MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 9:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 8:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Obstawiam bardziej na dziurę w podciśnieniu.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 12:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Pojawił się nowy problem.

Od kilku dni coś mi klepie/stuka w silniku. Wcześniej jak rano odpalałem dosłownie ułamek sekundy poklepał i było cicho, natomiast teraz to klepie i tak:
- czasami klepie cały czas
- czasami po odpaleniu w ogóle nie klepie
- czasami poklepie i po chwili przestaje
- czasami poklepie i po chwili przestaje, ale jak np. dojadę do pracy 15km to po zatrzymaniu się dalej klepie.

Myślałem, że to olej więc wymieniłem na nowy, ale niestety nic to nie dało, objawy takie same jak przed wymianą oleju.

Wczoraj zrobiłem prawie 1000km w trasie to czasami klepało a czasami nie.

Co to może być? Zawór czy szklanki czy coś innego?

Czy można z tym jeździć? Bo czeka mnie jeszcze prawie 2000km ciągłej trasy a jak na razie nie mogę Mercedesa odstawić na warsztat.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 11:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Obstawiam na szklanki. Cale szczescie ze masz tylko 10..

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 11:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Dzisiaj podjechałem do mechanika i jak na złość przestało klepać ;/ ale wnikliwie osłuchał i z moich zeznań, stwierdził, że to szklanki, zalecił wymianę wszystkich i zakup firmy INA - czy to dobry wybór?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 2:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Tak dobry. I dobrze mówi, że wymienia się wszystkie na raz.

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 9:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Pojawił się kolejny problem, otóż przetarł się wężyk od spryskiwaczy. Gdy otworzyłem maskę wężyk był "przypalony". W środku tego wężyka przebiegają dwa kabelki - zrobiło się zwarcie.

Ponieważ zdażyło mi się to w trasie, zrobiłem prowizoryczne połączenie wężyka za pomocą taśmy izolacyjnej - spryskiwacz działa.

Sądziłem, że te dwa kabelki, które przebiegają w środku wężyka są od podgrzewania końcówek spryskiwaczy, ale z tego co zauważyłem, podgrzewanie działa.

Pytania:
- od czego właściwie są te kabelki w środku wężyka?
- czy można domowym sposobem przywrócić prawidłowe działanie wężyka wraz z kabelkami, czy raczej wymienić cały wężyk na nowy (ASO - jaki koszt - czy warto)?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 10:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
mr_simon pisze:
- od czego właściwie są te kabelki w środku wężyka?

podgrzewają sam wężyk.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 1:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Jeżeli zrobiło się zwarcie i "zjarały" się kable, to co jeszcze mogło się zepsuć?

Czy takie prymitywne połączenie wężyka z wystającymi w środku kablami, za pomocą taśmy izolacyjej, które działa - spryskiwacze działają - może coś jeszcze uszkodzić?

Obrazek

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 8:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Hałasuje zaznaczony na po niższym zdjęciu siłownik:

Obrazek

Gdy go nacisnę palcem przestaje hałasować. Czy mogę go odczepić? Z tego co się orientuje jest on od EGR (chyba, że się mylę), które i tak mi nie działa. Czy w jakiś inny sposób można to naprawić, bo ten hałas jest irytujący - przypomina pracę sieczkarni.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 11:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
mr_simon pisze:
Wracając do samej skrzyni to zaważyłem, że jak użyję kickdowna to ciągnie na 3 biegu do 110km/h i zmienia płynnie na 4 bieg, inaczej jest w przypadku gdy nie użyje kickdowna tylko wcisnę więcej gazu to wtedy zwiększają się obroty przed zmianą z 2 biegu na 3, z 3 na 4 praktycznie nie występuje, natomiast jak delikatnie przyśpieszam to zmiana biegów jest niewyczuwalna i 4 bieg załącza jak jest 40km/h, więc czy ten problem jest poważny, czy wymiana oleju i regulacja powinna pomóc?


Pod maską znajdź linkę od gazu. Do niej podpięta (przez dźwignie) jest linka od sterowania skrzynią automatyczną. Przekręć co najmniej jeden obrót przeciwnie do wskazówek zegara. Pokombinuj i pojeździj, powinno zmieniać na 4 bieg przy wyższej prędkości. Wymień olej w skrzyni. Sprawdź układ podciśnienia (najlepiej skorzystaj z rady mechanika


mr_simon pisze:
Jak swieca spalona to powinna sie swiecic kontrolka od swiec żarowych

Potwierdzam, chociaż z tą lampką to jest różnie. Mi zaświeciła się chociaż świeca była jeszcze dobra, a nie zaświeciła się gdy telepotało silnikiem. W skrócie jedź wymień świecę żarową.

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97
Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex
Opel Astra GSI '92 - ex

Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 2:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
mr_simon pisze:
Czy zużycie podpory wału i gum na wale mogą mieć wpływ na płynność zmiany biegów? Ogólnie skrzynia zmienia biegi płynnie, ale gdy puszczę gaz i nastąpi zmiana biegów, lub gdy jadę z bardzo małą prędkością przy zmianie biegów występuje uderzenie jakby z tyłu. Natomiast w innych przypadkach, jak przyśpieszam dynamicznie lub z większymi prędkościami, zmiana biegów jest prawie nie wyczuwalna.


Mam identyczny problem , co to może oznaczać, być.

_________________
kiedyś beczkowóz 200D-Zezłomowany
w124 2.5TD Berlin Taxi 92r ASB-Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 4:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
piotrjaniszek poczytałem fora i wszystko wskazuje na zużyte tuleje wózka, w maju będę wymieniał, mam nadzieję, że to rozwiąże problem.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 11:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
mr_simon pisze:
Wydaje mi się, albo szukam sobie problemu. Coś mi szumi a zarazem lekko wyje, tak od 40km/h a całkowicie ustaje powyżej 90km/h. Niby z przodu chociaż, ale jak jadę z wyłączonym radiem to jakby z tyłu, co dziwne, jak jadę jako pasażer z przodu to nie słyszę szumu. Czy to może być podpora wału, czy most daje znać osobie, może łożyska, czy może jestem przewrażliwiony?


Wymieniłem podporę wału i wycie z przodu ustało, natomiast z tyłu pozostał szum, który zaczyna się od 40km/h i kończy się pow. 90km/h czy może być to wina tarcz hamulcowych bądź klocków?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 12:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
mr_simon pisze:
natomiast z tyłu pozostał szum, który zaczyna się od 40km/h i kończy się pow. 90km/h

Łożyska sprawdzałeś?

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 1:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Tak sprawdzałem, łożyska są wporządku.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl