MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 11:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Podałeś teraz przykład, w którym pojazd C z mojego rysunku łamie przepis. Zupełnie inna sytuacja. Jeśli ktoś zaczął wyprzedzać 200D i nikt mu nie przeszkadzał, a mimo to się nie zmieścił, to znaczy, że źle ocenił sytuację. Też inny problem.

A chwilę wcześniej wielkimi literami napisałeś: WIDZĄC. Nikt nikomu nie udowodni, czy A wjeżdżając widział, czy nie widział. Pomijam, ze może się dziać to równocześnie lub prawie równocześnie. Świadek musiałby stać na balkonie, najlepiej z kamerą. Będzie słowo przeciwko słowu i efekt taki, że jeśli straty będą znaczne i sprawą zajmie się ktoś więcej niż policjant na miejscu, to będzie się badać, czy mógł ZOBACZYĆ, czy nie miał szansy.

Ja wjeżdżając na skrzyżownie fiata nie widziałem. Ale manewr wyprzedzania zaczął on zanim wyprostowałem koła. Pojawia się 1000 pytań: Od jakiego momentu po skręcie, nie rozpatrywalibyśmy faktu, że było skrzyżowanie i znak, czyli kiedy jestem już na drodze z pierwszeństwem? Kiedy wjadę do połowy, kiedy schowam tylny zderzak, czy kiedy się wyprostuję po skręcie? Zobaczyłem go dopiero przez przednią szybę, ale szkoda na moim aucie wygląda tak, że równie dobrze policjant mógłby dojść do wniosku, że wysunąłem się na drogę główną na metr.Śladów hamowania nie było, a szkło frunie jak chce.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 11:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Jeżeli twierdzisz z góry ,że żle ocenił sytuację (że jest obojętne czy wyprzedzany przyspieszał czy nie)to podaj jaki przepis , jaką zasadę naruszył kierowca 200D z mojego przykładu przed podjęciem decyzji o wyprzedzaniu ? Gdyby uznać twoją interpretację za właściwą to każdy wyprzedzający odpowiadałby na zasadzie ryzyka a nie winy a to jest pojęcie obce prawu karnemu ale znane natomiast cywilnemu.

Wbrew temu co twierdzisz , to czy kierowca właczjący widział czy nie , czy sciślej mógł widzieć jest to do ustalenia : biegły, oględziny miejsca zdarzenia , uszkodzeń pojazdów, eksperyment procesowy itp. tylko trzeba chcieć powalczyć, uwierz. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Własnie o to chodzi ,że "szkło nie frunie jak chce" ale według określonych reguł, które biegły zinterpretuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 12:17 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:

1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;


Jeśli ktoś się nie mieści i nie kończy wyprzedzania, tzn. że nie miał dostatecznego miejsca. Jeszcze raz napiszę: nie biorę pod uwagę zwiększania prędkości przez C, bo sytuacja jest wówczas inna, niż przedstawiona przeze mnie.

Pisząc, że szkło frunie jak chce, miałem na myśli także to, że już kilka minut po kolizji resztki kierunku były rozjechane we wszystkie strony. Sytuacja, kiedy nie ma rannych i auta zjeżdzają z miejsca kolizji w dodatku w ruchliwym miejscu, a ciężki wypadek na szosie, po którym staje ruch - też są zupełnie inne. Nie wątpię w dzisiejsze możliwości ekspertów, ale po pierwsze to nie ten kaliber strat, a po drugie ekspertyzy też często bywają różne.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 8:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Dowiem się w końcu jak należy reagować aby sprawa została załatwiona jak należy?

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 1:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
oczywiscie nie znam sie dobrze na w zasadzie na niczym, ale...
po to sa znaki poziome i pionowe by ostrzegac kierowcow przed skrzyzowaniami, niebezpiecznymi zakretami - trzeba teraz umiejetnie z takich znakow korzystac wraz z mozgiem
zgadza sie?

Student pisze:
Dowiem się w końcu jak należy reagować aby sprawa została załatwiona jak należy?


nalezy klamac, ze podczas ruszania (kierowca A), upewniles sie, ze manewr jest bezpieczny i znienacka inny kierowca wykonal swoj manewr

czyli po upewnieniu sie, ze Ci nic nie zagraza zaczales wykonywac manwer ruszajac powoli do przodu (skrecajac w prawo)

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 4:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Nilovitz trafnie to ujął : byłby dobrym adwokatem ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl