MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 11:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 716 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 2:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wszystko można ale nie o to chodzi. W fabrycznym wtrysku nie ma jakichkolwiek możliwości strojenia - nie ma całej zabawy. Do tego zakup kompletu, przepływomierze, wiązki, współpraca sterownika z inymi komputerami pokładowymi - jak nie skomunikuje sie kontrolą trakcji to - ogranicza moc. (opisywana zabawa człowieka który pow wielu bojach do 107 wstawił M119).
Z tego powodu właśnie porywamy się na MS. Z laptopem na kolanach można dowolnie kształtować wszelkie charakterystyki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 3:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
marpie pisze:
Głupie pytanie: a nie można do M116.965 albo do M117.963/965 założyć oryginalnego wtrysku MB np. z M119.972 czyli takiego jak był w R129 500SL?


Nie, listwa paliwowa w 119 ma inny rozstaw niz w 116/117, wiązka się sypie, elektroniczne przepustnice padają i ogólnie lhjetronic i motronic są za głęboko zakorzenione w inne podzespoły auta, żeby ktoś o zdrowych zmysłach to przekładał dla mizernego efektu.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 10:41 am 
Śledzę temat, czytam, zastanawiam się i mam pytanie - czy ktoś z Was interesował się VEMS?

Podobno trochę droższe od MS, ale oferuje więcej możliwości.

http://www.vems.hu/

Chodzi mi po głowie M117 z pełną elektroniką...


Na górę
   
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 1:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Szymon. pisze:
Śledzę temat, czytam, zastanawiam się i mam pytanie - czy ktoś z Was interesował się VEMS?

Przyglądałem się i nie mogę znaleźć schematów, kodu, taki projekt DIY mi się nie podoba, bo suma sumarum jesteś skzazny na producenta i jego widzimisię. MS jest dla grzebiących z lutownicą bo w nim pogrzebać można. A opcji ma mniej - bo opcje sobie samemu dorabiasz.
Jak się nie ma do tego zdolności to pewnie VEMS - płacisz i wymagasz ;-) Mnie to nie bawi, bo zakładam że po pewnym czasie napiszę sobie sam klon MSa lepszego od VEMSa z ful opcją ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 1:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
ukaniu pisze:
Wszystko można ale nie o to chodzi. (...) Z laptopem na kolanach można dowolnie kształtować wszelkie charakterystyki.

Dzięki za fachową odpowiedź :-)
Śledzę wątek bo po głowie mi chodzi projekt zakupu kolejnej gwiazdy (niestety) akurat z KE-Jet, więc wymiana na MS wskazana. No i LPG łatwiej założyć :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 25, 2010 1:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
ukaniu pisze:
Z tego powodu właśnie porywamy się na MS. Z laptopem na kolanach można dowolnie kształtować wszelkie charakterystyki.


A jak poradzić sobie ze współpracą MS ze skrzynią np.? W W126 (przynajmniej w 500 i 560 zdaje się) tuż przed zmianą biegów na sygnał ze skrzyni zapłon był opóźniany o 0,4s żeby zmiana biegów była łagodniejsza.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 25, 2010 2:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
marpie pisze:
A jak poradzić sobie ze współpracą MS ze skrzynią np.? W W126 (przynajmniej w 500 i 560 zdaje się) tuż przed zmianą biegów na sygnał ze skrzyni zapłon był opóźniany o 0,4s żeby zmiana biegów była łagodniejsza.


Masz jakieś dokładniejsze dane na ten temat, nigdy się tym nie interesowałem. W znanych mi i rozbieranych skrzyniach nie było wyjścia sterowania zapłonem czy podlewaniem paliwa. Co najwyżej wymuszenie na skrzynce wcześniejszej zmiany biegu z układu dbającego o to by jej nie przeciążyć.
Zapłon - na początku - warto zostawić fabryczny - w drugim etapie przejść na sterowanie z MSa w trzecim etapie na zapłon bez rozdzielacza.
Płytka sterownika już jest polutowana, dziś zajmę się wykończaniem stalowej obudowy i może pogadam sobie z kontrolerem przez RSa aby zobaczyć czy żyje.
Osobiście przetrawiłem schemat MSa i znalazłem kilka kwiatków które mi sie nie podobają - układ pachnie projektem wykonananym przez ludzi nie mających za wiele doświadczenia z układami analogowymi dużej mocy.
Na początek przygody, do testów i jako odniesienie - bezcenny!

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 8:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Sobota zapowiadała się pięknie...
zszedłem na dół do mojej kochanki (mercedes) i zacząłem ją delikatnie rozbierać,powolutku i z czuciem (nawiasem mówiąc mogła by się umyć)i gdy już zdjąłem staniczek (rozdzielacz wtrysku KE) moim oczom ukazał się piękny widok na okrąglutką dziurkę (przepustnicę) aby nie było wziąłem gumkę ;),i jakie było rozczarowanie gdy ona ta gumka okazała się o 1 cm za wąska gumka 7 cm a przepustnica 8 cm :)...no i zdechło 3 godziny zmarnowane ubrałem ją z powrotem (poskładałem) wqrwiony brakiem opcji drugiego auta,z ujeb... łapami (bo brudne to mało powiedziane) opuściłem kochankę i poszedłem pić browara,ech szukam jakiegoś trupa aby się toczył takie awaryjne narzędzie.Nic to zamówiłem drugą gumkę pierwsza kosztowała 90 pln druga tylko 50 pln...

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 12:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
ukaniu pisze:
marpie pisze:
A jak poradzić sobie ze współpracą MS ze skrzynią np.? W W126 (przynajmniej w 500 i 560 zdaje się) tuż przed zmianą biegów na sygnał ze skrzyni zapłon był opóźniany o 0,4s żeby zmiana biegów była łagodniejsza.


Masz jakieś dokładniejsze dane na ten temat, nigdy się tym nie interesowałem. W znanych mi i rozbieranych skrzyniach nie było wyjścia sterowania zapłonem czy podlewaniem paliwa. Co najwyżej wymuszenie na skrzynce wcześniejszej zmiany biegu z układu dbającego o to by jej nie przeciążyć.


Czytaj TU. Dotyczy co prawda SEC 560 ale gdzieś jeszcze (chyba) spotkałem się z tym przy SEC 420.
Cytuj:
"Getriebeuberlastschutz" (transmission overload protection) of the original Bosch unit. According to the Mercedes manual, this feature retards the ignition timing for 0,4 seconds when the automatic transmission shifts gears while the RPM is above and the MAP below certain values.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 9:03 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
marpie pisze:
Czytaj TU. Dotyczy co prawda SEC 560 ale gdzieś jeszcze (chyba) spotkałem się z tym przy SEC 420.


Czyli sprawa dotyczy "tych" modułów - tak one są dziwne ;-)
Ciekawe o ile stopni opóźniają ten zapłon - można zmierzyć. Czas trwania ograniczony aby nie przegrzać zaworów.
Jeśli na początku zastosuje się standardowy zapłon nie ma problemu. Nie wszystko na raz ;-) Potem przy przejściu na sterowanie zapłonem z MSa to kwestia wejścia z dodatkowym sygnałem do mikrokontrolera i zabawa z kodem - wszystko można napisać - Jeśli się tylko chce - to zaleta DIY :-)
Pomiar - jak, ile - można wykonać już z samochodu oscyloskopem mając zamontowane na wale koło zębate do MSa.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 12:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu pisze:
marpie pisze:
Czytaj TU. Dotyczy co prawda SEC 560 ale gdzieś jeszcze (chyba) spotkałem się z tym przy SEC 420.


Czyli sprawa dotyczy "tych" modułów - tak one są dziwne ;-)
Ciekawe o ile stopni opóźniają ten zapłon - można zmierzyć. Czas trwania ograniczony aby nie przegrzać zaworów.


Mógłbyś bardziej przybliżyć cel tego mechanizmu i w jaki sposób opóźnienie zapłonu przez tak krótki czas wpłynie na zmianę biegów?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 2:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Widocznie obkumali to tak, że w początkowym okresie zmiany biegów przestawiali zapłon tak aby zmniejszyć obciążenie sprzęgieł w czasie wykonywania samej decyzji o zmianie. Wtedy jest najwięcej przeciążeń w skrzyni - jedno puszcza inne zaczyna łapać. Jak już decyzja zostanie podjęta i działamy na poślizgu sprzęgła - moc powraca - stąd wystarczy 0,4s (mimo iż zmiana trwa dłużej) - bo skrzynia daje sygnał, że już zaczyna zmieniać.

Prosto chyba ma innej możliwości zmniejszenia mocy silnika przy braku sterowania przepustnicą jak mocne przesuniecie zapłonu - chwilowo bo zawory popłyną - ogień w wydech.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 3:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
A czy MS sobie z tym poradzi? Tzn czy odbierze sygnał ze skrzyni (jakkolwiek byłby podawany) i opóźni zapłon?
Ergo - czy można by po prostu nie podłączać skrzyni do zapłonu i mieć święty spokój?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 3:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
marpie pisze:
A czy MS sobie z tym poradzi? Tzn czy odbierze sygnał ze skrzyni (jakkolwiek byłby podawany) i opóźni zapłon?
Ergo - czy można by po prostu nie podłączać skrzyni do zapłonu i mieć święty spokój?


MS poradzi sobie tak jak poradzi sobie ten co będzie modyfikował sprzęt i soft. To projekt otwarty - podstawy są - resztrę rzeźbimy. To nie są projekty dla humanistów :-( o ile musimy wyjść poza sztampę.
Z tego co zdążyłem doczytać ale muszę to sprawdzić, w standardzie ma pewne opcje umożliwiające taką zmianę na zewnętrzne żądanie

Na początek jak już piszę 3x można stosować fabryczny zapłon, ale nie warto tego robić docelowo - bo to chimeryczny drogi moduł bez fajerwerków.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 11:53 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 29, 2009 5:13 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Witam wszystkich,to pierwszy mój post na forum.
Śledzę temat od początku a dziś natrafiłem na coś takiego:

http://www.elbe.ee/shop/product.php?id_product=14

Wygląda że jest dedykowane do M117 ,przejmuje nawet funkcje zapłonu ale cena 2100 eur powala :o

_________________
małymi nie jeżdżę...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 716 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl