MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 9:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 12:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Ja mam w dowodzie Laguny wpisane maksymalna masa z przyczepą 3.521 kg, masa własna 2.021 kg.
Czyli mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1.479 kg. Tak na szybko w alledrogo:
http://moto.allegro.pl/item594102987_laweta_sam_szwajcarka_na_prawo_jazdy_kat_b.html
http://moto.allegro.pl/item601202510_okazja_super_tanio_super_laweta.html co prawda te są o kilka kg za ciężkie, ale myślę że na życzenie diagnosta mógłby obniżyć DMC (np. ze względu na wiek lub stan lawety).
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1002226
Czyli jak widać się da, trzeba tylko uważać co się wiezie. A np. mój W107 ma wpisaną masę własną w dowodzie 1.180 kg, czyli bez problemu pociągnę. Nie sądzę żeby misiaki chciały to sprawdzać a tym bardziej wiedzieć ile naprawdę waży W107 (1.540kg na pusto wg http://mb.auto.pl/dane_en_os/220040DT.HTM). O to że laweta wytrzyma bym się nie bał, bo raczej konstruowane są z zapasem bezpieczeństwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 1:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Z tym ze Lublin jak juz wspomnialem ma cos takiego jak ladownosc, a wiec dmc samego Lublinka to juz 3,5t... a wiec w swietle powyzszych dedukcji wyczerpuje zapas dmc zestawu na kat B. ...
Pytanie teraz, czy zebym mogl ta dmc zwiekszyc o te chocby 750kg wystarczy kategoria prawka na przyczepe? Nic z tego nie rozumiem..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 07, 2009 12:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
W Polsce na kat. B można prowadzić pojazd lub zestaw pojazdów do 3,5 t i ani grama więcej. Nie ma innej interpretacji. Do Lublinka więc nie możesz bez CE przytroczyć nawet taczki.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 07, 2009 5:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:59 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
A oto interpretacja KGP:

"Art. 88 ust 3 pkt 3 reguluje kwestię ciągnięcia przyczepy lekkiej. W przypadku innej przyczepy zastosowanie ma art. 88 ust. 2 pkt 3 lit. b (prawo jazdy kat B uprawnia do kierowania pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 i.)
Z kolei zgodnie z art. 88 ust. 2 pkt 10 Prawa o ruchu drogowym, prawo jazdy kategorii B+E uprawnia do kierowania pojazdem określonym w prawie jazdy kategorii B łącznie z przyczepą. Jest to zatem prawo jazdy poszerzające zakres uprawnień do kierowania pojazdami. Należy podkreślić, że kategoria B+E jest samodzielną wyodrębnioną kategorią prawa jazdy, tak jak każda inna wyszczególniona w art. 88 ust. 1-3.
W odniesieniu do prawa jazdy kategorii B+E ustawodawca nie określił dodatkowych warunków dotyczących dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy i jej relacji do masy pojazdu (warunek dotyczący proporcji masy pojazdu ciągnącego i przyczepy ma zastosowanie jedynie do przyczepy z hamulcem najazdowym).
Tak, więc ze względu na zakres uprawnień, posiadając prawo jazdy tej kategorii, można kierować pojazdem silnikowym określonym wprawie jazdy kategorii B, ciągnącym dowolną przyczepę, przy spełnieniu warunków dotyczących proporcji masy w przypadku przyczep z hamulcem najazdowym.
Niezależnie od uwarunkowań wynikających z posiadanych uprawnień oraz z przepisów dotyczących warunków technicznych, w każdym przypadku ciągnięcia przyczepy, zastosowanie ma także art. 62 Pord, mówiący o rzeczywistych masach pojazdów: ciągnącego oraz przyczepy.


Wynika z tego iż PJ kat B uprawnia do ciągnięcia przyczepy lekkiej gdzie DMC zespołu tych pojazdów wynosi max 4250 kg, bądź przyczepy której DMC jest >750 a DMC zespołu tych pojazdów wynosi max 3500kg!
Natomiast pj kat B+E uprawnia do kierowania pojazdem o DMC max do 3500 kg a DMC zespołu składającego się z w/w pojazdu i przyczepy o DMC >750 wynosi max 6125 kg.
"
zaczerpnięte ze strony http://www.ifp.pl/index.php?name=PNphpB ... c&start=15

gdzie jeszcze jest tabelka z objasnieniami


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 07, 2009 10:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Panowie to jak to w koncu jest? Czy z kat. B moge przyczepic przyczepke do Lublina 3,5t? Bo juz sie mocno pogubilem... Przyczepka mala, malutka (do 750kg), ewentualnie jakas mala lodka czy motocykl na przyczepce...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 08, 2009 1:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
szymon.dziawer pisze:
Nie ma innej interpretacji


Ja nie jestem zadnym omnibusem, ale przytoczone wyzej przepisy nawet dla studenta nieuka, ktory zakonczyl swoja przygode z prawem po 2 latach sa klarowne, wiec w moim przekonaniu powinny byc jasne takze dla wiekszosci spoleczenstwa. Domyslam sie, ze jestes fajniejszy niz wiekszosc uzytkownikow tego forum, bo masz troche tych literek w swoim PJ, ale jesli czegos nie jestes pewny, a tak poczatkowo pisales, to jaki jest sens sie produkowac i podawac w watpliwosc sprawdzone informacje? Mnie w takich wypadkach zdarza sie gdybac, ale nie wyrazam sie wtedy tonem nieznoszacym sprzeciwu. Tymbardziej, ze nawet patrzac na nick nie jestes osoba anonimowa, a takie pisanie z Twojej strony moim zdaniem podwaza Twoja wiarygodnosc jako dziennikarza, ktory powinien przekazywac tylko sprawdzone informacje. Takze sorry, bo lubie sobie poczytac Twoje wypociny w Top Gear, chociaz zadna z maszyn, ktore testowales nie znajduje sie w moim zasiegu, ale co do kwestii interpretacji przepisow radzilbym Ci znalezc innych znajomych. Chyba, ze to tylko Twoja interpretacja, ale wtedy powinienes sie liczyc z tym, ze mozesz sie mylic, a nie isc w zaparte.

Legere et non intellegere neglegere est, ale najwazniejsze, zeby przy tym nie wprowadzac kogos w blad. Niestety trzeba sie przyzwyczaic, ze z interpretacja niektorych przepisow zawsze beda problemy. Czasem przyczynia sie do tego ich budowa, ale zazwyczaj problemem jest zbytnia powierzchownosc przy wykladni, a to zdarza sie czesto i nieuniknione jest, ze dalej bedzie sie zdarzac.

Tak czy inaczej pozdrawiam, a Borysowi zycze, aby w przypadku kontroli drogowej trafil na funkcjonariuszy czujacych bluesa, a nie takich posilkujacych sie przy kazdej interwencji KD czy taryfikatorem. Niestety rzadko ktory policjant potrafi przyznac sie do bledu, a jak ktos orientuje sie w przepisach lepiej od nich, to juz w ogole obraza majestatu [szalone]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 08, 2009 9:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Dziekuje za zaangazowanie i wklad w moja sprawe. Wyglada na to, ze jednak moge swoim Lublinkiem pociagnac przyczepke lekka bez obrazy majestatu Pana Wladzy ani bez lamania przepisow (tych z kodeksu rd a nie interpretacji organow wykonawczych).
Gonie teraz do marketu zobaczyc jedna z tych tanich przyczepek i jazdaaaa... :)
Dzieki i pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 08, 2009 10:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
beet pisze:
powinienes sie liczyc z tym, ze mozesz sie mylic, a nie isc w zaparte.

Mogę tylko bić się w piersi.
Wnioski sa takie:
1. na kursach żle uczą
2. policjanci są niedoinformowani
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 8:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
dla rozładowania rozważań o kat B przedstawiam niecodzienny widok w myśl zasady: jak się tym nauczysz to wszystkim pojedziesz :)
Obrazek

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 3:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
szymon.dziawer pisze:
A przyczepy niemieckie i inne - cóż - różne są tam ułatwienia, np. kat. C1, czy A1 "wklepywana" z automatu, jeśli ileś lat masz bezwypadkowe przejechane na B.
?! :o Takie cuda to chyba tylko w erze. Nie ma zadnego przyznawania z automatu. Moze pomylilo ci sie z faktem, ze do polowy lat 90-tych niemieckie prawo jazdy na samochody osobowe bylo wazne dla pojazdow o DMC < 7,5 t. Przy przepisywaniu takiego dokumentu oczywiscie przyznane zostana kategorie B i C1. Tylko kto by cokolwiek przepisywal skoro stare dokumenty obowiazuja i obowiazywac beda (obowiazuja nadal dokumenty uprawniajace do prowadzenia pojazdow wydawane jeszcze w czasach Cesarza Wilhelma.

Co do DMC przyczepy: w Niemczech liczy sie tylko i wylacznie masa rzeczywista, czyli np Cinquecento moze ciagnac pusta lawete (nie wiem jaka jest dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem w przypadku CC ale pewnie 500 kg bedzie a wiekszosc lawet ma taka wlasnie mase wlasna). W Niemczech moge moim 300 TE ciagnac zaladowana lawete o DMC = 2500 kg jezeli jej masa rzeczywista nie przekracza 2100 kg (tyle moze ciagnac moj 300 TE) a w Polsce juz nie - nawet gdyby byla pusta :-?.

moonracer pisze:
(...) jak się tym nauczysz to wszystkim pojedziesz :)

Obrazek
Jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi ale zdaje mi sie, ze 95% forumowiczow (przynajmniej tych starszych) robilo prawo jazdy na Polonezie i jakos dajemy rade 8).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 3:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 03, 2006 8:04 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Blazowa - Rzeszow
Ja kiedyś ciągnąłem maluchem małą przyczepkę. Łładunek na przyczepce był lekki, ale gabarytowo większy (długość i wysokość) niż gabaryty malucha - przwoziłem styropian.
Czy miśki mogły mnie zatrzymać?

_________________
trabant - maluch - polo - aro "drakula" - sportowa astra - 123 2,4- czarny jak Afryka mesio 123 3,o


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 3:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wszystko zalezy od tego co bylo w papierach przyczepki.
Miski zawsze moga zatrzymac - ale ukarac juz nie :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl