MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 6:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 14, 2010 2:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
mam pytanie - czy ktos uzywa takiej instalacji, czy mozna prosic o zdjecia jak jest to zamontowane, jakie ustawienia, czy da sie tym jezdzic... wszystko to co potrzebne
takze, gdzie montuja takowe
u mnie w okolicy montuja tylko z mikserem lub sekwencje - nikt nie slyszal o IGS

z czym to sie je?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: śr lip 14, 2010 2:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nilovitz pisze:
mam pytanie - czy ktos uzywa takiej instalacji, czy mozna prosic o zdjecia jak jest to zamontowane, jakie ustawienia, czy da sie tym jezdzic... wszystko to co potrzebne
takze, gdzie montuja takowe
u mnie w okolicy montuja tylko z mikserem lub sekwencje - nikt nie slyszal o IGS

z czym to sie je?


Wybierz sobie odpowiedź

Myślę, że ten "[WSZYSTKIE- LPG!] Landi Renzo IGS a instalacje mikserowe." nic nie mówiący temat warto pominąć, bo na pewno w nim nie ma nic o IGS.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr lip 14, 2010 6:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
Nilovitz pisze:
mam pytanie - czy ktos uzywa takiej instalacji, czy mozna prosic o zdjecia jak jest to zamontowane, jakie ustawienia, czy da sie tym jezdzic... wszystko to co potrzebne
takze, gdzie montuja takowe
u mnie w okolicy montuja tylko z mikserem lub sekwencje - nikt nie slyszal o IGS

z czym to sie je?


poszło pw
zdjecia jak sie uda wkrótce


Na górę
Post: śr lip 14, 2010 10:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nawet jak Ci to ktoś jeszcze zamontuje to za 2 lata nikt tego nie będzie serwisował - taka prawda...

To już pewniejsza jest chyba 3 generacja Koltec-Necam.

Do jakiego auta chcesz to montować?
Może jednak lepiej dołożyć 1000zł i wywalić ten mechaniczny wtrysk?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 12:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
to do zwyklego 124 200E - w sumie na benzynie chodzi dobrze, lecz... ekonomika
zatem co wybrac, co polecacie?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 6:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Nilovitz pisze:
to do zwyklego 124 200E - w sumie na benzynie chodzi dobrze, lecz... ekonomika
zatem co wybrac, co polecacie?

Polecamy blosa [zlosnik] jesli będziesz na zlocie w Jeleniej to zobaczysz jak to ma działać [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 9:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
OT
A Blos to ma jakieś realne zalety ponad poprawnie zwymiarowany i zainstalowany mikser z kompensacją? Kompensacja jest tu kluczem.
Mówimy o mikserze zamontowanym pod klapą a nad przepustnicą.
w przypadku blosa ilość palnej mieszanki w dolocie jest znacznie większa, ma cześci ruchome w istocie tłumiące przepływ bardziej niż właściwy mikser.
Ma jedną zaletę - trudniej wywołać stan krańcowego zubożenia - tym samym strzał, w przypadku kompensacji miksera to pozostaje bez znaczenia. Porównywanie do choćby elementarnej istalacji wtrysku gazu przed zaworami ssącymi - nie ma już sensu. Reklama jednak działa ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 10:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
Mówimy o mikserze zamontowanym pod klapą a nad przepustnicą.

Nie wiem jak to mają ludzie zamontowane, ale przecież nad mikserem będzie przewód powietrza dodatkowego który skutecznie zuboży mieszankę. Sam myślałem o takim montażu i jest to conajmniej trudne bo wypadałoby jednak mikser umieścić między tym przewodem a klapą przepływomierza.

Na obecną chwilę nie mam już klapy a mikser siedzi na przepływce i subiektywnie odczuwam dużo lepszą pracę na gazie. Najlepiej wywalić klapę ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 10:54 am przez voytas, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw lip 15, 2010 10:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Niestety wejście do zaworu obejściowego musi być też pod mikserem - troszkę rzeźby z tym jest :-) jednak da się zrobić. Widziałem rozwiązanie z wprowadzoną w odpowiednim miejscu miedzianą rurką połączoną dalej z oryginalnym wężem do nastawnika.
Klapa zaburza strugę powietrza więc bez klapy będzie z zasady lepiej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 1:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
ukaniu pisze:
Ma jedną zaletę - trudniej wywołać stan krańcowego zubożenia - tym samym strzał


Takie szybkie offtopowe pytanie :oops:

Co tak naprawde w K/KE-Jetcie moze doprowadzic do stanu az tak duzego zubozenia, ze skutkuje to strzalem? Czy to kwestia tej nieszczesnej klapki przeplywomierza? Chodzi mi o budowe tego ukladu, co sprawia, ze jest on az tak podatny na "kichniecie". Zalozmy, ze uklad WN sprawny i brak lewego powietrza.

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 4:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
czy mozna uznac, ze BLOS to nic innego jak dawkowanie iloscia gazu bez komputera (podcisnieniowo) ?
a te instalacje II i III generacji sterowanie iloscia gazu jest komputerowo?

ale, wazne pytanie: gdzie ten gaz "dochodzi" do silnika, za, przed przepustnica, kanale (kolektorze) ssacym?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 10:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dawkowanie gau bez komputera jest możliwe w instalacji mikserowej bez sterownika tylko "na śrubę" w praktycznie doskonały sposób, nie potrzebny jest do tego jakikolwiek wynalazek(jakim jest odgrzewany kotlet blos) a przydaje się do tego fizyka przepływu przez zwężkę Ventouriego i opory przepływu przez kryzę..
Podstawa to właściwie zestrojony układ - taki który w całym zakresie przepływu powietrza przez mikser daje właściwy skład mieszanki.
To jest możliwe - jednak wymaga pracy - bo są 4 punty jakie musimy zestroić
- czułość miksera - najlepsze są do tego miksery z palnikiem na obwodzie dziury. Można stosując dławienie centralnie w środku ją regulować.
- dławienie na przewodzie zasilającym LPG mikser
- podciśnienie stabilizowane parwnika
- bypas parownika do pracy na wolnych obrotach.
Po dniu testów udało mi się swojego czasu wyregulować instalację tak, że dla niezmiennego położenia śruby dławiącej zasilanie lpg miałem praktycznie mieszankę L=1 w całym zakresie obciążenia i obrotów silnika.
Z tego powodu 95% instalacji działa na zasadzie takiej
- mikser uniwersalny: 1,8-2,5l
- sterownik elektroniczny który dokręci atuatorem dławienie na wężu aby uzyskać właściwy skład (widząc sygnała z lambdy)
-brak komepnsacji
W piwerszym właściwie zestrojonym układzie elektronika dokręci zawór tylko z uwagi na starzenie elementów i zmiany w jakosci gazu, przeprowadzi lekkie korekty do ideału - w drugim musi jeszcze plombować duże ubytki wiedzy gazownika. No i mamy problemy - bo trafi się tak że mamy mikser o zamałej czułosci i na niskich obrotach i małym obciążeniu mamy mieszankę bogatą - elektronika skręci zawór - po gwałtowanym dodaniu gazu mieszanka ubożeje - elektronika odkręca zawór tytytyr ale to trwa - i .. bum. W KE bum jest bolesne bo ten rodzaj wtrysku i strojenie kolektora wymaga dużą pojemność dolotu. Z powyższego uznaje sie czasem, że instalacja na śrubkę może być mniej kłopotliwa - tak może, ale nie będzie w dobrym przypadku lepsza. No i wracają różne cuda techniki niczym voodoo mające uzdrowić braki wiedzy.
Innym tematem jest wtrysk gazu czy ciągły czy sekwencyjny bo to kolejny krok w dążeniu do ideału.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 11:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
dobrze, bardzo ladnie opisane
ale... to gdzie ten gaz ma "isc" ? czyli przez mixer i przez przepustnice? czy moze gdzies zrobic wejscie za przepustnica?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 11:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Mikser instalacji I i II gen musi być założony w miejscu gdzie jest ciśnienie atmosferyczne czyli przed przepustnicą sterowaną pedałem gazu. Jakiekolwiek powietrze wpadające do cylindrów musi przepływać prze mikser.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 11:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
Nilovitz pisze:
mam pytanie - czy ktos uzywa takiej instalacji, czy mozna prosic o zdjecia jak jest to zamontowane, jakie ustawienia, czy da sie tym jezdzic... wszystko to co potrzebne
takze, gdzie montuja takowe
u mnie w okolicy montuja tylko z mikserem lub sekwencje - nikt nie slyszal o IGS

z czym to sie je?


zdjecia zrobione niestety nie potrafie ich wkleic...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl