Lukasz123 pisze:
?
No i zastanawia mnie jeszcze jedno... w silniku nie ma juz prawie oleju, gdzies pojawil sie wyciek... Czy mogl byc on spowodowany wczesniej opisanymi sytuacjami? Tj. brak plynu w chlodnicy i zamarzniecie parownika przy jezdzie na gazie... ?
parownik nie ma tu nic do oleju.... Jak jechałeś na benzynei bez płynu chłodzącego.... zagotowałeś silnik..... i mogła uledz uszkodzeniu uszczelka pod głowicą - prawie zawsze jak przegrzejesz silnik - czyli jazda bez płyny chłodzącego

. Ale zaraz całego oleju by Ci nei wyssało... przez uszczelke od głowicy prędzej biały nalot w oleju powstały w wyniku wymieszania płynu z olejem... No troche Ci się nazbierało tych usterek w jednym czasie
Jedyne co może spowodować utrate oleju to:
1)stwardniałe uszczelniacze zaworów
2) uszkodzona uszczelka pod głowicą
3) pęknięty tłok
4) zuzucie gładzi cylindra - lub wytarcie pierścieni na tłoku
5) peknięta głowica,
6) pęknięty blok ( jedynei się z tym spotkałem w Poloezach Truckach, na 4 cylindrze , jak jeszcze rozwiercali 1,5 do 1,6)
7) nei dokręcony korek w misce

uszkodzona uszczelka pod deklem zaworów ( czszegolnei częto cieknie na końcu, czyli przy ścianie grodziowej)
9) Uszkodzona uszczelka pod miską olejową
10) filta w MB poprostu nei da sie nie dokręcić
no to tyle wybierz sobie jakąc i sprawdz, i módl się żeby to był np. korek
![[smiech]](./images/smilies/smiech.gif)
, bo o bloku to nawet nei myśle- napewno jest cały, glowica - to nawet w nowych samochodach pęka, uszczelka pod głowicą (np w maluchu wymiana co 10 000km
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
), ale tak to taczej się tego nie stwierdezi... trzeba obadać na miejscu, np. kolor oleju ( czy pod korkiem nei ma białej śmietany), jaki jest płyn w chłodnicy, czy nie cieknie gdzieś... tak gdzie jest czysty silnik to tam cieknie
![[smiech]](./images/smilies/smiech.gif)
a nei jak wileu twierdzie że gdzie brudno....
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)