MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 9:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 07, 2004 10:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Moj znajomy ma na sprzedaz W123 240D z 77 roku - w ciagu najblizszych kilku dni (moze nawet jutro) jade je obejrzec. Z tego co wiem, ten rocznik ma jeszcze odpalanie/gaszenie obslugiwane przy pomocy kopyta.
I tu pytanie... Jak obsluguje sie to kopyto? Kreci sie nim? Wyciaga?
Troche mi glupio :oops: pytac o tak oczywiste rzeczy, ale obydwie moje ex-beczki byly palone kluczykiem...

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
Post: sob lut 07, 2004 10:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
inż. Mamoń pisze:
Z tego co wiem, ten rocznik ma jeszcze odpalanie/gaszenie obslugiwane przy pomocy kopyta.

Ja mam ten rocznik ,i odpalany jest z kluczyka [zlosnik]

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: sob lut 07, 2004 10:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

VALENTINE123 pisze:
Ja mam ten rocznik ,i odpalany jest z kluczyka [zlosnik]


300D bylo zawsze palone z kluczyka. Mniejsze silniki chyba dopiero od '81.

Obracajac galka mozesz regulowac wolne obroty.

Mniej wiecej tak:

Uruchamianie:
1. Lekko wciskasz pedal gazu i krecisz galka w, chyba, prawo do oporu. Jak skonczysz krecic, puszczasz pedal gazu.
2. Wciskasz sprzeglo, wzucasz luz i ciagniesz ta galke - trafiasz na "neutralna pozycje", ciagniesz dalej, az wyraznie poczujesz opor.
3. W tej pozycji, powinna zapalic sie lampka grzania swiec. Jezeli to "szybkie" swiece, trzymasz tak, zaleznie od pogody 3-7s (w duze mrozy nawet 15s). Jezeli to "wolne" swiece, to trzymasz 10-15s (w mrozy do 40s).
4. Przelamujesz opor i ciagniesz dalej - powinien zadzialac rozrusznik.
5. Po zapaleniu puszczasz galke, a jezeli sie przycina wciskasz do "neutralnej pozycji" z p.2.

Po 3..10 minutach (zaleznie od pogody), krecisz galka w lewo w celu zmniejszenia wolnych obrotow do wartosci nominalnej.

Gaszenie:
1. Wciskasz galke do oporu.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 8:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ad.1
krecimy w lewo i nie potrzeba wciskac pedalu, bo krecenie za nas to zrobi ;) (nie martwilbym sie,ze cos sie moze nadwyrezyc,czy urwac)

ad.3
ja mialem wolnego grzania i przy -25'C i postoju po calej nocy pod chmurka to trzeba bylo grzac 1 min, a czasem potem jeszcze raz 30 sek.
zalezy od swiec i stanu silnika

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 10:03 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
lysy2 ma rację - w lewo, ale przy tym systemie (z ręcznym gazem) warto jest wyregulować cięgła gazu - zbyt duży luz może spowodować nieprawidłową pracę na wolnych obrotach.

Moja 200D przy silnych mrozach i "wolnych" świecach potrzebowała około minuty grzania.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 10:18 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

lysy2 pisze:
ad.1
krecimy w lewo i nie potrzeba wciskac pedalu, bo krecenie za nas to zrobi ;) (nie martwilbym sie,ze cos sie moze nadwyrezyc,czy urwac)


Co do kierunku, to ok, ale co do wciskania pedalu gazu i urywania sie, to nauczony doswiadczeniem, jednak bym sie nie zgodzil [zlosnik]. W szczegolnosci w 115, ale w 123 problem tez wystepuje. I w szczegolnosci w nieswoim aucie (po co naprawiac cudzy samochod? [zlosnik] ).
Nie wspomnajac o tym, ze jezeli ta instalacja nie byla konserwowana przez 25lat, to bez wcisniecia pedalu gazu trzeba bedzie dorobic korbke zamiast pokretla [zlosnik]

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 10:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
ja jezdzilem dluzszy czas z urwanym recznym upierniczyla mi sie na samym koncu linka ! jednak ostatnio rozebralem troszke pancerza porobilem skretki i chodzi dalej zawsze gdy to skrecam wduszam lekko gaz jest duzo lżej radze tak robic :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 12:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
....bo ta minuta w zimie na podgrzanie sie swiec to jest po to zeby (tak jak to jest w moim przypadku)zaaklimatyzowac tylek do temperatury wychlodzonego i twardego od mrozu siedzienia z tym skoropodobnym obiciem [zlosnik]
Kopyto jest fajne :) szczegolnie jak sie obserwuje powoli nagrzewajaca sie swiece heheh takie swiatelko w tunelu ktore mowi ze moze dzisiaj pojedziemy [zlosnik]
pozdrawiam :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 1:49 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello
kruszyn pisze:
Kopyto jest fajne :) szczegolnie jak sie obserwuje powoli nagrzewajaca sie swiece heheh takie swiatelko w tunelu ktore mowi ze moze dzisiaj pojedziemy [zlosnik]
pozdrawiam :)


W 123 juz zarnika nie bylo :cry:

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2004 2:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
domyslam sie .... trak sobie nawet myslalem ze dla zacietych palaczy to wystarczy odkrecic pokrywke i maja niezla zapalniczke zarowa hehehe

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl