Hello
K-Jetronic i KE-Jetronic sa systemami mechanicznego, wielopunktowego wtrysku ciaglego. Zasilanie elektryczna pompa paliwa (w starszych modelach umieszczona pod zbiornikiem paliwa, nad prawym tylnym wachaczem). Instalacja wtryskowa sterowana podcisnieniowo. Kluczowymi elementami instalacji sa przeplywomierz (taka wachliwa klapka widoczna po otwarciu filtra powietrza) oraz polaczony z nia rozdzielacz paliwa (taki duzy okragly element od ktorego ida rurki do wtryskiwaczy, zamontoweany pod filtrem powietrza). Do tego dochodzi pare dodatkowych zaworow sterowanych przez temperature silnika, glowicy, kolektora wydechowego, skrzynia biegow (automat), klimatyzacja itp.
W KE-Jetronic'u czesc elementow sterowanych podcisnieniowo zastapiono sterowanymi elektrycznie, przy zachowaniu dawnej zasady dzialania.
Reszty sie dowiesz z literatury specjalistycznej
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
lub z procedur diagnostycznych jakiegokolwiek silnika z taka instaalcja (u mackuza na stronie gdzies sa opisy od silnikow M110 i chyba M102?).
Nie jestem pewien, ale MB chyba nigdy nie stosowal monowtrysku (tzn. pojedynczego wtryskiwacza). Zawsze mial instalacje wielopunktowe.
_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2>
http://mb.vsa.com.pl </font>