MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 2:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 10:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
No proszę jaki stary temat i to z mojej branży, a przeoczyłem.

Tak czytam niektóre wypowiedzi i jedno mnie nurtuje;
ilu z was tu piszących naprawdę pracowało na statku np. w charakterze mechanika wachtowego? [zlosnik]

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 10:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
filippo pisze:

Jest to największy dwusuwowy silnik diesla na świecie Wartsila-Sulzer RTA96-C, produkowany przez Aioi Works of Japan's Diesel United - przeznaczony dla dużych kontenerowców.


w 1996 roku pracowalem przez 9 miesiecy na starszym bracie tego kolosa - Sulzer-Diesel United 12RTA-84C. Konstrukcyjnie ten sam ale srednica cylindra "nieco" mniejsza 84 cm ( w porowananiu z 96 cm) i nieco mniejszy skok tloka 240 cm ( 250 cm).
Wowczas byl to jeden z topowych silnikow juz z elektronicznym system smarowania gladzi cylindrowych. Ogolnie silownia byla bardzo ciekawa, utylizacja ciepla odpadowego bylo bardzo rozwieniete jak na zwykly kontenerowiec. No moze wowczas nie taki zwykly bo byl jeden z wiekszych w tym czasie ( zabieral ponad 4800 TEU) i zasuwal z predkoscia przelotowa ok 23 knts co bylo naprawde dobrym wynikiem wowczas.... I chyba ciagle jeszcze jest!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 10:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
class pisze:
No proszę jaki stary temat i to z mojej branży, a przeoczyłem.

Tak czytam niektóre wypowiedzi i jedno mnie nurtuje;
ilu z was tu piszących naprawdę pracowało na statku np. w charakterze mechanika wachtowego? [zlosnik]


Osobiście jak już wspomniałem ja jak i on sam - Stomek wciąż pływa a ze znajomych z forum to wiem, że nasz Admin MacKuz kształcąc się miał z takimi silnikami do czynienia, bo nie wiem czy pływał. Ja się interesuję większymi pojazdami i jako, że na pierwszej fotce silnik ów ciągnięty jest przez Mercedesa Actrosa to przezeń trafiłem na ów silnik w internecie i postanowiłem niniejszy wątek wzbogacić.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 10:35 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
class pisze:
Tak czytam niektóre wypowiedzi i jedno mnie nurtuje;
ilu z was tu piszących naprawdę pracowało na statku np. w charakterze mechanika wachtowego? [zlosnik]


A mnie nurtuje, który z was jest najlepszym mechanikiem okrętowym. Bo tylko najlepsi mechanicy okrętowi powinni mieć prawo do pisania w temacie o silnikach okrętowych na forum w HP. A wklejać zdjęcia powinien tylko sam kapitan.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 3:27 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
class pisze:
ilu z was tu piszących naprawdę pracowało na statku np. w charakterze mechanika wachtowego?


ja

i co wygrałem coś ?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 5:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja też :) ale disel miał raptem jakieś 2000 KM.
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 6:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
(me: how) pisze:
class pisze:
Tak czytam niektóre wypowiedzi i jedno mnie nurtuje;
ilu z was tu piszących naprawdę pracowało na statku np. w charakterze mechanika wachtowego? [zlosnik]


A mnie nurtuje, który z was jest najlepszym mechanikiem okrętowym. Bo tylko najlepsi mechanicy okrętowi powinni mieć prawo do pisania w temacie o silnikach okrętowych na forum w HP. A wklejać zdjęcia powinien tylko sam kapitan.


To jak ma sie papier wyzszy niz mechanik wachtowy (2/E lub C/E) to mozna zabrac glos w dyskusji?? [zlosnik]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Ostatnio zmieniony pt mar 05, 2010 6:32 pm przez Stomek, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 6:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
No i gitara, ciekawość zaspokojona.
Na pohybel tym, co doszukiwali się w moim zapytaniu złośliwej ironii :P.


leopold -> moc wystarczająca na odbycie praktyki zawodowej (>750kW)

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 7:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
No to dodam, że to był to rok 1974 i disel od U-boot'a...
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 9:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
To teraz z innej beczki ..wyobrazcie sobie frezarke , którą wydłubali taki blok np :) bądz obrobili inne detale składowe.
Blok jest skręcany z częsci czy odlany jako jedna całość w takim silniku?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 9:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
(me: how) pisze:
A mnie nurtuje, który z was jest najlepszym mechanikiem okrętowym. Bo tylko najlepsi mechanicy okrętowi powinni mieć prawo do pisania w temacie o silnikach okrętowych na forum w HP. A wklejać zdjęcia powinien tylko sam kapitan.


A co kogo to obchodzi co Ciebie nurtuje.... to jest HP a nie Wyższa Szkoła Morska czy jak ją zwał.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 11:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
sebi pisze:
(me: how) pisze:
A mnie nurtuje, który z was jest najlepszym mechanikiem okrętowym. Bo tylko najlepsi mechanicy okrętowi powinni mieć prawo do pisania w temacie o silnikach okrętowych na forum w HP. A wklejać zdjęcia powinien tylko sam kapitan.


A co kogo to obchodzi co Ciebie nurtuje.... to jest HP a nie Wyższa Szkoła Morska czy jak ją zwał.


A kolega Szanowny Prezes Klubu Mercedes Club /8 Poland to ma problemy z cytowaniem, czy nie do końca zrozumiał o co biega? W obu przypadkach służę pomocą.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 11:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 22, 2009 4:25 pm
Posty: 135
Popey pisze:
To teraz z innej beczki ..wyobrazcie sobie frezarke , którą wydłubali taki blok np :) bądz obrobili inne detale składowe.
Blok jest skręcany z częsci czy odlany jako jedna całość w takim silniku?


To chyba odlewane elementy sa ?

KJ


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 06, 2010 12:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
(me: how) pisze:
A kolega Szanowny Prezes Klubu Mercedes Club /8 Poland to ma problemy z cytowaniem, czy nie do końca zrozumiał o co biega? W obu przypadkach służę pomocą.


Wie wie i to bardzo dobrze wielce szanowny kolego. Jeżeli masz problem z własnymi przemyśleniami to zakładaj własny temat: Co mnie nurtuje?? List otwarty.... daj się innym wypowiedzieć napewno będą posty na które będziesz mógł poodpowiadać. Tymczasem.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 06, 2010 7:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
KJ pisze:
Popey pisze:
To teraz z innej beczki ..wyobrazcie sobie frezarke , którą wydłubali taki blok np :) bądz obrobili inne detale składowe.
Blok jest skręcany z częsci czy odlany jako jedna całość w takim silniku?


To chyba odlewane elementy sa ?

KJ

Tak KJ to są odlewy z tym , że dla potrzeby obróbki skrawaniem mogą być podzielone na części ze względu na jej ułatwienie.Stąd pytanie dla "operatorów" takowych silników czy bloki są składane .
Znam obróbkę na długości 6m i wysokości 4m i troszkę większych ale to jest gigant.

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl