MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 5:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 8:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:26 pm
Posty: 173
Tak wiec pisze teraz bo wczesniej nie mialem czasu...

Stala sie rzecz nastepujaca:

Czy to mozliwe ze brak plynu w chlodnicy ktory spowodowal zamarzniecie parownika mogl spowodowac duza strate gazu ?

Narazie auto stoi i odpoczywa bo nie mam nawet mozliwosci podjechac nim na jakis kanal czy warsztat :( i chcialbym sie dowiedziec w miedzyczasie co moglo sie stac :-?


Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2004 5:28 pm przez Lukasz123, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 8:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Lukasz123 pisze:
?

No i zastanawia mnie jeszcze jedno... w silniku nie ma juz prawie oleju, gdzies pojawil sie wyciek... Czy mogl byc on spowodowany wczesniej opisanymi sytuacjami? Tj. brak plynu w chlodnicy i zamarzniecie parownika przy jezdzie na gazie... ?


parownik nie ma tu nic do oleju.... Jak jechałeś na benzynei bez płynu chłodzącego.... zagotowałeś silnik..... i mogła uledz uszkodzeniu uszczelka pod głowicą - prawie zawsze jak przegrzejesz silnik - czyli jazda bez płyny chłodzącego :( . Ale zaraz całego oleju by Ci nei wyssało... przez uszczelke od głowicy prędzej biały nalot w oleju powstały w wyniku wymieszania płynu z olejem... No troche Ci się nazbierało tych usterek w jednym czasie [szalone]
Jedyne co może spowodować utrate oleju to:
1)stwardniałe uszczelniacze zaworów
2) uszkodzona uszczelka pod głowicą
3) pęknięty tłok
4) zuzucie gładzi cylindra - lub wytarcie pierścieni na tłoku
5) peknięta głowica,
6) pęknięty blok ( jedynei się z tym spotkałem w Poloezach Truckach, na 4 cylindrze , jak jeszcze rozwiercali 1,5 do 1,6)
7) nei dokręcony korek w misce
8) uszkodzona uszczelka pod deklem zaworów ( czszegolnei częto cieknie na końcu, czyli przy ścianie grodziowej)
9) Uszkodzona uszczelka pod miską olejową
10) filta w MB poprostu nei da sie nie dokręcić [zlosnik]

no to tyle wybierz sobie jakąc i sprawdz, i módl się żeby to był np. korek [smiech] , bo o bloku to nawet nei myśle- napewno jest cały, glowica - to nawet w nowych samochodach pęka, uszczelka pod głowicą (np w maluchu wymiana co 10 000km [szalone] ), ale tak to taczej się tego nie stwierdezi... trzeba obadać na miejscu, np. kolor oleju ( czy pod korkiem nei ma białej śmietany), jaki jest płyn w chłodnicy, czy nie cieknie gdzieś... tak gdzie jest czysty silnik to tam cieknie [smiech] a nei jak wileu twierdzie że gdzie brudno.... [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:26 pm
Posty: 173
Na drugi dzien po sprawdzaniu poziomu oleju bagnetem byla na nim jakby biala maz, czyli swiadczy to chyba o uszczelce pod glowica? Moglo sie cos od tego stac silnikowi ? Przejechalem okolo 3-4 km, a gotowac sie zaczelo na koncu jazdy dopiero...

Wyglada na to ze jedna usterka pociagnela za soba druga :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 10:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Strasznie mi przykro :cry: i oby to tylko uszczelka pod głowicą. Trzeba będzie sprawdzić też głowicę czy nie ma pęknięć. Ale jeśli długo się nie gotował, to nie powinna pęknąć.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2004 11:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Tak mowicie, ze bloki nie pekaja, a mi 2 tyg temu pekl, pomiedzy 6 i 7 cyl. Tyle, ze nie tak sam z siebie a dlatego ze ktos kiedys przeciagnal sruby od glowicy i jak zdejmowalem walek rozrzadu to wszystkie sruby powychodzily razem z gwintami, a przy wykrecaniu ostatniej uslyszalem takie "trzask" i od tej pory chodzi juz tylko na 6 cyl, zostawiajac za soba biala chmure. A ja znow szukam silnika.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2004 9:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Wprzypadku przegrzania się silnika jest podejrzenie zniekształcenia głowicy, wtedy wymagane jest planowanie, oczywiscie mam nadzieje że nic poważnego się nia stało.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2004 4:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
gelanda pisze:
Witam
Tak mowicie, ze bloki nie pekaja, a mi 2 tyg temu pekl, pomiedzy 6 i 7 cyl. Tyle, ze nie tak sam z siebie a dlatego ze ktos kiedys przeciagnal sruby od glowicy i jak zdejmowalem walek rozrzadu to wszystkie sruby powychodzily razem z gwintami, a przy wykrecaniu ostatniej uslyszalem takie "trzask" i od tej pory chodzi juz tylko na 6 cyl, zostawiajac za soba biala chmure. A ja znow szukam silnika.

szkoda takiego pięknego silnika... ale tak duży silnik ma super zalete chodzi nawet bez 2 garów ( a wyobrażacie sobie malucha bez 2garów [zlosniki] )


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2004 7:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Lukasz123 pisze:
Ok, odpalilem na benzynie, wszystko ladnie poszlo, przyjechalem do domu ale spod maski dym... wyglada na to ze z chlodnicy. Plyn byl niedawno wiec albo wyciekl albo nie wiem co, nie odkrecalem narazie bo cieply byl. Pozniej sprawdze czy cos tam jest... Ale jesli rzeczywiscie nie bylo plynu w chlodnicy to czy mozliwe jest zeby przy zamarznieciu parownika az tyle gazu ucieklo? A moze to odmarzajacy parownik tyle dymu narobil ?
I czy przejechanie paru kilometrow gdyby rzeczywiscie nie bylo tam plynu by cos powaznie uszkodzilo ?

Jak ie bylo plynu to parownik vel reduktor zamarzł i sporo gazu w zwiazku z tym umknelo i dlatego wskaznik poziomu gazu znaczaco sie poruszyl, i swąd gazu pod maską!!
Jezeli masz szczelny układ chłodzący, to uzupelnij plyn, rozgrzej silnik na benzynce i przełącz na gaz i jestem pewien, ze bedzie git!!
Objawy ktore opisales ewidentnie wskazują na zamarzający reduktor, a dowodem na to jest fakt, ze jak chwile postal, to odpalal - poprostu reduktor rozmarzl i tyle!
Przy zamarzniętym reduktorze gaz leje sie praktycznie ciurkiem!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2004 5:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 01, 2002 2:00 am
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
marcin280e pisze:
Jeżeli nie masz benzyny na zagrzanie motoru to wylej na parownik dwa czajniki gorącej wody(małym strumieniem) i dopiero zapalaj motor(przy dużych mrozach oczywiście)

Cześć!
Czy testowałeś tą metodę? Czy nie zrobi się w ten sposób reduktorowi krzywdy (boje się "szoku termicznego")?
Pytam, bo mój stromberg odmówił na mrozie posłuszeństwa i nie mogę odpalić na benzynie.

_________________
Wojtek
MB W115 200 '75 "Szmugler"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2004 5:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Wurcel pisze:
Czy testowałeś tą metodę?

No pewnie że testowałem,wprawdzie nie w moim 280E ale jak miałem Zuka to takie odpalanie było normą [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] ale wodę lej małym strumieniem.
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl