MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 12:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 03, 2009 10:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Dotychczas jeździłem z uszkodzonym licznikiem kilometrów, więc znałem tylko przybliżone spalanie w trasie: ok 14 litrów LPG.
Naprawiłem licznik kilometrów i wreszcie mam świadomość że w mieście jest duuużo gorzej, ostatni pomiar dał mi 37 litrów na 185km. Do tego dochodzi ok 10% benzyny (średnio).

Co chwilę ktoś pisze że mu beczka z M102 pali ok 10 litrów...
Ile to powinno palić?

Oczywiście mam automat i kombi troszkę cięższe od sedana, ale mój rekord to trochę ponad 13 w trasie.

PS
Spalania benzyny nie znam i raczej prędko nie poznam. W najbliższym czasie przesiadam się w tramwaj bo to powoli robi się bez sensu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 11:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ile bym nie miał czy znał M102 w tylu LPG się praktycznie nie kalkulowało.
Stroiłem na lambdę, zmieniałem miksery, dorabiałem gruszki do zwężek miksera (wkładane w palnik) i nic. Zawsze zestrojony tak aby jeździł dobrze palił dużo, ostatni M102 1,8 zestrojony ekonomicznie 12+ zestrojony na moc 14-16. w 190E.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 11:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
voytas pisze:
ale mój rekord to trochę ponad 13 w trasie.

to ja mam tak samo na LPG [zlosnik]

w mieście też... -może masz tam jednak 5.0?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 11:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Posiadacze benzynowych silników w Mercedesach z tamtych lat dzielą się na dwie grupy. Pierwsi przyznają się, że to boli i głośno o tym mówią, drudzy oszukują siebie i forumową opinię, ale wybaczamy im, bo im współczujemy.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 11:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ale tak swoją drogą skoro M102 zjada ok 12l PB w mieście, to powinien 14-15 lpg zjadać, nie zaś 20 jak u Ciebie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 11:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Janfocus pisze:
ale tak swoją drogą skoro M102 zjada ok 12l PB w mieście, to powinien 14-15 lpg zjadać, nie zaś 20 jak u Ciebie...

No właśnie...

Co robić?
- Regeneracja parownika?
- Wymienić elementy układu zapłonowego?
- Nosić lżejsze buty??

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 11:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kiedy regulowałeś ostatnio gaz? Przy takiej wilgotności i zamulaniu papierowych filtrów powietrza szybko rośnie spalanie (u mnie ostatnio poleciało prawie do 30 w mieście a po regulacji jest znów normalnie 20-22), druga sprawa to zapłon, wystarczy aby jednej świecy wypadały czasem zapłony i spalanie idzie w górę...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 11:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Janfocus pisze:
kiedy regulowałeś ostatnio gaz?

Od kiedy wiem jakie problemy powodują wizyty u naszych gazowników unikam ich jak ognia. Raz na wiosnę samodzielnie bawiłem się w kręcenie śrubką. We wrześniu na przeglądzie spaliny były ponoć idealne, więc czuję że raczej tu nic się nie poprawi. Pozostaje ewentualnie rozebranie parownika (Lovato)...

Janfocus pisze:
druga sprawa to zapłon, wystarczy aby jednej świecy wypadały czasem zapłony i spalanie idzie w górę...

No i tutaj byćmoże jest pies pogrzebany. Czasami - obojętne czy na gazie, czy na LPG - gubi zapłony. Miał tak od zawsze, z rury wydechowej słychać czasami cichutkie strzały. Zapłon był niby sprawdzany i ustawiony jest prawidłowo. Czasami potrafi lekko szarpnąć silnikiem gdy stoję na czerwonym świetle - czuć wyraźnie że coś mu wyskoczyło. Nie odczułem relacji pomiędzy wilgotnością powietrza a tymi zjawiskami...

Koszt wymiany instalacji WN niestety nie jest mały, boję się że zainwestuję w części a problem pozostanie. Nowe świece jeżdżą pod podłokietnikiem i czekają na montaż, ale ostatnio po wymianie świec nie odczułem żadnej różnicy w jeździe czy spalaniu...

Może ktoś z Łodzi ma jakieś przewody na podmiankę?

PS
O ile mniejsze byłoby spalanie gdybym tam miał M111 z sekwencją?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 12:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam,
u mnie spalanie ma sie nastepujaco!230TE, 4ka manual :cry:
Trasa 100-140km/h 9-10L/100km
misato 12-13L/100km
Pb95 ma sie rozumiec! [cool]


pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 8:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Cześć
Voytas w mojej QP (V) - wyglata tak:
trasa 100/120 km/h - 11-12L gazu
trasa ile fabryka dała - 16L gazu i co dziwne 11L Pb (trasa ponad 1800 km)
miasto - 13-15L gazu
Wszystko zalezy od stylu jazdy i temp. otoczenia im zimniej tym wiecej pali mi gazu. Im czesciej but dotykal podlogi w miescie doszedlem do 17L gazu. Na benzyne nie ma to wiekszego znaczenia w miescie 11-12L.
Pare razy mialem jednak dziwne przypadki ze spalaniem np. trasa przy predkosci 100/110 km/h - 15-16L gazu wytlumaczylem to sobie mala kalorycznoscia gazu nastepne tankowanie na zaufanej stacji i wszystko wrocilo do normy.
Co do regulacji gazu ja na swoich gazownikow niegdy nie narzekalem. Co 10kkm wymiana swieczek, kable nowe oryginalne i regulacja miksera po 10-15kkm. Od 1,5 roku nie wiem co to wystrzal i spalanie tak jak napisalem.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 8:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
moje M102 w mieście 15-16 lytrów LPG przy normalnej jeździe, czyli wliczając korki i późniejsze odreagowanie po korkach, a w trasie zależy od prędkości, jak nie gonisz niczego albo przed nikim nie uciekasz (czyt. prędkości do 120 km/h) spalanie mieści się w 11 lytrach LPG, natomiast jak prędkości przekraczają 120 to spalanie wzrasta geometrycznie, nawet do 16-17 lytrów. Nie dziwię się że jest tak a nie inaczej, są to silniki już wiekowe, gaz jest mniej kaloryczny więc żeby pojechać sprzęt musi zechlać co nie co. Na benzynie też jeździłem i wyniki są w miarę dopuszczalne, miasto 13-14 , a trasa 10 lytrów. Także wszystko w normie i nie ma co grzebać i przestawiać tylko pogodzić się z tym i w drogę. Szukając oszczędności trzeba spojrzeć na nowe auta.
pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 9:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A jaka masz instalacje LPG - I czy II gen?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 12:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
voytas pisze:
O ile mniejsze byłoby spalanie gdybym tam miał M111 z sekwencją?

taniej chyba założyć sondę Lambda, kompa i parownik IIgen i ew. regulator wolnych aby nie musieć martwić się o skład mieszanki i mieć odczyty na własnym Laptopie...

U mnie z racji braku regulatora wolnych -to jedyny element wrażliwy na zabrudzenie filtra powietzra (wilgoć etc.), no i czasem trzeba na kompie sprawdzić ustawienia czy się coś nie rozjechało (ale od tego nawet w sekwencji nie uciekniesz)...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 5:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Janfocus pisze:
taniej chyba założyć sondę Lambda, kompa i parownik IIgen i ew. regulator wolnych

Koszty instalacji nie są istotne. Ważne jest to ile można zaoszczędzić po przykładowej przesiadce do nowszego kombi z sekwencją...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 5:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
od początku LIPCA prowadziłem test spalania. Wpisywałem każde tankowanie: stan licznika / paliwo / cena / ilość / kwota

w tym czasie zrobiłem ok. 3800 km
pochłonęło to 630l paliwa - benz/gaz (caly tydzień w mieście jeżdżę głownie na benzynie, trasa gaz)

czyli wynik ok - 16.5 l / 100km :)

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl