam prośbę podam VIN WDB1240501A837561 jesteś mi w stanie to sprawdzić?
Pozdr.


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 9:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Te dzisiejsze viniarki nie podają czy wersja z katem czy bez.
ECE różnią się własnie brakiem katalizatorów.
W moim vinie była o tym wzmianka , ale kodu nie pamietam.
Spójrz na wydech zaraz za kolektorem pod maską , bedzie widac dwa małe katalizatory , lub nie będzie i biegną zwykłe rury.
Trzeci jest pod autem i wyglada jak tłumik zaraz za nim jest sonda.
Są jeszcze wersje 190 konne, ale nie jestem pewien czy są nazywane ruf version , czy ruf to jeszcze coś innego.
Pomiędzy 180 i 188 konną wersją te 8 koni zabierają właśnie katalizatory.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 4:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam,
mam nadzieje, ze tym razem wniose cos do tematu, bo ostatnio pojawily sie glosy, ze jest inaczej :roll:
A wiec skoro masz 300CE to nie mozesz miec wersji ECE, gdyz takowa nie byla oferowanw w modelu C124, gdyz ten wyszedl na rynek w 87r czyli , kiedy wersje ECE nie byly juz dostepne w modelu 124. Oficjalnie wersje ECE byly produkowane w modelu w124 do konca 85roku i wystepeowaly w modelu 300E w serii "zerowej" do konca 84 badz do poczatku 85r.A wiec kto takowego ma ten ma jednego z niewielu wyprodukowanych. Wersja ECE miala 190KM i nie posiadala katalizatora ani sondy lambda i innych podzespolow i wersji tej nie mozna bylo pozniej doposazyc w katalizator. Wersja ta byla objeta w krajach EU specjalnym prawem dopuszczenia do ruchu, gdyz byly wowczas kraje w Unii jak i poza nia (jak np.Wlochy,Grecja,Hiszpania,Jugoslawia...,Polska), gdzie przewazalo jeszcze paliwo olowiowe, na ktore to elementy kata jak sonda lambda i sam kat sa wrazliwe. Lecz takze w Niemczech mozna takowe wersje bylo spotkac, ale juz wlasciwie calkowicie wymarly ze wzgledu na bardzo wysokie podatki drogowe.
Inaczej mialo sie z wersja Rüf(Rückrust-Fahrzeug) o mocy 188KM w modelu 300E/CE, ktora to zastapila wersje ECE, spelniajac zreszta podobna funkcje w krajach wyzej wymienionych. Wersje te(Rüf) nie mialy w prawdzie rowniez ani kata ani sady lambda, ale byly przygotowane pod jego pozniejszy montaz i nie stanowilo to wiekszego problemu i wysokich kosztow, gdyz posiadala inne wazne elementy do jego montazu jak.np.wielofunkcjonalny uklad przygotowania mieszanki oraz odpowiedni uklad zaplonowy. Wersje ECE nie mialy nic!
Wersja z katem juz miala 180KM i spelnia norme spalin Euro2.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: wt wrz 07, 2010 9:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
THC pisze:
...Trzeci jest pod autem i wyglada jak tłumik zaraz za nim jest sonda....

sonda jest przed tym dużym katem, nie za nim

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 9:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
aegm pisze:
witam,
mam nadzieje, ze tym razem wniose cos do tematu, bo ostatnio pojawily sie glosy, ze jest inaczej :roll:
A wiec skoro masz 300CE to nie mozesz miec wersji ECE, gdyz takowa nie byla oferowanw w modelu C124, gdyz ten wyszedl na rynek w 87r czyli , kiedy wersje ECE nie byly juz dostepne w modelu 124. Oficjalnie wersje ECE byly produkowane w modelu w124 do konca 85roku i wystepeowaly w modelu 300E w serii "zerowej" do konca 84 badz do poczatku 85r.A wiec kto takowego ma ten ma jednego z niewielu wyprodukowanych. Wersja ECE miala 190KM i nie posiadala katalizatora ani sondy lambda i innych podzespolow i wersji tej nie mozna bylo pozniej doposazyc w katalizator. Wersja ta byla objeta w krajach EU specjalnym prawem dopuszczenia do ruchu, gdyz byly wowczas kraje w Unii jak i poza nia (jak np.Wlochy,Grecja,Hiszpania,Jugoslawia...,Polska), gdzie przewazalo jeszcze paliwo olowiowe, na ktore to elementy kata jak sonda lambda i sam kat sa wrazliwe. Lecz takze w Niemczech mozna takowe wersje bylo spotkac, ale juz wlasciwie calkowicie wymarly ze wzgledu na bardzo wysokie podatki drogowe.
Inaczej mialo sie z wersja Rüf(Rückrust-Fahrzeug) o mocy 188KM w modelu 300E/CE, ktora to zastapila wersje ECE, spelniajac zreszta podobna funkcje w krajach wyzej wymienionych. Wersje te(Rüf) nie mialy w prawdzie rowniez ani kata ani sady lambda, ale byly przygotowane pod jego pozniejszy montaz i nie stanowilo to wiekszego problemu i wysokich kosztow, gdyz posiadala inne wazne elementy do jego montazu jak.np.wielofunkcjonalny uklad przygotowania mieszanki oraz odpowiedni uklad zaplonowy. Wersje ECE nie mialy nic!
Wersja z katem juz miala 180KM i spelnia norme spalin Euro2.

...chyba nie udało ci się, przeczytaj dokładnie co napisałeś i chyba jest kilka nieścisłości.
pzdr


Na górę
Post: śr wrz 08, 2010 10:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
hall pisze:
.chyba nie udało ci się, przeczytaj dokładnie co napisałeś i chyba jest kilka nieścisłości.
pzdr


krytyka zawsze mile widziana. Ale nie badz az taki tajemniczy i oswiec mnie...

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 7:19 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 31, 2010 10:06 am
Posty: 7
Numer GG: 5457954
Lokalizacja: Kraków
Witam, dzięki za zainteresowanie.
Strasznie dziwna sprawa, przeszukałem już chyba większość katalogów itp. z W124 i faktycznie nigdzie nie ma coupe ECE, a u mnie nie było sondy lambda oryginalnie ani katalizatora... i wszystko wskazuje na wersje RUF tylko te "przełączniki" czarne (jeden za akumulatorem a drugi koło bezpieczników) powinny mieć napis KAT jeśli to wersja z katalizatorem bądź jeśli to wersja Rückrust-Fahrzeug powinien tam widnieć RUF a u mnie jest ECE... chyba że tak powinno być? tylko mam złe informacje? Albo mam coś wyczarowane przez poprzednich właścicieli.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za zainteresowani.


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 6:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Wersja RUF nie posiadała korektora oktanowego który to został zastąpiony czujnikami spalania stukowego montowanego po obu stronach bloku pod łapami silnika ,tak więc jak posiadasz korektor oktanowy to powinno na nim pisać EZL-KAT z katalizatorem lub EZL-ECE bez kata !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl