Właśnie przeczytałem instrukcję od STAG-a 200/300 i już wiem że jednak MS jest zdecydowanie potrzebny do tej tańszej wersji. STAG 200 nie ma trójwymiarowej mapy wtrysku! Czas otwarcia wtryskiwaczy jest stały bez względuna obroty... To dlatego ludzie marudzą na to, ale w moim przypadku nie jest to żadna wada bo mapy się zrobi w MegaSquircie...
Dobrze jednak wiedzieć że byle jaki STAG wystarczy do poprawnego działania
Boję się trochę o przełączanie z benzyny na LPG. Prawdopodobnie nie da się uniknąć efektu znanego z miksera, czyli ok minuty pracy na obydwu rodzajach paliwa - ciekawe jak to będzie pracowało? Posiadacze KE-jetronica mają łatwiej bo znany układ STOP-KE prawdopodobnie załatwi sprawę. W czysto mechanicznych instalacjach ruch klapy spiętrzającej niestety powoduje uwolnienie nagromadzonego paliwa. Pewnie najlepszą opcją byłoby magiczne odłączenie klapy od rozdzielacza wtrysku podczas pracy na gazie, ale jest to raczej niewykonalne.
Na szczęście STAG ma opcję awaryjnego odpalania na LPG. Może da się to jakość włączyć gdy temp parownika jest większa niż ustawiona wartość. Jeśli nie to podczas każdego startu trzeba będzie trzymać wciśnięty przycisk na centralce...
Myślał ktoś kiedyś na zastąpieniu klapy jakimś krokowcem? Jak szybkie są te urządzenia? Wyobraźmy sobie że możemy elektronicznie sterować dawką paliwa podawanego przez nasz mechaniczny wtrysk... No bajka po prostu by była

<br>
Dodano po 4 minutach.:<br>
bmw pisze:
W M111 i M104 problemem jest wiązka biodegradalna
Nie tylko wiązka, inne elementy też niestety nie wytrzymują próby czasu...
bmw pisze:
W M102 już ktoś ma EFI z FORDA na innym forum ale to chyba wiesz i można z tego już sekwencję obsłużyć.
A widzisz, widziałem coś na forum 201-124, ale nie pamiętam dokładnego opisu. Ja nie chciałbym montować kolejnego urządzenia które będę musiał stroić w warsztacie....
bmw pisze:
zobaczymy kto będzie pierwszy przecierał szlak z elektroniką zamiast KE
Pewnie Ty, bo dla mnie to daleka przyszłość o czym już nie raz pisałem...
