MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 18, 2010 9:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Dzisiaj leje więc wziołem sie za uruchomienie wycieraczek relektorów-bo są ale niedziałały,posprawdzałem prądy-są ,powinny chodzić przy włączonych światłach i po wciśnięciu sprysków szyby,ale nic,więc na krótko prąd pod silniczek ,też nic,więc na warsztat i rozebrałem na częsci 10-te :lol: ,trochę kombinacji i zaczął chodzić,potem drugi -też zaczął chodzić ( w środku obydwa jak nówki ! )wszystko w kupę no i chodzą ale jest pytanie ! prawy -macha ze trzy razy ,startuje od wewnętrznej strony i wewnątrz staje-czyli OK za to lewy startuje od zewnętrznej strony lampy i na zawnątrz kończy, a powinno być chyba odwrotnie, w 4,2 obydwa silniczki startowały od wewnątrz czyli od strony grila,myślałem że mam dwa takie same silniki tzn dwa prawe lub 2 lewe ale prawy ma 4 piny we wtyczce a lewy 3 więc wszystko w porządku, może ktoś się orientuje czy zmiana biegunów (dopływu prądu ) cokolwiek zmieni bo tak nie może chyba być ,jedna wewnątrz druda na zewnątrz ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: wt maja 18, 2010 10:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
na zwykłym silniku dc zmiana polaryzacji działa jeśli chcemy uzyskać obroty w inną stronę( mówię o najprostszym typie). Możesz śmiało próbować, w najgorszym wypadku spalisz bezpiecznik [zlosnik]

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: wt maja 18, 2010 10:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kolega wsadził odwrotnie silniczek w obudowę pewnie, trzeba go przekręcić o 180' i będzie git.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr maja 19, 2010 7:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Akurat silniczka nie ruszałem,tylko wyciągnąłem wszystkie trybka (kółka zębate),dobrze pooglądałem ,nawet przez lupę :o czy aby są wszystkie ząbki i w porządku i poskładałem tak jak było,pewnie stanęły w jakimś martwym punkcie i dlatego nie chciały ruszyć.Tak sobie myślę czy czasami lewy silnik nie jest założony od wersji ameryka,bo na fotkach wersji SDL one chodzą na odwrót ,od zewnątrz do wewnątrz i mają inny typ ramion,ale spróbuję zamienić jeszcze bieguny może to coś powoże !
Zastanawia mnie jeszcze czy wycieraczki powinny załączać się za każdym razem jak włączę wycieraczkę szyby-bo u mnie tak właśnie w tej chwili jest,słyszałem kiedyś że powinny chodzić co jakiś czas,bo przecież bez sensu aby załączały sie tak często np. jak pada deszcz,czy powinny załączać się tylko jak nacisnę spryskiwacz ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr maja 19, 2010 12:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Mam dokladnie to samo. Rozebralem silniczki wycieraczek W124 i po poskladaniu jedna ma pozycje spoczynkowa 'na zewnatrz'.
Mam podejrzenia dlaczego tak sie stalo ale wole sie nie osmieszac publicznie [zlosnik] .
W moim wypadku nie jest to wina innych wersji wycieraczek, bo wszystko bylo robione na oryginalnym samochodzie.

Bede moje otwieral ponownie w sobote albo niedziele, jesli zaczekasz to moze bede mial odpowiedz na nasz problem.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: śr maja 19, 2010 2:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
jesli pomylisz kable na siniku z wycieraczek narobisz sobie sporo kłopotów, a i po rozebraniu wycieraczek bardzo ważne jest żeby tryba były tak samo włożone bo wycieraczka nie będzie sie zatrzymywać w odpowiednim miejscu ja to przerabiałem i narobiłem sie nieprzeciętnie

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.


Na górę
Post: śr maja 19, 2010 2:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
brązowy -
czarny +
czerwony + sterowniczy
niebieski to zasilanie na spryskiwacze
moglem pomylić bo nie jestem pewien czy czarny czy czerwony to sterowanie ale na nie + na pewno

a to ze zatrzymuje sie tam gdzie nie trzeba nie koniecznie znaczy ze jest z innej strony możesz mieć źle te tryba włożone albo blaszke wygięta tą odpowiedzialna za zatrzymanie wycieraczki

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
Post: czw maja 20, 2010 9:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Temat -opanowany :lol: , po niezliczonych próbach przestawiania kółka wewnatrz z dziórką na sównicę która przekazuje napęd na ośkę wycieraczki(ok 5 godzin pracy manualnej [jezyk3] ) zostało trafione odpowiednie ustawienie, (fabryczne-na znakach-cały czas pozycja zewnętrzna,odwrócenie silniczka lub zmiana biegunów nic nie daje ! ) Jak by ktoś chciał foto-to podać na PW adres E-mail to prześlę (nie mogę opanować wstawiania foto na forum ) ,teraz mam wszystko OK nawet sprysk idzie na lampy [jezyk3] !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt maja 21, 2010 8:24 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Dla ułatwienia ,jak ktoś ma też taki problem, zrobiłem fotki w jaką pozycję przestawić kółko napędzające (to z dziórką ) bo orginalnie było na znakach (kreska na blaszce=kreska na kółku ) a kółko przestawiłem tak że na kresce z blaszki ustawiłem dziórkę na kółku,u mnie zdało to egzamin,dotyczy to ustawienie oczywiście tylko i wyłącznie silniczka LEWEGO ! od strony kierowcy !
----------------------------------------------
Cholera ! Znowu zrobiłem coś nie tak z tymi fotkami,bo powinny być wklejone odwortnie,no ale proszę oglądać od dolnej do górnej ! [zlosnikhihi]


Załączniki:
Komentarz: tak to powinno być !
wycier4.jpg
wycier4.jpg [ 131.39 KiB | Przejrzano 549 razy ]
Komentarz: efekt końcowy
wycier3.jpg
wycier3.jpg [ 33.37 KiB | Przejrzano 549 razy ]
Komentarz: włożenie plastikowego ogranicznika-odboju
wycier2.jpg
wycier2.jpg [ 82.53 KiB | Przejrzano 549 razy ]
Komentarz: włożenie sównicy
wycier1.jpg
wycier1.jpg [ 55.32 KiB | Przejrzano 549 razy ]
Komentarz: ustawienie dziórka-znak,kreska na blaszce
wycier.jpg
wycier.jpg [ 18.37 KiB | Przejrzano 549 razy ]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG
Na górę
Post: wt paź 05, 2010 3:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
na innym forum ktoś pisze:
(...) pytanie odnośnie małej kwadratowej blaszki zaznaczonej na zdjęciu wyżej na zielono. Do czego ona jest i co to jest? Jakiś kondensator, rezystor?

To są oporniki termiczne, jak się ostatnio dowiedziałem. A ich rolą jest niedopuszczenie do spalenia silniczka np. w momencie, gdy coś blokuje ruch wycieraczki (śnieg, lód etc.). Jak silniczek jest bardziej obciążony, to pobiera większą moc, a więc przez układ płynie większy prąd. Wtedy opornik ten (czasami jest to kwadratowa blaszka, a czasami okrągła) grzeje się i zwiększa swoją oporność (rezystancję), aż w pewnym momencie przestaje przewodzić i silniczek staje. Gdy się ochłodzi, to znów zaczyna przewodzić i silniczek rusza (jeśli lód nadal nie stopniał, to powyższa sytuacja powtórzy się, a jeśli stopniał, to wycieraczka będzie działać prawidłowo). Dzięki temu silniczki się nie palą, a my nie musimy notorycznie wymieniać spalonych bezpieczników ;) To samo oczywiście tyczy się wycieraczek szyb.
U mnie jeden mechanizm wycieraczek lamp (slave) samoistnie "korzysta" z tego bezpiecznika - chodzi, potem coraz wolniej i wreszcie staje (chyba mam jakieś opory w tym mechanizmie, muszę go pod tym kątem prześledzić).
Pozdrawiam.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl