MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 617 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 8:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
b@rtek pisze:
Dobra ja juz moze wiecej nic nie pisze bo tylko sie pograzam a koledzy maja ze mnie niezlego łacha
:lol:

Worek pisze:
"Drogowcy" mają swoje racje. Wg nich sieroty za kierownicą czują się najlepiej jak w takich warunkach jadą za pługiem. Poza tym sieroty drogowe MUSZĄ mieć nawet w zimie długą czarną prostą. Sieroty drogowe muszą mieć zawsze taki sam czas dojazdu do pracy bez względu na warunki - to że spadł śnieg to wina drogowców. To, że po śniegu nie potrafimy jeździć to wina drogowców.
W pewnym sensie Drogowcy mają rację. Typowa Sierota jedzie 40km/h prostą drogą z dwoma milimetrami śniegu, bo "jest ślisko"...

Borys pisze:
Jakbym mial 3 godziny czekac na laske
Jedna litera, a robi dużo! :lol:
Tak jak w dowcipie: Matka pisze do córki, która na dobre bawi się na dyskotece: "Co? Laske robisz, że nie możesz odebrać?" Łaska =/= laska :lol:

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 10:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Borys pisze:
Za to moje diesle (Cytryna Berlingo HDI oraz Lublin) skapitulowaly.. Objaw niedochodzacego paliwa... Gosc na stacji proponuje dwie setki denaturatu na bak..


Denaturat zwiąże Ci wodę, a objaw niedochodzącego paliwa bardziej związany jest z tym, że z ropy wtrąca się parafina która zatyka filtry. Na to może pomóc dodanie do ropy pewnej ilości benzyny - niestety wciąż szukam proporcji bo nie wiem ile. Staramy się wszelkimi sposobami odpalić auto - jedziemy na stację benzynową - wlewamy połowę planowanej ilości ropy (najlepiej jak możemy do pełna a unikniemy wody w baku) - wlewamy pewną ilość benzyny (szukam proporcji) - dolewamy resztę ropy - jedziemy i wtedy się wszystko wymiesza, zostanie w przewodach i filtrach i problemu z parafiną nie będzie.
Na odpalenie zaczopowanego parafiną auta pomóc może jedynie ogrzanie go, ewentualnie polewanie filtrów ciepłą wodą - samo dolanie benzyny zda się psu na budę.
Tyle ze sposobów kierowców ciężarówek :lol:

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 11:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
A te wszelkie ulepszacze do paliwa dieslowskiego? Daje to rade?
Ojciec dzisiaj cos tam kupil, niby ma pomoc..
O benzynie w ropie tez myslalem, choc troche boje sie tego uzyc w HDI.
Co do Laski... hmm.. nie czepiajmy sie slowek. Kazdy laske lubi, nie tylko na dyskotece :P
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 11:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Borys pisze:
A te wszelkie ulepszacze do paliwa dieslowskiego?


Ulepszacze tak ogolnie, czy Ci moze chodzi o depresatory typu Forte? Jak to pierwsze, to lej Castrola TDA, jak to drugie, to w sumie tez mozesz sprobowac, przy nowszych silnikach nikt tego raczej nie poleca. Jak to w zyciu, wszystko z umiarem ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 8:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
filippo pisze:
Na to może pomóc dodanie do ropy pewnej ilości benzyny - niestety wciąż szukam proporcji bo nie wiem ile.


10% jest wartoscia bezpieczna a wystarczajaca. OIDP to w instrukcji do W124 300 D (polskiej - mialem w124 z polskiego rynku) byla mowa o 20% bodajze.
jak mialem diesle, to zima lalem skandynawski Diesel Skydd (ze strzalka na etykiecie, trzeba uwazac, bo sa podrobki), dystrybuowal to Orlen, kieliszek na bak paliwa i nawet przy -35 stopniach stary patrol bez kompresji gadal po pierwszym strzale.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 9:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Borys pisze:
O benzynie w ropie tez myslalem, choc troche boje sie tego uzyc w HDI.


Ja pisałem raczej o jednostkach starszych choć kierowcy ciężarówek i do nowych aut leją benzynę.


sneer pisze:
10% jest wartoscia bezpieczna a wystarczajaca. OIDP to w instrukcji do W124 300 D (polskiej - mialem w124 z polskiego rynku) byla mowa o 20% bodajze.
jak mialem diesle, to zima lalem skandynawski Diesel Skydd (ze strzalka na etykiecie, trzeba uwazac, bo sa podrobki), dystrybuowal to Orlen, kieliszek na bak paliwa i nawet przy -35 stopniach stary patrol bez kompresji gadal po pierwszym strzale.


Z wartości podawanych przez kierowców ciężarówek na innym forum wynika, że 1 litr benzyny na każde 35 litrów ropy czy 1litr nafty na 60 litrów ropy. Czyli widać, że jest różnie. Polepszacze niektóre mają działać tak, że 100ml wystarcza na 100l.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 3:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Najbardziej do czwartkowych opadów pasował Międzynarodowy Dzień Bez Przeklinania [oczko] Mnie trafił się w tym dniu Whitestock und zuruck... niestety Renault Traficem. Wyczułem temat, bo dwa dni wcześniej zmieniłem w Reni i w Gelendzie opony na zimowe. Poranek przed 5 rano był fajny. Drogówka na prawym odśnieżonym pasie Puławskiej i zapieprzająca Gela na lewym zaśnieżonym. To się nazywa radość podróżowania [oczko] W zeszłym roku śniegu było jak na lekarstwo, zatem dziś mogę stanowczo polecić napęd 4x4. Trzymajcie się kierownicy i z dala od "dziwnych" kierowców.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 4:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
filippo pisze:
Z wartości podawanych przez kierowców ciężarówek na innym forum wynika, że 1 litr benzyny na każde 35 litrów ropy czy 1litr nafty na 60 litrów ropy. Czyli widać, że jest różnie. Polepszacze niektóre mają działać tak, że 100ml wystarcza na 100l.

W książce Sam naprawiam autor sugeruję mieszanie letniego oleju napędowego z benzyną nawet w propocji 50/50. Oczywiście jest to górna granica i nikt przy dzisiejszych paliwach nie doleje tyle benzyny, ale tak czy siak benzyna nie zaszkodzi ;)

PS
W moich dieslach paliwo nigdy nie zamarzło, a czesto nie był to olej zimowy. BioEster bardzo gęstniał, ale auto jakoś odpalało ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 5:49 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Skyyd Black Arrow od lat... i nie ma problemów z wytrącającą się parafiną czy przytkanymi przewodami. Norwegowie wiedzą, co dobre. Dostępny na pewno na stacjach Orlen. Polecam, bo sam stosuję od 8 lat.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 6:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Borys pisze:
Jacekkarol pisze:
....tak to jest jak się mieszka na wsi

Jakbym mial 3 godziny czekac na laske lub nielaske drogowcow to chwycilbym z sasiadem za lopaty i w godzine odkopal wyjazd z wioski..


To ja może zadzwonię do Ciebie jeśli znów mi napada tyle śniegu co w zeszłym roku i pług nie przyjedzie?
To tylko jakieś 2,7 kilometra... [zlosnik] [zlosnik]

A Diesel Skydd faktycznie pomaga, choć kompresji nie poprawia, jak tam ktoś pisał. Stosujemy go od lat, głównie w ciągnikach i czasem tylko dzięki temu dawało się ich na dużym mrozie używać.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 7:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 28, 2008 9:16 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Krasiniec/Maków mazowiecki
U mnie baleron zastrajkowal, lalem Skyyd i mimo to nie chcial odpalic bo padla bateria ;/ na termometrze -20 pierwsza zima z dieslem i zonk :o


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 8:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
DJ MAKU pisze:
To tylko jakieś 2,7 kilometra...

ee tam, czterech sasiadow, skrzynka grzanca i w godzine pozamiatacie :)

Dzisiaj byly proby z Berlingo.. Niestety umarl na dobre. Ladowalismy akku, wszystko pieknie, ale po przekreceniu kluczyka zwarcie.. Nie wiem, rozrusznik zamarzl? Cholera, poczekam do odwilzy, bo szkoda zdrowia..
Ja chce wiosne, motor w garazu mi stygnie :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 11:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Zima dzisiaj u mnie upłynęła pod znakiem unieruchomienia auta.

Miałem auto na rezerwie, zatankowalem za caly cash z portfela (20pln) i tak, spokojnie potoczyłem się do domu. Właśnie, nie do garażu lecz pod dom. Wieczorem chciałem sobie pojechać "na boki", odpaliłem auto, ruszyłem ale po jakimś kilometrze jazdy Karawan zaczął tracić swa diabelską moc i nawet przy pedal to the metal, w porównaniu z wcześniejszym stanem byl jak Woody Allen przy Pudzianie. W końcu skonał w przerażających drgawkach i konwulsjach. Kręce go nastepny raz, telepie sie jakby chciał wyrwać się z mocowań. Zaglądam pod maskę a filtr paliwa nie dość że jakiś taki pustawy to jeszcze wypełniony zieloną (nie wiem w sumie dokałdnie, ciemno było) breją. Na szczęście karnister w zapasie i sklep z denaturatem w pobliżu. Zrobiłem Mercowi drinka i zalałem jak trzeba. Autko najwyraźniej dzielnie przepchało syf z filtra i zaczęło pracować normalnie. Uradowany tym faktem nie zmiernie ruszyłem na podbój ośnieżonych i oblodzonych placy pokazać kierownikom Punciaków i Partnerów co to znaczy RWD. Pokazałem. Przez chwilę, po której objawy zaczęły się powtarzać i po których Karawan skonal po raz drugi. Tym jednak razem na dobre bo przy rozpaczliwych próbach wskrzeszenia go do życia, niczym w tanim horrorze posłuszeństwa odmówił także akumulator. Tel po ojca i już po godzince w zamrożonym aucie byłem w holowany na powrót do domu...

Wysnułem teorię, że zbytnio zachłysnąłem się swoim genialnym pomysłem by zrobić Mercowi wzmacniająca mieszankę i zamiast jechać pod dach , dać autku odpocząć, poczekać na poniedzielnik i wtedy wymienić filtr pojechałem się bawić. Karawan przechylal się nie milosiernie więc zakładam, że jakiś syf ze zbiornika znów dostał się z odmetów dna baku do filtra i zapchał go na amen.

Pocieszające jest moze to, że winę zwalić mogę na paliwo (zamarzło?), pogodę (że jest taka a nie inna) oraz siebie (bo żem głupi) a nie na Karawan bo ten akurat starał się jak mógł...

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 11:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Zimowych przygód ciąg dalszy.
Moje auto pomimo słabego już aku ( to jego 4 zima) kręci, na szczęscie od pierwszego lub ewentualnie drugiego strzała, choć mu bardzo ciężko - mineralny olej. Ciekaw co będzie jutro, temp. spadła do -15.
Jak sobie pomyślę że prawie cała poprzednią zimę jeżdziłem z niesprawnym ogrzewaniem to sam się sobie dziwię :)

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 8:13 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Adams90-90 pisze:
U mnie baleron zastrajkowal, lalem Skyyd i mimo to nie chcial odpalic bo padla bateria ;/ na termometrze -20 pierwsza zima z dieslem i zonk :o


Mądry Polak po szkodzie. Wlanie Skyyda w momencie próby odpalenia nic nie da. On powinien być wlany wcześniej i dobrze zmieszany podczas tankowania.

Pamiętam, jak nie mogłem odpalić 8 lat temu mojej beczki 300D. W końcu udało się na za holu. Silnik popracował, ale stracił moc. Podjechałem na stację i za namową Zbyszka Brolera na właczonym motorze wlałem Skyyda i dotankowałem do pełna. Po kilku minutach Skyyd rozszedł się po układzie paliwowym i odetkał przewody. Auto odzyskało moc i mogłem normalnie egzystować.

Niezaprzeczalnym atutem jest posiadanie ogrzewanie postojowe - oczywiście wodne. Wstępne podgrzanie płynu chłodzącego i - co za tym idzie - bloku silnika znacznie ułatwia odpalenie motoru, no i wsiada się do ciepłego wnętrza. W połączeniu z pionowymi szybami (jak w G) nie trzeba dużo machać szczotką [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 617 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl