MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 6:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 14, 2010 1:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Witam
Mam proste pytanie do kogoś kto driftuje, albo zna dobrze tajniki jazdy tylnonapędowym autem.

Czy jest technika "przyklejenia" przodu w śliskim zakręcie?

W "przednionapędówce" mogę szybko przejechać śliski zakręt/rondo wciskając z wyczuciem hamulec oraz trzymając gaz. Siłą nacisku hamulca reguluje stopień "trzymania wewnętrznej" przez przód auta.

W mercedes próbowałem tej techniki i nijak nie wychodzi, nie mogę sobie poradzić, z kontrolą przodu przy szybkim przejeżdżaniu śliskiego łuku. Jak nadrzucam tył i daje kontrę to auto trzyma kierunek ale odchodzi od środka zakrętu (leci na zew). Straciłem już zapał do poszukiwań i wolę zapytać bo być może szukam czegoś co nie istnieje.

Zatem-czy jest technika "przyklejenia" przodu w śliskim zakręcie dla Mercedes?***



***TAK/NIE

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 2:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
wychodzi jak ulal, wystarczy odpowiednio zaciac kierownica i dodac gazu oraz czuwac nad kontra

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 2:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Rozumiem, że "zaciąć" kierownicą należy przed wejściem w zakręt.
Utrzymam się na pasie, czy też zajmę dwa pasy, bo będę szedł bokiem?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 2:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
potrenuj troszke zdala od aut, ludzi i innych przeszkod i nie zadawaj takich dziecinnych pytan <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
to tak jakbys pytal o stosunek z kobieta, jak kobiete doprowadzic do orgazmu, zeby nie udawala tego

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 2:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Potrafie przejechac rondo w poslizgu, ale niestety auto zajmuje półtora pasa.
Chętnie przygarnę link, chociażby do filmiku, jak to zrobić tylnonapędowym autem aby kleił przodem do wewnętrznej i jednocześnie nie uciekał tyłem-czyli mieścił się na swoim pasie.

Może wyjaśnie do czego to ma służyć-jestem w zakręcie i okazuje sie, że wjechałem w niego za szybko (jestem już w zakręcie), po lewej stronie jadą auta a po prawej krawężnik. W przednionapędowym aucie wciskam hamulec i trzymam gaz-auto wraca na kierunek jazdy, a co z robić w tylnonapędowym aucie w takiej sytuacji?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 4:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
a co z robić w tylnonapędowym aucie w takiej sytuacji?

Przeżegnać sie ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 4:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
A wlasciwie po co szybko przejechac przez rondo? To jest potrzebne w miescie?
Czemu to ma służyć?

_________________
140 600 '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 5:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
pepe pisze:
A wlasciwie po co szybko przejechac przez rondo? To jest potrzebne w miescie?
Czemu to ma służyć?

Wyjasnione bylo wyzej, ale zacytuje.
Crazy_Russian pisze:
Może wyjaśnie do czego to ma służyć-jestem w zakręcie i okazuje sie, że wjechałem w niego za szybko (jestem już w zakręcie), po lewej stronie jadą auta a po prawej krawężnik. W przednionapędowym aucie wciskam hamulec i trzymam gaz-auto wraca na kierunek jazdy, a co z robić w tylnonapędowym aucie w takiej sytuacji?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 5:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 5:25 pm
Posty: 84
Lokalizacja: mazowieckie
Crazy russian wyraźnie napisał, kiedy wchodzimy za szybko w zakręt i nagle okazuje się, że nie damy rady wyhamować przed przeszkodą za zakrętem.

Możesz próbować wprowadzić auto w kontrolowany poślizg, tzn. stawiasz go bokiem, a przód maksymalnie blisko krawężnika i wychodzisz cało z zakrętu.

Wg. mnie chodzi tutaj głównie o odpowiednie operowanie gazem.

_________________
Kiedy jadę Starem 200 wszystkie laski piszczą w mieście :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 7:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
1. pytales czy da sie drifftowac! - da sie

2. wiec wyszlo na to jak wyjsc z opresji - przede wszystkim ujac gazu, lecz nie gwaltownie, a przede wszystkim zeby auto ukierunkowalo sie wlasciwie gdzie takze nalezy baczyc wlasciwie z kierownica

3. jezeli widzisz z daleka przeszkode, problem, to przygotowujesz sie do niej odpowiednio zwalniajac, by moc prawidlowo i bezpiecznie kontynuowac jazde lub zatrzymac sie

i przede wszystkim w miare na "luzie" nalezy pokonac sliska nawierzchnie - pamietam dawniej taki pokaz jazdy duzym fiatem przez naszego kierowce rajdowego

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 7:23 pm przez Nilovitz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 7:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 06, 2008 9:27 pm
Posty: 79
Numer GG: 3972849
Lokalizacja: Wieluń/Łódź
najlepszy sposob to zdjac noge z gazu dwa metry przed lukie, zakretem, rondem itd. . . . .

_________________
W107 380 SLC
S211 500 AMG
Audi S8 D2
Opel Astra TT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Powód jakiemu ma służyć ta technika w razie "przypadkowego" wjechania za szybko w rondo lub zakręt kojarzy mi się z jednym dowcipem:

Sąd: Dlaczego zabił pan żonę?
Pozwany: To był przypadek
Sąd: Jak to przypadek, miała 7 ran kłutych pleców!!!
Pozwany: Szedłem z kuchni z nożem i potknąłem się Wysoki Sądzie....
Sąd: i...?
Pozwany: I tak 7 razy.....
[zlosnik]

Pozdrawiam i owocnej nauki życzę :lol:

Sorry za off top

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
RadMon pisze:
najlepszy sposob to zdjac noge z gazu dwa metry przed lukie, zakretem, rondem itd. . . . .


hmmm...odciążona tylna oś...dodanie gazu po jego odjęciu to najprostszy sposób na drift. [zlosnik]

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 8:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
ja kiedys w szkole jazdy zawsze mialem pokazywane, ze wlasnie zamkniecie gazu przed zakretem (docisk przodu) i rozpoczecie ponownego dodwania gdy samochod zaczyna skrecac (kola zlapaly skret) to najlepsza typowa technika. ale nie wiem czy moze to tylko dotyczy suchych naw (?) i/lub przedniego napedu.

tak czy inaczej ponownie proponuje wolniejszą jazdę gdy warunki sprzyjają niespdziankom na drodze...; a zabawy to na odpowiednim placu.

_________________
140 600 '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 10:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
pepe pisze:
ja kiedys w szkole jazdy zawsze mialem pokazywane, ze wlasnie zamkniecie gazu przed zakretem (docisk przodu) i rozpoczecie ponownego dodwania gdy samochod zaczyna skrecac (kola zlapaly skret) to najlepsza typowa technika. ale nie wiem czy moze to tylko dotyczy suchych naw (?) i/lub przedniego napedu.


rety, przeciez to jest logiczne.
sily dynamiczne, oddzialujace na osie przy przyspieszeniu i hamowaniu są potężne. glupiego malucha (obciążone silnikiem RWD) dawalo sie na czarnym postawic w bok w ten wlasnie sposob: odjac gazu na wysokich obrotach, skrecic kola, but.
przy przodzie jest odwrotnie, tyle ze inaczej niz w RWD caly zakret mozna przejechac przyspieszajac (jesli odjedzie przod, to i tak by wyjechal, a dodawanie gazu z mocno skreconymi kolami z grubsza sie zeruje (kolo wewn. sie podnosi, ale zewn. dociska).
z kolei RWD wymagajace precyzyjniejszego operowania gazem, daje sie precyzyjnie kontrolowac; a automatem pod tym wzgledem jest gorzej niestety, za to automat nadrabia przy odejmowaniu gazu, gdyz kola wtedy zachowuja sie neutralnie - nie zrywaja przyczepnosci z powodu opoznienia pochodzacego od silnika.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl