widzę rozważania prawie zakończone

ja jestem właścicielem E32 750 (M70 / V12 - automat), poprzednio miałem E32 735i (manual).
To prawda że E32 750 występowały wyłącznie w automacie - manual bywał w wersji 850 - skrzynia 4HP24 ta sama co w E32 730/735 (z silnikami R6) 4HP22 tyle że mocniejsza (w znaczeniu wytrzymalsza) - różnica wizualna to umiejscowienie bagnetu i kołnierz skrzyni.
Nieprawdą jest natomiast że M70/V12 pożerają olej
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Z moją E32 V12 jestem ponad rok i od wymiany oleju nie dolewam go (wymiana wszystkich płynów natychmiast po zakupie - sprawdzam poziom co jakiś czas - jak w każdym innym swoim pojeździe).
Kupił E32 750 z uszkodzoną skrzynią. Zakupiłem nową skrzynię 4HP24 i wyremontowałem ją - olej jest czerwony od tego czasu do dziś
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Autko jest co jakiś czas przeglądane i zarówno wizualnie jak i komputerami diagnostycznymi.
Aktualnie zbliża się pora wymiany świec, od tyle... Śmigałem nim 250km/h, załączyła się informacja speedlimit i lekko go zdławiło, minimalnie zwolnił i tak ciągnie przy tych 250.ciu
Oficjalnie jego prędkość max nigdy nie została podana. To że lecą 300km/h mogą potwierdzić wersje amerykańskie, gdzie na ten rynek wypuszczone były z ograniczeniem właśnie na 300km/h
Żadna E32 V8 (730/740) nie dorówna tym osiągom
Z pośród całej gamy silników to właśnie V12 były produkowane najdłużej - niewielkimi zmianami.
Jest również wiele cech wizualnych jak i w samym zawieszeniu które wyróżniają V12.
Fakt jest taki że chociaż np. moje V12 jest z '91 to nie jest to auto dla pierwszego lepszego miłośnika dużych silników czy maniaka prędkości. Trzeba mieć kasę na paliwo.
Nie tak wiele, ale jednak. Spalanie: Pb - trasa=15-18/100 - miasto: 18-25/100 [mój max w mieście 32/100 - jazda na pierwszym biegu (dla czepialskich ustawienie asb: M1)]
Co do V8 w E32 730 - spalanie jest większe przy manualnej skrzyni biegów, a automatyczna dostępna jest w wersji 5.cio biegowej (dla E32 V8 730/740) - ponoć dość mocno wadliwa, z późniejszymi ulepszeniami produkowana dla E38
Również jest prawdą że chcę sprzedać/zamienić swoją E32 750 V12 i nie dlatego że jest wadliwa, czy paliwożerna - zwyczajnie szukam kolejnej zabawki
Spakowałem kilka fotek mojej E32 750 V12 oraz opis jej wyposażenia - to odnośnie mowy o wyposażeniu. Ile za nią chcę? 10k - oddam za 8-9k(z kawałkiem)
http://arahnet.org/BMW-E32-750iA.zip
_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT
BMW E32 750iA '91 magia V12
Ford Fiesta 1.3 [LPG]
(do pracy)
Honda VT 1100 SHADOW
Ex: MB W123 300 d '79
Ex: BMW E32 735i '87
Ex: Honda VF 750 F