MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 3:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 11, 2010 12:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
Witam Panie i Panowie :)

zaczne od tego ze chce zmienic samochod
juz wiem ze prawdopodobnie bedzie to r129
i mimo ze mam 2mb na podworku w dieslu to malo wiem o silnikach benzynowych mb

otoz samochod bedzie mi sluzyl na co dzien
nie robie jakis astronomicznych przebiegow a lubie miec tez pod pedalem
co daalej za tym idzie zalezy mi by silnik byl bezawaryjny (tak wiem ze swiece kable wn kopolki to norma w benzynie ale nie o taka awaryjnosc mi chodzi) no i co tez wazne by mnie nie ciaglo po kieszeni przy dystrybutorze
dodam ze nie uznaje gazu wiec odpadaja takie sugestie

tak jak kazdemu z was marzy mi sie 500v8 ale nie zdecyduje sie prawdopodobnie na ten silnik wlasnie ze wzlgedow exploatacyjnych

moze 300 24v lub 420?
nie wiem sam - bede wdzieczny za naprowadzenie mnie na ten temat
pod uwage glownie bede bral opinie uzytkownikow sla bo sami wiedza ile wazy jak jezdzi i czy ma dosc mocy czy im brakuje

obecnie moje diesle maja w okolicy 200KM i mi to odpowiada no ale w dieslach inny moment obrotowy wiec ni jak moge to porownac tym bardziej ze nie jezdzilem za duzo silnikami benzynowymi

z gory dziekuje i nie usuwajcie tematu :)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 2:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Niestety nic Ci nie poradzę, ale temat mnie także bardzo interesuje. Także zastanawiam się nad R129, ja akurat myślę nad silnikiem 3,0 - te ponad 200 km powinno mi chyba wystarczyć. Może posiadacze się wypowiedzą.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 2:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Z doświadczenia wiem (mając pod maską niemal identycznych aut V8 i R6), że PRAKTYCZNIE nie ma ŻADNEJ róznicy.
Wchodziłbym w V8, nie tylko ze względu na dźwięk.
W dodatku nie wiem jak jest ze spalaniem 300-24. Podono silniki M104 (2.8 i 3.2) są oszczędniejsze od 300 i 300-24. Jeśli to prawda, to wybiłbym sobie z głowy poszukiwania "nie V8".
Wbrew temu co mówili "fachowcy", którzy na oczy nie widzieli/nie jeździli z motorem M119 E 50, jest to w moim odczuciu dość ekonomiczna jednostka (w odróżnieniu od np. 560 z S/SEC 126). Mi zwykle mieści się w 14 litrach, a muszę powiedzieć, że jeśli już wyciągam Panią Jagodę z garażu, to nie po to, aby udać się na spacer. Maksymalne zanotowane spalanie - lekko powyżej 16 l/100 km (ok. raz spaliła 19, ale tego nie liczę, bo to nie była jazda, tylko jakiś korek - armagedon. Ticio by spaliło 14 wówczas). Minimalne 12,3 l/100 km (niemicka autostrada przy prędkości 160-180 km/h).
A 280TE spala pomiedzy 12-15 l/100 km. (minimalne 10,5 l/100 podczas snucia się ok. 100 km/h).
Jeśli nie widać różnicy, to po co NIE przepłacać za dodatkowe 100 KM.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 2:56 pm przez szymon.dziawer, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 2:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
a 320? moze to jest wyjscie...
no nic nie wiem na ten temat...

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 7:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
Ja mam M119 o pojemności 4.2 litra i potwierdzam to co mówi szymon.dziawer w kwestii spalania ;) 13-14 litrów w mieście to norma dla tego silnika bez szaleństw ale i bez tamowania ruchu ;) Na Twoim miejscu brałbym SL z M119 [zlosnikz]

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 8:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
zaszokowaliscie mnie myslalem ze ledwo to sie miesci w 20l/100
czyli co 420 lub 500 i nie ma innej opcji

z tym ze na rynku malo takich bryk - tych z mniejszymi motorami wiecej i jest w czym przebierac

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 8:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Niech mnie ktos szczypnie ale do dnia dziś żyłem w przekonaniu ze w R129 nie było 400/420...

Kiedyś mój Ojciec miał 129tke z 300-24 i skrzynią manualną, ta z jedynką w dół. Kupe lat temu bo chyba 1994 to było. Jako drugie w rodzinie mieliśmy wówczas 124 260e też w manualu.... i to pamiętam jak dziś. Ja w 124 i ojciec w slu na swiatłach... szły równo łeb w łeb. SL zaczął odchodzić dopiero od 100km/h. Niech to będzie jakimś odniesieniem jeśli chodzi o osiagi.

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 8:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
faktycznie moj blad nie bylo 420
czyli 500 choc teraz to jeszcze sie zasstanawiam nad 320

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 9:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
SL to jest samochód sportowy po to będziesz bulił na utrzymanie aby nim jeździć tak jak tego wymaga zadawanie szyku. Kupuj tylko V8. 99% nabywców 129 z R6 potem chodzi do psychoanalityka że robi ich Peugeot 206.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 9:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Nie chcę Cię namawiać do złego, ale wybór pomiędzy 320 a 500...
Dla mnie nie ma wyboru.
Uważam, że gdybym jechał takim samym tempem 320 i 500 ta druga paliła by mniej (szczególnie po szczerych wyznaniach użytkowników R6)-link. A pomijając +100 KM V8, dźwięk R6 nie umywa się do V8. No chyba, że trafisz PIĘKNEGO R129 z 320 i nie przeszkadza Ci praca R6.
Zwłaszcza, że dwie R6 JUŻ masz na podwórku
Mi przeszkadzała by BARDZO (zwłaszcza, kiedy poznało się już dźwięki Filharmoników Stuttgarskich w pełnym Vósemkowym składzie).
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 9:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Był model z silnikiem 420 takim samym jak jest w W 140, nie pamiętam jaki to M-..

Tak samo jak model 107 był z silnikiem 420 z modelu 126.

Ale 107 i 129 SL420 to chyba najrzadsze modele.


Na stronce danych widze, że jednak 420SL nie było, a w sumie widziałem taką sztukę z oryginalnym szyldem na klapie.

Może ktoś to rozkminić?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 9:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Cześć, skoro masz czym się przemieszczać, a autko ma służyć głównie do rozrywki to nie za bardzo jest sie na czymś zastanawiać. Miałem okazję przejechać się SL320 i daje radę, ale brakuje mu pazura.... przecież po to kupuje się "sportowy" wóz aby czasem troszkę adrenaliny popłynęło.

Powodzenia w zakupach [zlosnik]

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 2:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
THC pisze:
Może ktoś to rozkminić?


Nie ma co kminić, nie było R129 z silnikiem 400/420.
R107 była z 420 i jest ich bardzo mało. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
PiotrH pisze:
Miałem okazję przejechać się SL320 i daje radę, ale brakuje mu pazura....


Zgadzam się z Piotrem, 320 jedzie dobrze, ale 500 lepiej. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 4:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Tylko V8 M119 - silnik super i wcale masakrycznie nie pali

mnie maxymalnie w W140 (a to przecież ciężki i wielkie auto) pali 18l/100km (jazda w korkach w mieście i na krótkich odcinkach)

a 300 czy 320 wcale diametralnie mniej nie spali...

a ten dźwięk i moc V8 - bezcenne

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 6:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
panowie juz kilka postow wyzej zdecydowalem ze bedzie to m119
teraz tez mam pytania odnosnie tego silnika
nigdy z nim ni emialem doczynienia

na co zwracac uwage?
jakie cisnienia powinien wskazywac po odpaleniu, po jezdzie itp
czy gdzies sie mam spodziewac wyciekow
czy jest w necie gdzies probka w dobrej jakosci dzwieku tego silnika
cobym sie osluchal
jak powinien reagowac na wcisiniecie gazu
jakie obroty powinien utrzymywac

chyba ze macie jakies swoje sugestie i chcecie na nie odpowiedziec to smialo
bede na pewno wdzieczny

pozdrawiam

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl