MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 14, 2009 8:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Witam po dłuższym czasie nieobecności.
Przy okazji manewrów ulicznych mojej mamie udało się obtłuc nieco zderzaka (właściwie nakładki). Jako że te nakładki występują w wersji czarnej i malowanej, chciałbym się dowiedzieć czy czarną można lakierować?

Drugie pytanie - czy te nakładki różniły się kształtem w kombiaku w zależności od serii?

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 14, 2009 10:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Ten plastik można lakierować.
Musisz: zmatowić go, odtłuścić, natrysnąć łącznik PCV (Plastic Primer) podkład i na końcu lakier.
Jeśli nie zastosujesz Primera lakier może się póżniej łuszczyć i odpaść.
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 12:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Czolem Waciak ;)

Ty piszesz o nakladkach I/II seryjnych? Nie trzeba wczesniej pozbyc sie tej oryginalnej "chropowatosci"? Pytam z ciekawosci, bo ja mialem inna misje, poprawialem "chropowatosc" gladkiej nakladki ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 7:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
O ile pamiętam to I/II seryjne nakładki nie są chropowate, są po prostu czarne [zlosnikz]

Może orientuje się ktoś albo może sprawdzić czy czarna nakładka różni się wymiarami od lakierowanej?

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 8:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Właśnie czarne nakładki I i II serii są ,,chropowate".
Ja nie pisałem, że to będzie wyglądało po lakierowaniu jak oryginał [zlosnik]
Albo lakierujemy bo nakładka robi się mleczna, albo gdy została uszkodzona.
Z ,,chropowatosci" raczej mało zostanie.
Jak ktoś jest fetyszystą to lepiej ją wymienić niż lakierować [zlosnik]
Nie wiem czy III seria ma inny rozmiar.
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 8:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Ok, możliwe że słabo się przyglądałem.

Czy istnieje taka możliwość - pociągnąć taki zderzak podkładem, zmatowić, pociągnąć drugi raz, zmatowić i tak aż stanie się gładki? Duże są te chropowatości, uda się uzyskać ładny lakier?

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 9:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Grigorij0 pisze:
Czy istnieje taka możliwość


My z Waciakiem sobie dywagujemy o chropowatosci, a prawda jest taka, ze na rynku czesci zamiennych juz chyba raczej ciezko znalezc oryginalna nakladke z nienaruszona faktura, tak mialem u siebie w W124 i przy wymianie zderzaka i nakladke chcialem doprowadzic do stanu w miare fabrycznego, a raczej przypominajacego oryginal. Po prostu jak sie komus taka nakladka zarysuje, to z reguly nie przywraca sie jej faktury, tylko maluje na czarno, takze raczej sam sobie odpowiedziales, czy sie nadaja do pomalowania, ale ja nie znam szczegolow przygotowania sie do takiej operacji.

A i co do wymiarow, wg mojej wiedzy nakladka w kombi jest taka sama, roznice sa w limuzynie miedzy I/II, a III seria.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 9:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
No przecież kilka postów wcześniej napisałem jak to zrobić [szalone]
Zmatuj grubym papierem np. 120(pozbędziesz się faktury z nakładki), potem łącznik PCV itd.....
Jak chcesz to walnij szpachlę natryskową to będziesz mieć lustro, gładkie jak dupa niemowlęcia.
Jescze coś jest niejasne?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 9:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Oczywiście że pisałeś tyle że wolałem się upewnić czy uzyskam odpowiedni efekt, czy tylko "z chropowatości mało zostanie". Teraz wszystko jasne. :)

Można powiedzieć że jestem fetyszystą - dlatego dopytuję.

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 19, 2009 8:31 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Waciak pisze:
Ten plastik można lakierować.
Musisz: zmatowić go, odtłuścić, natrysnąć łącznik PCV (Plastic Primer) podkład i na końcu lakier.
Jeśli nie zastosujesz Primera lakier może się póżniej łuszczyć i odpaść.
;)


A jak wygląda łuszczenie na plastykowych nakładkach mogę zademonstrować na mojej G-Klasie, np. dziś podczas grilla w Lasku Młocińskim [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 8:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Mam już zderzak - wkładka chropowata, ale już przez kogoś wcześniej pomalowana. Będę próbował ją oczyścić i pomalować "po Bożemu".

Co do oglądania zderzaków - bardzo chętnie, jeśli tylko zanabędę swój własny pojazd z gwiazdą.
Narazie przekonuje się na przykładzie Peugeota 106 o wyższości niemieckiej motoryzacji nad francuską :lol:
Tyle że za 4 tys. zł o Mercedesie w akceptowalnym stanie można pomarzyć ;)

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl