MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 7:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 30, 2010 7:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Od jakiegoś czasu nurtuje mnie ten pomysł. Chciałbym założyć airbag przynajmniej kierowcy w aucie które tego nie ma i zastanawiam się czy jest to możliwe (o ekonomicznej stronie nie rozmawiajmy). Dokonał ktoś takiej racjonalizacji? Wie jak to zrobić? Co trzeba mieć z "klamotów"?
Mile widzę wszelkie sensowne uwagi na ten temat.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pt lip 30, 2010 9:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Sensowna uwaga może byc taka, że weż byle jaki airbag zakop w ziemi , oddal się i podłącz 12V.
Przejdą Ci wtedy takie pomysły.
To zły pomysł , zbyt niebezpieczna materia żeby samemu kombinować.
Co zrobisz jak wszystko pójdzie ok. a poduszka nie wiadomo dlaczego wybuchnie przy 140 km/h podczas wyprzedzania?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lip 30, 2010 11:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
THC pisze:
zbyt niebezpieczna materia żeby samemu kombinować.
Bardziej myślałem o konkretnej przekładce od jakiegoś dawcy. Jeżeli wszystko będzie zgodnie ze sztuką i identycznie to nie widzę zagrożenia.
Załóżmy teoretycznie że tę robotę wykona ASO. [zlosnik]
THC pisze:
Co zrobisz jak wszystko pójdzie ok. a poduszka nie wiadomo dlaczego wybuchnie przy 140 km/h podczas wyprzedzania?
To jest trochę czarnowidztwo. Owszem - miło by nie było ale widziałem filmik (jak znajdę to dołączę) w którym babcia na przejściu dla pieszych walnęła Mercedesa laską w zderzak, poduszka eksplodowała ale facet jakoś nie odczuł tego wybitnie. [hihi]

P.S. Prosiłem o nie komentowanie sensowności ekonomicznej teraz proszę o nie komentowanie spraw bezpieczeństwa - to biorę na swoje ryzyko.
Oprócz tego rozważamy sprawę czysto teoretycznie więc jeden głos w tej sprawie już był i wystarczy. [jezyk2]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: sob lip 31, 2010 6:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Pomijając sensowność i wykonalność trzeba zwrócić uwagę na fakt iż większość airbagów jest już przeterminowana - według producentów tych zabawek trzeba je wymieniać co 10 lat. Jeżeli jednak zdecydujesz się na założenie poduszki lub nawet dwóch to napewno są potrzebne wszystkie klamoty i schemat podłączenia, nie wiem czy nie jest konieczna zmiana ECU czy też SRS jest samodzielnym układem.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: sob lip 31, 2010 10:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
THC pisze:
Sensowna uwaga może byc taka, że weż byle jaki airbag zakop w ziemi , oddal się i podłącz 12V.

TO masz na myśli?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: sob lip 31, 2010 10:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mike_THE_GR8 pisze:
THC pisze:
Sensowna uwaga może byc taka, że weż byle jaki airbag zakop w ziemi , oddal się i podłącz 12V.

TO masz na myśli?


Ameryka piekny kraj mądrych ludzi.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob lip 31, 2010 11:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
AndyS pisze:
Owszem - miło by nie było ale widziałem filmik (jak znajdę to dołączę) w którym babcia na przejściu dla pieszych walnęła Mercedesa laską w zderzak, poduszka eksplodowała ale facet jakoś nie odczuł tego wybitnie. [hihi]


to jest ten :
http://www.youtube.com/watch?v=TQxcV4lu ... re=related

co do przekładki to sporo ale to sporo roboty, sensory uderzenia, sensor odpalenia poduchy masa instalacji doi położenia a jak coś źle podłączysz to nacieszysz się nią 5 min i wystrzeli zaraz po podpięciu kabli, na moje to nie warto tego robić ze względów ekonomicznych i logicznych, auta z tamtych lat nie potrzebowały poduszek bo były z blachy a nie z papieru i plastiku jak to dzisiaj jest.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: sob lip 31, 2010 11:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Koledzy pieprzycie.Większość z was jeździ autami starszymi niż 10 letnie i nie wierzę,że ktroś z tego powodu wymieniał poduszki.Instalacja poduszki jest prosta i trzeba być debilem,żeby wystrzeliła po 5 min lub bez powodu przy 140km/h

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Post: ndz sie 01, 2010 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 19, 2009 10:50 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Poznan
poprzedni właściel mojego auta wymienił, i ja też planuje to zrobic przy przegladzie w listopadzie


Na górę
Post: ndz sie 01, 2010 11:54 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
oczywiście że się da
Sensor uderzenia wraz z czujnikiem bezpieczeństwa, jest na tunelu, pod konsolą, ważny kierunek przykręcania oraz moment dokręcania, do tego instalacja, +12 stały, + po zapłonie zresztą schematy są ogólnie dostępne. W zależności od wersji kwestia czujników zapięcia pasów, ale to już konkretny model sterownika i dawcy.
Inna kierownica, taśma pod kierownice do dołożenia, najlepiej wiązkę z dawcy. Wymiana wzmocnienia poprzecznego, tzw belka pod konsolą. Poducha pasażera. Jak wiązka jest cała i z dawcy kompletna, to nie ma problemów żeby wmontować do samochodu który tego nie miał. Jedynym ograniczeniem może być wersja nadwoziowa, bo przez wielu producentów gdy montowano SRS lub tez nie, występowały 2 wersje wytrzymałościowe nadwozia, jednak z moich danych i informacji różnica wynika tylko z belki wzmacniającej, i jej mocowań do nadwozia (oraz niektóre dane podają że szyby przedniej, obecnie wszystkie są klejone i są takie same, te 20 lat temu możliwe że były wersje bardziej lub mniej "wzmacniane" poprzez inny sposób klejenia?? )

Teraz bajki: to że poducha strzela sama to bajki, żeby strzeliła poduszka, musisz mieć sygnał z czujnika zderzenia i jednocześnie z włącznika bezpieczeństwa, do tego włączony zapłon, +12V w chwili odpalenia nie musi być (np podczas zderzenia wypada aku). Oba czujniki w MB w tamtym okresie znajduje się w jednym sterowniku na tunelu. Odpalić można uderzając w sterownik trzymany w jednej dłoni i uderzając dość energicznie np rączką od śrubokręta drugą ręką. Dlatego ważny jest MOMENT dokręcania do nadwozia aby nie było drgań i luzów. Czujniki w MB są zbudowane zna zasadzie kulki metalowej która musi pokonać opór sprężynki aby przelecieć do kolejnej komory w sterowniku i odpalić poduchy. Dlatego są bajki że poduchy strzelają, owszem strzelą, jeśli montuje się sterowniki, które co prawda wymontowane sprawne, podczas transportu , montażu, upadnie zgodnie z kierunkiem strzałki na obudowie +-30* , i wymontowany sprawny,podczas niewielkiego uderzenia staje się niesprawny. On ma działać w 2T samochodzie, ale sam w sobie jest b.delikatny bo jest lekki i każde uderzenie powoduje za duże przeciążenia bo brak jest dużej masy bezwładności. Sterowniki te są naprawialne, bez utraty właściwości fabrycznych - chociaż jest to nielegalne, i niezgodne ze sztuką


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 5:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Poczekałem aż się zbierze kilka odpowiedzi i wracam do tematu. :)
Osobiście w tej sprawie mam pogląd zgodny z kolegą Marcin S. [zlosnik]
Marcin S pisze:
Inna kierownica, taśma pod kierownice do dołożenia, najlepiej wiązkę z dawcy.
Ktoś mi podpowiedział że i sama kolumna kierownicy jest inna. :-?
Marcin S pisze:
Wymiana wzmocnienia poprzecznego, tzw belka pod konsolą. Jedynym ograniczeniem może być wersja nadwoziowa, bo przez wielu producentów gdy montowano SRS lub tez nie, występowały 2 wersje wytrzymałościowe nadwozia, jednak z moich danych i informacji różnica wynika tylko z belki wzmacniającej
Cenna informacja - i tutaj widzę schody. :cry:
Na czym ma polegać ewentualna wymiana - na wstawieniu innej tej zgodnej np. od dawcy (to się przykręca, spawa)??
Marcin S pisze:
musisz mieć sygnał z czujnika zderzenia i jednocześnie z włącznika bezpieczeństwa, do tego włączony zapłon, +12V w chwili odpalenia nie musi być (np podczas zderzenia wypada aku). Oba czujniki w MB w tamtym okresie znajduje się w jednym sterowniku na tunelu.
Czy to jest ten czujnik??
Załącznik:
_Czujnik.JPG
_Czujnik.JPG [ 30.7 KiB | Przejrzano 809 razy ]


A tak przy okazji - czy ktoś wie od czego służy to połączenie (wtyk-gniazdo)?
Załącznik:
_WTYK.JPG
_WTYK.JPG [ 39.09 KiB | Przejrzano 805 razy ]
Załącznik:
_Wtyk2.JPG
_Wtyk2.JPG [ 32.73 KiB | Przejrzano 805 razy ]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 6:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Marcin S pisze:
ważny kierunek przykręcania oraz moment dokręcania,

WIS nie podaje żadnych momentów dokręcania modułu SRS. Ma być przykręcony i tyle.
Marcin S pisze:
Inna kierownica, taśma pod kierownice do dołożenia

W 126 nigdy nie miało taśmy. W tych czasach sygnał był przekazywany poprzez cztery miedziane szczotki na dwa pierścienie ślizgowe (coś takiego jak szczotki od klaksonu)
Marcin S pisze:
występowały 2 wersje wytrzymałościowe nadwozia, jednak z moich danych i informacji różnica wynika tylko z belki wzmacniającej, i jej mocowań do nadwozia

EPC nic o tym nie wspomina
Marcin S pisze:
+12V w chwili odpalenia nie musi być (np podczas zderzenia wypada aku).

W momencie gdy wypada aku jest już dawno po zderzeniu. Bardzo wczesne wersje sterowników Airbagu miały akumulator energii zbudowany na kondensatorach - potrafiący wyzwolić poduszkę nawet po odłączeniu akumulatora. Dotyczy to jednak modeli 123 oraz 116 i pierwszej serii 124 i 126
Tutaj jest przykładowy schemat z EPC dla 126 starej wersji:
Obrazek
47 to sensor, 62 i 77 to przekładnik napięcia i kondensator energii
Odnośnie pytania: Z dołożeniem nie powinno być problemu, musi jednak zrobić to ktoś kumaty. Trzeba wymontować sterownik napinaczy pasów i w jego miejsce przykręcić sterownik Airbag+pasy. Do tego dokładamy wiązkę, która zazwyczaj jest wiązką osobną.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 9:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
to że WIS nie podaje, nie oznacza że nie ma określonych momentów dokręceń do M6, M8 zgodnych z tabelami ( dodatkowo podział na cechy wytrzymałościowe 8.8, 10.9 itd). Dokręcić można też delikatnie, a można i tak mocno że się gwinty zrywa, więc jak nie określono dla konkretnego momentu to przyjąć zgodne z tabelami dla rozmiaru gwintu - proste i logiczne, dodatkowo proponuje klej do gwintów, lub nakrętki samokontrujące.

wypadnięcie akumulatora to skrót myślowy, przyjmijmy że odcięcie przewodów ew cała reszta różnych opcji, po prostu zanik zasilania.

Nie ma taśmy, są ślizg - każdy wie o co chodzii, tak czy inaczej nie ma w wersji bez poduszek, więc do dokładki.

w MB WIS może nie podaje wersji wytrzymałościowej, lub tez podziałów nie było. Jednak np VAG takie wzmianki zamieszcza, dlatego napisałem że wielu producentów, a czy MB podaje - to już pozostawiam do poszukiwań AndyS


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
AndyS pisze:
Marcin S napisał(a):
Wymiana wzmocnienia poprzecznego, tzw belka pod konsolą. Jedynym ograniczeniem może być wersja nadwoziowa, bo przez wielu producentów gdy montowano SRS lub tez nie, występowały 2 wersje wytrzymałościowe nadwozia, jednak z moich danych i informacji różnica wynika tylko z belki wzmacniającej
Cenna informacja - i tutaj widzę schody.
Na czym ma polegać ewentualna wymiana - na wstawieniu innej tej zgodnej np. od dawcy (to się przykręca, spawa)??

Belka ta występuje od strony pasażera,w przypadku zamontowanej poduszki pasażera.Mogą też być różnice w desce,tak jak np w 124.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
wau pisze:
poprzedni właściel mojego auta wymienił, i ja też planuje to zrobic przy przegladzie w listopadzie
poprzedni właściel mojego auta wymienił, i ja też planuje to zrobic przy przegladzie w listopadzie

Jak juz to zrobisz to bardzo proszę daj znać jaki był kosz operacji. ;)

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl