witam,
mam nadzieje, ze tym razem wniose cos do tematu, bo ostatnio pojawily sie glosy, ze jest inaczej
A wiec skoro masz 300CE to nie mozesz miec wersji ECE, gdyz takowa nie byla oferowanw w modelu C124, gdyz ten wyszedl na rynek w 87r czyli , kiedy wersje ECE nie byly juz dostepne w modelu 124. Oficjalnie wersje ECE byly produkowane w modelu w124 do konca 85roku i wystepeowaly w modelu 300E w serii "zerowej" do konca 84 badz do poczatku 85r.A wiec kto takowego ma ten ma jednego z niewielu wyprodukowanych. Wersja ECE miala 190KM i nie posiadala katalizatora ani sondy lambda i innych podzespolow i wersji tej nie mozna bylo pozniej doposazyc w katalizator. Wersja ta byla objeta w krajach EU specjalnym prawem dopuszczenia do ruchu, gdyz byly wowczas kraje w Unii jak i poza nia (jak np.Wlochy,Grecja,Hiszpania,Jugoslawia...,Polska), gdzie przewazalo jeszcze paliwo olowiowe, na ktore to elementy kata jak sonda lambda i sam kat sa wrazliwe. Lecz takze w Niemczech mozna takowe wersje bylo spotkac, ale juz wlasciwie calkowicie wymarly ze wzgledu na bardzo wysokie podatki drogowe.
Inaczej mialo sie z wersja Rüf(Rückrust-Fahrzeug) o mocy 188KM w modelu 300E/CE, ktora to zastapila wersje ECE, spelniajac zreszta podobna funkcje w krajach wyzej wymienionych. Wersje te(Rüf) nie mialy w prawdzie rowniez ani kata ani sady lambda, ale byly przygotowane pod jego pozniejszy montaz i nie stanowilo to wiekszego problemu i wysokich kosztow, gdyz posiadala inne wazne elementy do jego montazu jak.np.wielofunkcjonalny uklad przygotowania mieszanki oraz odpowiedni uklad zaplonowy. Wersje ECE nie mialy nic!
Wersja z katem juz miala 180KM i spelnia norme spalin Euro2.
pozdr.