MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 3:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 22, 2010 1:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Mam problem z nierówną pracą silnika gdy rano odpalę, nagrałem film, ale nie wiem czy uda się zdiagnozować co może być przyczyną, bo trochę kiepsko to wyszło. Otóż jak odpalę to trochę rzuca silnikiem i nie równo pracuję, po chwili obroty zwiększają się na 2500/min. i pracuje tak przez około 10-15s. potem opadają i silnik nie pracuje zbyt równo, gdy nabierze temperatury jest OK, ale wystepuje bardzo delikatne falowanie obrotów. Przeczytałem torchę tematów związanych z falowaniem obrotów M111 i można wyeliminować:
- nie gaśnie podczas włączenia biegu (automat),
- przyśpiesza płynnie i dynamicznie,
- nie dławi się się podczas przyśpieszania,
- spalanie wynosi dokładnie 7,4l./100km 50% drogi w trasie i 50% miasto i poza miastem z prędkościami do 110km/h
- przepusnica czyściutka - była czyszczona,

W czym może być problem? Niestety w mojej mieścinie nikt nie potrafi zdiagnozować Mercedesa za pomocą komputera.

Filmik:

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: sob maja 22, 2010 6:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Przepływomierz. :) Moim skromnym

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: sob maja 22, 2010 10:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
U znajomego w C180 przy takich objawach wymienił sondę, prawie wymienił przepływomierz, ale zanim to zrobił, to zmienił świece i o dziwo to pomogło.

Nikt sie tego nie spodziewał, nawet 2 mechaników, którzy oglądali to auto, a jednak tak banalna rzecz dała pozytywny efekt. Koszt niewielki, myślę, że warto.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: sob maja 22, 2010 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
MercSwir pisze:
Przepływomierz. Moim skromnym


Z tym, że jeżeli byłby to przepływomierz to podczas przyśpieszania dławiłby się i w ogóle samo przyśpieszanie nie byłoby dość efektowne, a w moim przypadku takie objawy nie występują.

ghost2255 pisze:
U znajomego w C180 przy takich objawach wymienił sondę, prawie wymienił przepływomierz, ale zanim to zrobił, to zmienił świece i o dziwo to pomogło.


Zacznę właśnie od tego. Jeden z mechaników, stwierdził, że to może być "silniczek krokowy przepustnicy" - czy w ogóle jest coś takiego? Mówił jeszcze, że jeżeli przepustnica została wyczyszczona, to powinno się wgrać pierwotne wartości obrotów do komputera - czy to możliwe?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: sob maja 22, 2010 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Jak chcesz to mam przepustnice z takiej jednostki.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Post: sob maja 22, 2010 10:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Paweł-Sec pisze:
Jak chcesz to mam przepustnice z takiej jednostki.


Tylko musiałbym najpierw mieć pewność, że to ona sprawia te problemy.

Póki co i tak muszę wymienić świece i przewody bo zamierzam założyć instalację gazową. Zobaczymy (mam nadzieję, że to rozwiąże problem) jak będzie dalej z pracą silnika.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 12:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
instalaja LPG nie rozwiaze problemow a tylko je WYOLBRZYMI!!!! zasilanie lpg z raji samego lpg nie rozwiaze Ci problemu. Mozna tu zamieni przepustnice i przeplywke - jak mozesz to oblukaj. Sprawdz sonde Lambda - jakie wartosci napiecia przy danych obrotach???. Kody blyskowe sprawdzal Pan???

LPG do tgo motoru - jest to (bez urazania innych, o maja inne zdanie) jak najbardziej poprawna decyzja - idealny do
iv gen. czyli FULL SEQKWENCJA i smiga to idealnie.Podstawa poprawnej pracy na lpg jest poprawna praca na Pb wie zrib porzadek z Pb i potem mysl o LPG

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 8:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Milosh pisze:
instalaja LPG nie rozwiaze problemow a tylko je WYOLBRZYMI!!!! zasilanie lpg z raji samego lpg nie rozwiaze Ci problemu. Mozna tu zamieni przepustnice i przeplywke - jak mozesz to oblukaj. Sprawdz sonde Lambda - jakie wartosci napiecia przy danych obrotach???. Kody blyskowe sprawdzal Pan???


Najpierw chcę wyelinować te problemy a potem założyć LPG, nie inaczej.

W jaki sposób i gdzie znajdę opis diagnozowania za pomocą kodów błyskowych?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 9:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz jak chodzi silnik.


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 12:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Omen pisze:
Odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz jak chodzi silnik.


Przed odpaleniem (silnik zimny - po długim postoju) czy gdy już będzie pracował? Jak ma się zachowywać po odłączeniu?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 12:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Po prostu odepnij i odpal, jeśli silnik chodzi dobrze to jest przepływka od wymiany. Ale i tak dobrze jak byś prawdził błędy, niekoniecznie przepływomierz może być winny.


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 3:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
W opisywanym przeze mnie przypadku po odpięciu przepływomierza było dużo lepiej i dlatego pisałem, że prawie został wymieniony. Typowano też silniczek krokowy przepustnicy(zintegrowany z nią, więc wymienia się całą przepustnicę).

Zacznij od świec i ew. przewodów. Sondę możesz pomierzyć zwykłym miernikiem i jak osiąga wartości między 0,1 a 0,8V to spokojnie można ją uznać za sprawną.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 5:58 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witaj,

wiesz, miałem podobne problemy w moim 220E. Zaczęło się od przepływomierza - padł, więc został zastąpiony innym, podróbą. Koniec końców i tak zdecydowałem sie na kupno oryginalnego Boscha, ponieważ podróba po wpięciu do auta i włączeniu zapłonu (bez uruchamiania auta) spowodowała spięcie i przepalenie przewodów biegnących do przepływki.
Następnie oddałem do regeneracji przepustnicę - został wymieniony potencjometr i przewód razem z kostką. Po drodze podmieniałem przepustnicę na inną - rezultat taki, że czasem silnik pracował idealnie, a innym razem znowu tak jak chciał. O podmienianiu sondy nawet nie wspomnę - rzecz oczywista przy problemach z wolnymi. Wszelkie połaczenia, przekaźniki bezpieczniki itp. elementy elektryczne zostały badź wymienione badź podmienione na inne w celu wykluczenia ich niesprawności.
I teraz dochodzimy do sedna sprawy - nie wiem czy Ci wiadomo, ale Mercedes w silnikach w technice 4-zaworowej (czyli właśnie 220, 280, 320) miał poważne problemy z trwałością izolacji całej wiązki elektrycznej silnika. Po prostu po czasie izolacja kruszeje i odchodzi od przewodu tak, że po ściągnięciu izolacji widzisz gołe kable, a z izolacji zostaje tylko "mąka". U mnie właśnie tak było, więc skończyło sie na wymianie całej wiązki elektrycznej silnika, łącznie z "trepanacją" każdej kostki. Szczególnie narażona na to jest właśnie kostka od przepustnicy, i wiązka biegnąca do przepływomierza - z zewnatrz wygląda dobrze, ale po jej rozcięciu widać spustoszenie.
Moja rada - rozetnij na próbę izolację wiązki przepływomierza i bedziesz sam widział, jak to tam wygląda. We wiązce jest 4 lub 5 kabli, z czego jeden jest napięciowym, przy zetknięciu z innymi kablami wiązki zaczynają sie dziać cuda z silnikiem. Jeśli stwierdzisz tam to, o czym pisałem dobrze Ci radze wyjmij cała wiązkę i udaj się do "łebskiego" i sprawnego elektryka, celem odbudowania wiązki. W Niemczech w serwisie MB wiązka kosztuje 650 euro, mnie udało się ją odbudować za 100. Chyba że sam czujesz sie na siłach. Gdzieś na jakimś niemieckim forum widziałem "historyjkę obrazkową" z odbudowy właśnie wiązki W124 220E.

Życzę Ci wytrwałości i samozaparcia, bo ja po wymianie wiązki cieszę się znowu moim autem.

Pozdrowienia z Braunschweigu

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 12:57 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Ponieważ nigdzie nie znalazłem opcji edycji posta, wstawiam niniejszym kolejny.

Tutaj link do niemieckiej strony o odbudowie wiązki silnika, o której wspominałem powyżej:
http://forum.mb124.de/read.php?1,513689,513689#msg-513689

Myśle, że przy pomocy GoogleTranslator jakoś dasz radę rozkminić tekst, poza tym każdy krok jest opatrzony fotką.

Miłej lektury

PZDR

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 7:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Omen pisze:
Odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz jak chodzi silnik.


Odpiołem wstyczkę od przepływomierza przed odpaleniem po dwu dniowym postoju - niestety nie chciał odpalić. Po podłączeniu wtyczki odpalił, wcześniej jednak zajrzałem do filtra powietrza i jest kategorycznie do wymiany, było już za późno, zeby gdziekolwiek kupić nowy, więc go wyczyściłem jako tako. Wydaje mi się, że pracował odrobinę lepiej, ale może mi się tylko wydawało. Gdy odpiołem ponownie przepływomierz, gdy już był nagrzany, silnik dostał palpitacji - na to wygląda, że przepływomierz jest sprawny.

W sobotę wymienię przewody i świece i zobaczymy jak będzie wtedy pracował w między czasie wymienię filtr powietrza na nowy.

Zauważyłem, że silnik jest trochę zasrany olejem od strony alternatora, sączy się od uszczelki pod głowicą - może to stanowi problem z pracą silnika, czy w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą występują inne objawy?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl