Najnowsza wersja klasycznej terenówki
Mercedes-Benz G-Class, wyprodukowana 31 lat od momentu prezentacji pierwszego modelu, otrzymała najnowszą technologię, nazwaną przez koncern "BlueTEC". Technologia ta została stworzona celem zredukowania emisji substancji szkodliwych wytwarzanych przez silniki Diesla, w szczególności tlenku azotu. G-Klasa w wersji BlueTEC wymaga stosowania specjalnego dodatku AdBlue*. System ten redukuje nawet w 80% tlenek azotu w katalizatorach SCR do nieszkodliwych tlenu i wody. Dzięki temu auto spełnia normę emisji spalin Euro 5. Wlew do zbiornika AdBlue umieszczono obok wlewu paliwa. Pełny zbiornik AdBlue powinien wystarczyć na przejechanie 12000 km.
Diesel'owski silnik V6 w
G 350 BlueTEC generuje moc 155 kW (210 hp) i 540 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1600 i 2400 rpm.
*AdBlue - 32,5% roztwór mocznika, bez dodatków obcych i zdemineralizowanej wody. Reduktor wynaleziony specjalnie dla zastosowania w branży motoryzacyjnej w celu dopalenia w katalizatorze SCR szkodliwych dla środowiska tlenków azotu i cząsteczek stałych.
Źródło: Daimler Media
Zdjęcia: Daimler Media
Tłumaczenie: filippo