MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 6:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 11, 2010 11:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jakie byly roznice miedzy nadwoziami w poszczegolnych seriach? Chodzi mi tutaj o samo gole nadwozie, bez listew, atrapy i innych pierdol. Wypisalem sobie kilka "oczywistych oczywistosci" miedzy 1. a 2. seria:
- inne blotniki,
- inna maska
- inne wzomcnienie czolowe (dodatkowy otwor na zabezpieczenie przed otwarciem maski),
- inne drzwi przednie
- inny ksztalt podluznic, inne mocowanie akumulatora oraz brak lacznikow miedzy podluznicami a sciana grodziowa w modelach z silnikami M110.

Dodatkowo inne miejsce nabicia numeru nadwozia zmienione w 1970 roku. Generalnie interesuje mnie czym roznilo sie gole nadwozie standartowej limuzyny (200D - 250) miedzy seria 0,5 a 2. Wypowiedzi znamienitych teoretykow, jak np. Mitu mile widziane (kielbik nie moze sie niestety wypowiadac bo jest uwiklany [zlosnik]).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 12, 2010 9:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
słupek osłaniający chłodnicę:

- w kolorze nadwozia
- czarny

szanownych znawców proszę o odpowiedź kiedy,jakie wykonanie było ?

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 12, 2010 4:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
- z racji tego, że błotniki inne to ich łącznik pod zderzakiem również jest inny.
- seria II posiadała po bokach szyby czołowej szeroką rynienkę która zabezpieczała przednie szyby boczne przed zabrudzeniem podczas pracy wycieraczek
- zderzaki I seryjny ma gumę przez całą długość i tablicę mocowaną pod nim a II seryjny na środku gumy nie ma ale ma za to otwory w które rejestrację winno się zamontować, ale to już są chyba rzeczone "pierdoły" z galanterii.
- pod maską jest sporo różnic dla poszczególnych motorów (inne filtry paliwa, inne regulatory napięcia itd)

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 9:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 22, 2009 11:32 am
Posty: 119
Lokalizacja: Strzelin
Różnica jest w regulacji ogrzewania, w komorze silnika jest to inaczej rozwiązane. Jutro postaram sie dodać fotki bo gdzieś miałem różnicę na zdjęciu. W nadwoziu nie załwarzyłem diametralnych zmian jedynie to różnica nabicia nr. nadwozia "na podłuznicy"a wzmocnienie przednie,blotniki,drzwi przednie maska,słupki A w 2 serii były tzw. "zgarniacze" to to wszystko co koledzy opisali wcześniej.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 10:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 28, 2008 9:16 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Krasiniec/Maków mazowiecki
Mam pytanko od ktorego roku zaczeli wypuszczac 2 serie?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 11:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Generalnie od 1973. Dokładne daty zależały od poszczególnych wersji silnikowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 1:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
t.king pisze:
słupek osłaniający chłodnicę:

- w kolorze nadwozia
- czarny
To tylko kwestia malowania - na pytania na ten temat tez przyjdzie czas, ale poznej.
filippo pisze:
- z racji tego, że błotniki inne to ich łącznik pod zderzakiem również jest inny.
Ten lacznik mocowany jest do blotnikow tak jak w W123?
filippo pisze:
- seria II posiadała po bokach szyby czołowej szeroką rynienkę która zabezpieczała przednie szyby boczne przed zabrudzeniem podczas pracy wycieraczek
Chodzi o listwy ozdobne pelniace przy okazji uzyteczna funkcje czy moze rynienka byla przyspawana do nadwozia?
filippo pisze:
- zderzaki I seryjny ma gumę przez całą długość i tablicę mocowaną pod nim a II seryjny na środku gumy nie ma ale ma za to otwory w które rejestrację winno się zamontować, ale to już są chyba rzeczone "pierdoły" z galanterii.
To jest definitywnie element mocowany do nadwozia - w tym przypadku bez znaczenia.
filippo pisze:
- pod maską jest sporo różnic dla poszczególnych motorów (inne filtry paliwa, inne regulatory napięcia itd)
j.w.
chio pisze:
Różnica jest w regulacji ogrzewania, w komorze silnika jest to inaczej rozwiązane
j.w.
chio pisze:
jedynie to różnica nabicia nr. nadwozia "na podłuznicy"a wzmocnienie przednie,blotniki,drzwi przednie maska,słupki A w 2 serii były tzw. "zgarniacze" to to wszystko co koledzy opisali wcześniej.
O tym pisalem ja i filippo.

Chodzi mi tylko i wylacznie o roznice miedzy golymi nadwoziami!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adams90-90 pisze:
Mam pytanko od ktorego roku zaczeli wypuszczac 2 serie?
ROBHEN pisze:
Generalnie od 1973
Tak
ROBHEN pisze:
Dokładne daty zależały od poszczególnych wersji silnikowych
Nie. MOPF (Modelpflege, czyli po naszemu lift) wprowadzany jest zawsze i w kazdej firmie po przerwie wakacyjnej - w przypadku Mercedesa pod koniec sierpnia. W czasie gdy robotnicy bycza sie na hiszpanskiej rivierze albo odwiedzaja rodziny w Anatolii inne ekipy przezbrajaja narzedzia, przygotowuja lakiernie do nowej palety kolorow i wprowadzaja dziesiatki innych zmian w ciagu technologicznym. Nie da sie produkowac dwoch wersji tego samego modelu na jednej tasmie produkcyjnej. Roznice rzedu tygodni moga jedynie wynikac z terminow przerwy wakacyjnej w poszczegolnych zakladow produkcyjnych.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 1:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
kielbik pisze:
Roznice rzedu tygodni moga jedynie wynikac z terminow przerwy wakacyjnej w poszczegolnych zakladow produkcyjnych.

No więc właśnie w związku z tym że poszczególne zakłady montowały określone wersje początek 2 serii nie nastąpił tego samego dnia dla całego modelu W 114 i 115.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 5:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 22, 2009 11:32 am
Posty: 119
Lokalizacja: Strzelin
Tak jak obiecywałem dodaje fotki wiem ze to nie tyczy sie nadwozia ale dodaje jako ciekawostkę o której sam nie miałem pojęcia!
A temat różnic nadwozia sam już głębiłem bo miałem plan przespawać przednie wzmocnienie w 115 tej od Filipa, miałem nadwozie w b.d stanie i chciałem iść na skróty ale okazało się że numery są na podłużnicy i po dłuższym czasie doszłem do wniosku ze nie będę odwalał lipy i postanowiłem się zabrać ze remont oryginalnego nadwozia!
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 217745.jpg

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 217746.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 5:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
chio pisze:
Obrazek

Obrazek

To owszem ciekawostka i w dodatku wyglada na to, ze majaca wplyw na ksztalt sciany grodziowej miejscu gdzie mocowany jest zawor nagrzewnicy (dobrze widze, ze w serii 0,5 zawor w ogole nie jest zamocowany do sciany a przewod zasilajacy lewa czesc nagrzewnicy biegnie inaczej?).

P.S.

To przypadek, ze zdjecie zaworu w zielonym /8 jest "odwrocone" czy moze jakas zorganizowana akcja? ;)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 8:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Cytuj:
To przypadek, ze zdjęcie zaworu w zielonym /8 jest "odwrócone" czy może jakaś zorganizowana akcja?


Tu wszystko jest odwrócone, Anglik chyba [zlosnik]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 8:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
No, anglik [zlosnik] ze specjalnie robionym do tej wersji silnikiem z pompą wtryskową po prawej stronie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 22, 2009 11:32 am
Posty: 119
Lokalizacja: Strzelin
Koledzy to nie anglik he he zdjęcie miałem zrobione na opcji lustrzanej dlatego tak wyszło nie sugerujcie się tym. Pompa jest tak jak w serii 0,5 po prawej stronie to tylko zdjęcie sie przekręciło :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl