MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 6:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 14, 2007 9:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Trafiło się tak że po regeneracji tylnych hamulców - szlak wzioł sekcję w Pompie hamulcowej odpowiedzialną za przednie hamulce :evil: .....
Zakupiłem zestaw naprawczy , jutro będe składał - zrobiłem jeden błąd - myślałem że dokładnie się przyjżałem po rozebraniu pompy układowi uszczelek i podkładek - niestety nie zbyt dobrze....nie mam pewności.... [szalone]
Posiata ktoś rozrysowaną pompe od wewnątrz? ATE

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 16, 2007 5:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Mam tylko coś takiego

Obrazek
Obrazek

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 16, 2007 9:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Hej Dzięki... :)
Zrobiłem ...na stronie klubowej książka 200 220 /8 ( z białym samochodem ) strona ok 140 - jest rysunek części montażowych w kolejności - gdyby ktoś potrzebował na przyszłość
Pozdrawiam Paweł

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 10:01 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 08, 2007 9:46 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdynia
Siemanko

Mogę się dowiedzieć gdzie kupiłeś zestaw naprawczy do pompy [pytanie]
W ASO mówili, że nic takiego nie było produkowane, a nowa pompa tylko w oryginale BOSCHA za 800zł :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 12:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Witaj
na początku się lekko zdziwiłem że chodzi o pompę Bosha - u mnie w sklepie możesz zamówić takowy - koszt 310zł ( jedyny jaki znalazłem z dostępnych do tej pompy) w jego skład wchodzą - sprężynki , tłoczki , gumki - ale okres oczekiwania ok 3 tyg

Jeśli nie zależy ci na 100% oryginale - proponuje zmienić pompę na ATE - zestaw naprawczy podstawowy kosztuje 16zł , a ( tłoki , gumki, sprężyny) podobnie jak w Boshu ok 300zł - atutem jest większa popularność i łatwiejszy dostęp ( mam na myśli kupić używkę i zmienić gumki) - są dostępne od ręki

szczegóły - info@occlassic.com

Pozdrawiam

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 12:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Gamonie z ASO, w ogole nie wiem za co oni biora pieniadze?! Nie wiedza nawet jak znalezc glupi zestaw naprawczy. W dodatku nie bylo nigdy w /8 pomp hamulcowych Boscha, byly tylko Ate (Teves) i Bendix

Zestaw naprawczy do pompy Ate:
Numer Ate: 03.0370-2923.2
Numer Bosch: 1 987 472 294, cena ok. 330 zl (Fota, detal)
Numer OE: A 001 586 93 43, cena to jedyne 450 zl :o

Zestaw naprawczy do pompy Bendix:
Numer OE: A 001 586 55 43 , cena 721 zl :o :o

Nalezy sie zastanowic czy rozsadna alternatywa nie bedzie wymiana kompletnej pompy na nowa, nr Ate: 03.2123-1003.3, cena napewno nizsza niz zestaw naprawczy kupiony w ASO :P

Smutna prawda o pompach hamulcowych jest taka, ze jak juz raz sie rozciekna (przestana trzymac/szlag je trafi, ect.), np. przy wymianie plynu hamulcowego wyplukany zostanie szlam, ktory uszczelnia gumowe tloczki, to nie pomoga juz zadne reparaturki, taka pompa juz nigdy nie bedzie sprawna. Dlatego tak wazne jest systematyczne wymienianie plynu hamulcowego.

Jezeli w gre wchodzilaby jednak naprawa to napewno nie zaufalbym zestawowi za 16 zl, bo taki to moze wytrzymac najwyzej 16 dni. Pare pomp w zyciu juz rozebralem i poskladalem ale w sumie i tak zawsze konczylo sie na wymianie na dobra uzywana.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 5:33 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 08, 2007 9:46 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdynia
Panowie za dużo informacji jak na jeden raz ale oczywiście z dużym plusem dla WAS.
Jutro zobacze co tam u mnie siedzi i pojadę jeszcze raz do ASO, do FOTY również, bo to 100m dalej ;)
Jeszcze raz dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź.
Pzdr
Adam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 10, 2007 8:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
Zestaw naprawczy do pompy Bendix:
Numer OE: A 001 586 55 43 , cena 721 zl

a widzisz - u mnie w katalogu jest takie oznaczenie(przy zestawie naprawczym) BOsh/Bendix - i zestaw naprawczy do niej jak pisałem kosztuje 310zł , co do zestawu za 16 zł - w jego skład wchodzą same gumki(takie same jak w zestawie za 300zł do ATE) , przy okazji ostatniego mojego przeglądu hamulców ja również wymieniłem Pompę bo z doświadczenia wiem że jest tak jak mówi Kiełbik , ale już co do trwałości 16 dniowej - nie mogę się zgodzić , koledze ciekła pompa w w123 - zmienił uszczelki i hula do dziś bez żadnych problemów - jak padnie to dam znać [zlosnik]

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 2:12 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 08, 2007 9:46 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdynia
Ja już po wymianie gumek [hehe3]
Moja pompa to ATE, zestaw naprawczy w zaprzyjaźnionym sklepie w cenie 22zł dostępny był na miejscu.
Pzdr ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 8:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kielbik pisze:
nie zaufalbym zestawowi za 16 zl, bo taki to moze wytrzymac najwyzej 16 dni


kielbik pisze:
Pare pomp w zyciu juz rozebralem i poskladalem ale w sumie i tak zawsze konczylo sie na wymianie na dobra uzywana.



Napisalbys poprostu ze nie potrafiles ich zlozyc spowrotem tak zeby byly sprawne[zlosnik], wymane na uzywke pozostawiam bez komentarza choc przyznaje ze recycling to pozyteczne zjawisko [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 11:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wiec tak: poskladanie pompy to raczej zadna filozofia - trzeba tylko rozumiec jak ona dziala i kolejnosc oraz kierunek tloczkow nasuwa sie sam :). W ukladzie hamulcowym, jezeli nie dba sie o regularna wymiane plynu, zbiera sie sie szlam, ktory uszczelnia pompe. Jak sie po kilku(nastu) latach ten plyn wymieni to szlam zostanie wyplukany i pompa sie rozszczelnia. Nie pomagaja wtedy zadne wymiany reparaturek - a juz napewno nie na dluzsza mete*. Wtedy wlasnie siegam po uzywana pompe z auta, w ktorym plyn wymieniano regularnie i zwykle to zdaje egzamin. Wole taka niz podrube bo ta warta jest mniej wiecej tyle ile oryginal po wymianie reparaturek. Najlepszym rozwiazaniem bylaby oczywiscie wymiana na oryginal... :)

*problem dotyczy to glownie pomp z korpusem aluminiowym - zeliwne czasami daje sie odratowac.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 25, 2007 10:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Podłączę się do tematu,
mam problem z chamulcami w W115, cały czas delikatnie chamują wszystkie koła,a zwłaszcza tylne. Efekt jest taki, że po miesiącu jeżdżenia nie było już klocków tylnych, a przednich została tylko połowa.
Przyznaję bez bicia, że płyn miał tam już 4 lata,ale po wymianie płynu i rozbiórce i tylnych zacisków (na tyle miałem czasu) problem nie zniknął. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> przewody gumowe na tył są względnie nowe, poniżej roku.
Zdażyło mi się kiedyś awaryjnie dolać płynu innego rodzaju, ale nic się nie zważyło

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł: ;]
Post: pt lut 05, 2010 9:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:50 pm
Posty: 25
witam, zakupiłem druga uzuwana pompę hamulcowa. Podobno należny przemyć ja przed montażem denaturatem, czy to prawda?? Czy pompa sie nie rozszelni jak wyplucze ten szlam??

_________________
W123 240D 80r ;]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 10:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
kielbik pisze:
Jezeli w gre wchodzilaby jednak naprawa to napewno nie zaufalbym zestawowi za 16 zl, bo taki to moze wytrzymac najwyzej 16 dni. Pare pomp w zyciu juz rozebralem i poskladalem ale w sumie i tak zawsze konczylo sie na wymianie na dobra uzywana.

toż to mnie zes zaskoczył ja taki zestaw niby naprawczy (czyli same gumki jakieś oringi podkładki) kupowałem w intercarsie nie pamiętam ile sam ten zestaw kosztował ale więcej jak 20 zł to napewno nie wiem ze całe zamówienie wyszło z przesyłką coś koło 100zł a brałem jeszcze filtr oleju i klocki hamulcowe
i jak narazie pól roku po zabiegu hamulce w listopadzie jeszcze działały [zlosnik] zobaczymy co będzie po zimie
może dlatego ze mój kosztował 20zł [zlosnik]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 1:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2009 11:37 am
Posty: 78
Hej mojojojo13, szukałem tej książki na stronie klubowej i jakoś nie mogę znaleźć może pomożesz [zlosnikz] bo faktycznie by się przydała [zlosnik]

_________________
W115 220D 72r. -w odbudowie
W115 200D 74r. -dawca
Wołga M21 65r. - w odbudowie
Iveco turbo daily- do przewozu tych sprzętów wyżej ;)
AR 156 1,9JTD 00r. - na co dzień


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl