MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 1:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Ja na chwilkę jeszcze chciałbym powrócić do zagadki konceptu W113 z tablicami rejestracyjnymi.
Otóż kolega ROBHEN napisał:
ROBHEN pisze:
tu mamy zdjęcie plenerowe mercedesa który posiada tablice rejestracyjne.

Poszukując rozwiązania kolejnej zagadki natknąłem się na co najmniej dwa zdjęcia samochodów z identycznymi tablicami rejestracyjnymi. Podejrzewam więc, że były to tablice wyłącznie do celów sesji zdjęciowej.
Oto przykłady:
pierwszy:
Obrazek
i drugi:
Obrazek
I jeszcze jeden znaleziony dzisiaj:
Obrazek
Pozdrawiam,

Student

PS. hall - już poprawiłem!

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 9:40 am przez Student, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 2:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Student pisze:
Poszukując rozwiązania kolejnej zagadki natknąłem się na co najmniej dwa zdjęcia samochodów z identycznymi tablicami rejestracyjnymi. Podejrzewam więc, że były to tablice włącznie do celów sesji zdjęciowej.

...ale one nie są takie same...
pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 12:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Takie tablice a w zasadzie zestaw tablic (kilka numerów) były używane długie lata przez dział projektów mercedesa. Stosowano je przy prototypach i nowych wersjach przedprodukcyjnych. A ich obecność na pojeżdzie świadczyła o tym że dany egzemplarz nie jest np. gipsowo-drewnianą atrapą ale że jest on już w pełni prawdziwy i jeżdżący to znaczy jest on już wykonany z materiałów jakie przewidziano do ewentualnie seryjnej produkcji (elementy metalowe, plastikowe, gumowe a nie drewniane i gipsowe atrapy). I w takim znaczeniu mówiłem o tych numerach w poprzedniej z resztą rozwiązanej przez kolegę "Student-a" zagadce. Przy okazji proszę kolegę "Student-a" o odbiór nagrody bo "aegm" i "Waciak" którzy rozwiązali poprzednie zagadki swoje nagrody już otrzymali (co mam nadzieje mogą potwierdzić). Oczywiście czekam w dalszym ciągu na odpowiedzi dotyczące ostatniej zagadki która nadal czeka na rozwiązanie i zwycięzce.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 12:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Po pierwsze: tablice bez znakow legalizacyjnych to zwykly kawalek pomalowanej, najczesciej aluminowej blachy - nie upowazniaja do ruchu po drogach publicznych i sa tylko ozdoba albo elementem zakrywajacym puste miejsce przeznaczone na "prawdziwe" tablice rejestracyjne.

Po drugie: BB = Kreis (okreg) Böblingen, a konkretnie miasto Sindelfingen, gdzie znajduja sie zaklady Mercedesa oraz warsztaty, w ktorych powstawaly te prototypy. Takich prototypow powstaje rocznie dziesiatki, jezeli nie setki i trzeba niezlego swira zeby sie w tym wszystkim wyznal. Ci co pracuja przy obecniej klasie S nie wiedza co dokladnie robia ich koledzy dlubiacy przy klasie C. Nie inaczej bylo w latach 50-tych, 60-tych czy 70-tych.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 1:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
kielbik pisze:
Takich prototypow powstaje rocznie dziesiatki, jezeli nie setki i trzeba niezlego swira zeby sie w tym wszystkim wyznal.

Z tym się zgadzam takich prototypów powstawało naprawde dużo by model który miał ujrzeć "światło dzienne" był dopracowany i po prostu dobrze się sprzedawał. Obecnie jednak "projektowanie komputerowe" spowodowało ze tych prototypów powstaje znacznie mniej.
kielbik pisze:
Ci co pracuja przy obecniej klasie S nie wiedza co dokladnie robia ich koledzy dlubiacy przy klasie C. Nie inaczej bylo w latach 50-tych, 60-tych czy 70-tych.

Tu jednak nie zgodzę się z kolegą. W mercedesie od dawna istnieje pewna prawidłowość że projektowanie "nowej linii" zaczynało się od modelu "topowego" przy którym wykorzystywano doświadczenia z poprzednich modeli wzbogacone o najnowsze osiągnięcia techniki motoryzacyjnej nierzadko pomysłu konstruktorów mercedesa. Całość "ubierano" w nowoczesne acz nie awangardowe "odzienie". Następnie (oczywiście bardzo ogólnie rzecz ujmując) "przeprojektowywano" go na model klasy średniej. Przykładowo w 1959 na rynku pojawia się "S-ka" W 111 ok. 3 lata póżniej model klasy średniej W 110 który jest jakby można powiedzieć "uboższym bliżniakiem s-ki". W 1965 pojawia się W 108 ok.3 lata póżniej 114/115 które też są z tej samej "linii nadwoziowej". W 1972 to nowa 116-ka którą projektanci przez 4 lata "przepotwarzają" w 123-kę. Ten schemat w ogólnych zarysach trwa po dzień dzisiejszy tak że teza że projektanci s-klasy nie mają pojęcia co "strugają" projektanci klasy niższej jest błędna.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl