MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 5:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 06, 2004 10:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 25, 2001 2:00 am
Posty: 80
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Mam pytanko jak sprzwdzić optycznie sprawność silnika 300 D ? Bez przyrządów wiem że ciężko, no i bez silnego mrozu. Może ktoś zna takie domowe sposoby.

_________________
W 124 250 D oraz
W 124 200 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2004 11:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
najlepiej jak odpalisz silnik z samego rana jak jest zimny i posłuchaj jak pracuje - jeśli nie szarpie nim i pracuje w miare równo to dobrze, przyjrzyj się też jakie są spaliny jeśli będą (mocno) białe to znaczy żę ma nie równe ciśnienie na cylindrach

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
Post: pt lut 06, 2004 11:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 25, 2001 2:00 am
Posty: 80
Lokalizacja: Wrocław
Webastoman pisze:
Witam
Mam pytanko jak sprzwdzić optycznie sprawność silnika 300 D ? Bez przyrządów wiem że ciężko, no i bez silnego mrozu. Może ktoś zna takie domowe sposoby.


A kompresje da się jakoś sprawdzić ? Po za przypadkiem gdy jest bardzo zimno.

_________________
W 124 250 D oraz

W 124 200 D


Na górę
Post: pt lut 06, 2004 11:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 25, 2001 2:00 am
Posty: 80
Lokalizacja: Wrocław
Webastoman pisze:
Witam
Mam pytanko jak sprzwdzić optycznie sprawność silnika 300 D ? Bez przyrządów wiem że ciężko, no i bez silnego mrozu. Może ktoś zna takie domowe sposoby.


A jak spaliny będą mocno czarne ?

_________________
W 124 250 D oraz

W 124 200 D


Na górę
Post: pt lut 06, 2004 12:13 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Do skprawdzania na oko najlepszy jest endoskop [zlosnik]

Poza tym, ze posluchasz jak chodzi, popatrzysz jak dymi to nie wiele Ci o silniku powie, co najwyzej pozwoli wyeliminowac kompletny zlom lub padniety uklad wtryskowy.

Cos wiecej powie kompresja, jak przy minus 20 pali to jest ok, ale ile taki silnik pochodzi tego nikt nie wie [zlosnik] Mozna ja zmiezyc, kosztuje to od 50 do 100PLN, a wiec nie drogo.

_________________
w123


Na górę
Post: pt lut 06, 2004 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 25, 2001 2:00 am
Posty: 80
Lokalizacja: Wrocław
laudan pisze:
Do skprawdzania na oko najlepszy jest endoskop [zlosnik]

Poza tym, ze posluchasz jak chodzi, popatrzysz jak dymi to nie wiele Ci o silniku powie, co najwyzej pozwoli wyeliminowac kompletny zlom lub padniety uklad wtryskowy.

Cos wiecej powie kompresja, jak przy minus 20 pali to jest ok, ale ile taki silnik pochodzi tego nikt nie wie [zlosnik] Mozna ja zmiezyc, kosztuje to od 50 do 100PLN, a wiec nie drogo.


Dzięki za odpowiedź. Tak na prawdę nie liczyłem na jakieś 100 % sposoby ale zapytać nie szkodzi.

_________________
W 124 250 D oraz

W 124 200 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2004 12:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Na już ciepłym silniku odkręć wlew oleju i zobacz jakie sa przedmuchy na głowicy w ten sposób sprawdzisz jej szcelność. Podobnie z dołem silnika czyli wyciągasz bagnet i jak tam dmucha to raczej takiego silnika nie kupuj [zlosnik] [cool]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2004 3:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
sebi pisze:
Hej

Na już ciepłym silniku odkręć wlew oleju i zobacz jakie sa przedmuchy na głowicy w ten sposób sprawdzisz jej szcelność. Podobnie z dołem silnika czyli wyciągasz bagnet i jak tam dmucha to raczej takiego silnika nie kupuj [zlosnik] [cool]

masz rację co do przedmuchów ale czy to z korka czy też z bagnetu są to te same przedmuchy-przecież wlewasz olej wlewem a sprawdzacz bagnetem-w obu przypadkach chodzi o szczelność ukladu tłok-cylinder [zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2004 4:08 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jesli chodzi o przedmuchy to ja mam zwyczaj zdejmowac odme. Nie jestem wtedy ochlapany olejem z lancucha. Korek odkrecam w silnikach z paskiem. Nalezy jednak pamietac, ze przekroj odmy jest mniejszy, czyli jest to znaczmie precyzyjniejszy pomiar na oko ;) . Generalnie jezeli taka sama ilosc cisnienia ma uciec przez mniejszy otwor to predkosc bedzie wieksza. Kwadrat promienia.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł: Diagnostyka!
Post: pt lut 06, 2004 5:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 19, 2004 4:19 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Italia
Pozwole sobie polecic strone poswiecona diagnostyce pojazdow samochodowych ktorej zawartosc pozwoli na rozwiazanie wiekszosci drobnych problemow i odpowie na znaczna czesc pytan pojawiajacych sie na forum.Mianowicie: http://wm.atr.bydgoszcz.pl/kmrip/
Tam opisane sa proste i te bardziej skomplikowane badania diagnostyczne .A tak na marginesie -Moze mi ktos pomoze rozkrecic mojego merola powyzej 3tys. obr/min bylbym wdzieczny Pozdrawiam Pawel! (To naprawde nie nalezy do przyjemnosci jezdzic na wolnych obrotach! help.....)

_________________
W124 230E + Gaz 86' 4 biegi 400tys.km przebiegu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl