MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 6:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 11:39 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 20, 2002 1:00 am
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Czesc

Zbliza mi się wymiana oleju w Mercedesie 124 200D. Pewnien mechanik, który pracuje na stacji obslugujacej miedzy innymi Mercedesy, powiedział mi, że warto byłoby dolać do ropy pewną cieć myjącą hydraulikę w silniku na 500 km przed wymianą oleju. Powiedział, że w ten sposób można wydłużyć żywotność elementów hydraulicznych silnika miedzy innymi szklanek.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym płynem. Jak miałem Forda benzynowego to przestrzegano mnie przed takimi wynalazkami. Czy jest to bezpieczne dla silnika, czy ten mechanik chce mi zarżnąć silnik.

Pozdrawiam

_________________
Maciej Z Warszawy
MB 124 200B


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 12:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
myślę, że klient z rozpaczy nie wie już jak zarobić pare PLN. Albo to żart primaaprylisowy [zlosnik] .

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 12:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
[totalszok] co ma wspólnego obieg oleju w hydraulice z obiegiem paliwa?

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 12:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 20, 2002 1:00 am
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Moze jemu chodziło o dolanie tego płynu do silnika.

_________________
Maciej Z Warszawy

MB 124 200B


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 4:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Jakich szklanek? W układzie wtryskowym są jakieś szklanki? Jakaś gupi ten mechanik.
Niczego nie dodawaj!

_________________
komin
<font color=#ADD342>W115 200D '72</font>
<font color="#2E4460">


<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: airkomin dnia 2002-04-04 16:03 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 8:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Niech sobie gość sam wypije ten płyn.Aż mu się hydraulika wyczyści [alkoholik] !

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 8:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 27, 2002 1:00 am
Posty: 155
Lokalizacja: wałbrzych
ABSOLUTNIE NIE LEJ ŻADNYCH WYNALAZKÓW!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 8:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 107
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Myslę, że chodzi o wlanie czegoś do oleju...
U mnie klepał jeden zawór przed wymianą oliwy i mechanior mówił coś o zacinającym sie regulatorze hydraulicznym. Po wymianie oleju przeszło samo. Więc chyba dobry olej wystarczy.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 9:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Cytuj:
On 2002-04-04 16:02, airkomin napisał:
Jakich szklanek? W układzie wtryskowym są jakieś szklanki? Jakaś gupi ten mechanik.
Niczego nie dodawaj!


Szklanki to potoczna nazwa samoregulatorów hydraulicznych służących do kasacji luzów zaworowych. Takie układy występują w nowszych silnikach MB. Zaletą jest prostsza obsługa, brak konieczności regulowania luzów zaworów i dość długa żywotność tych elementów.

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 9:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Cytuj:
On 2002-04-04 11:39, masioda napisał:
Czesc

Zbliza mi się wymiana oleju w Mercedesie 124 200D. Pewnien mechanik, który pracuje na stacji obslugujacej miedzy innymi Mercedesy, powiedział mi, że warto byłoby dolać do ropy pewną cieć myjącą hydraulikę w silniku na 500 km przed wymianą oleju. Powiedział, że w ten sposób można wydłużyć żywotność elementów hydraulicznych silnika miedzy innymi szklanek.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym płynem. Jak miałem Forda benzynowego to przestrzegano mnie przed takimi wynalazkami. Czy jest to bezpieczne dla silnika, czy ten mechanik chce mi zarżnąć silnik.

Pozdrawiam



Istnieją specyfiki do płukania silnika. Wlewa się to do starego oleju przed samą wymianą. Silnik powinien na tym trochę popracować i potem nalezy to wylać i wlać nowy olej. Teoretycznie taki zabieg oczyszcza silnik ze starych szlamów zgromadzonych w misce lub kanałach olejowych. Ja tego nie stosowałem. Preferuję wlanie dobrego oleju i jego szybszą wymianę np. po 3000 km. Oczywiście wtedy, gdy nie wiadomo co było wcześniej i jak długo.

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 04, 2002 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
Witam!
te specyfiki usuną cały nagar i syf zgromadzony w silniku (w miejscach gdzie dochodzi olej naturalnie :lol: ale może zacząć stukać i miewać "lekkie" wycieki, nagar jest naturalnym uszczelniaczem dla części wycierających się.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 05, 2002 12:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Jak motor jeździ na dobrym oleju to nie potrzeba żadnego płukania. A jak jeździ na jakimś syfie, to po wypłukaniu zacznie się sypać wszystko po kolei. Ja nie polecam takich patentów.

_________________
W123 300D `79

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Pawełek dnia 2002-04-05 00:02 ]</font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 05, 2002 9:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Specyfiki trzeba lać do paszczy a nie do silnika. Uwaga płyn lany do paszczy musi mieć co najmniej 40 Volt. [drink]

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 05, 2002 3:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 31, 2002 1:00 am
Posty: 241
Lokalizacja: Szczecin
true true


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl