McCoy pisze:
Niewiem czego nie rozumiesz. Indeksy masz dwa: prędkości dopuszczalnej dla danej opny o danym indeksie i maksymalnego obciązenia również dla danej opony o konkretnym oznaczeniu.
Czyli: Jeździsz( twoj samochód potrafi) do 190 km/h wybierasz indeks predkości T i w zależności od masy auta odpowiedni indeks nośności wyrażony w kilogramach, np. 88.
przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem, co napisalem:
CO TO ZNACZY, ŻE MA INDEKS 88? nie, ile to jest kilogramow, bo odpowiedz na to pytanie jest dwa klikniecia stad.
chodzi mi o to, na jakiej podstawie producenci oznaczaja w ten sposob opony?
co do gwarancji, ze opona "nie strzeli" to, o ile te indeksy mają mieć sens, jest to niewystarczająca informacja. Sądzę, że w normie czy innych przepisach homologacyjnych oprócz wytrzymałości na "strzał" są znacznie istotniejsze parametry, jak np. zachowanie iluś tam % kontaktu bieżnika z drogą np. w zakręcie, uwzględnienie starzenia się gumy i kordu, jakichś tam założeń dynamicznych owej wytrzymałości.
Bo stawiam skrzynkę piewa, że opona o indeksie typu 300 kg nie strzeli pod dwutonowym samochodem, ani też opona o indeksie prędkości 160 km/h nie pęknie przy prędkości 200 km/h.