MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 7:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 04, 2003 7:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Dopiero co sie witalem, dopiero co chcialem kupic beczke ale...
Trafil sie MB 124 z 1986 roku. Narazie auto znam z opowiesci telefonicznych. W sobote jade go obejrzec.
Czy ktos z szanownych kolegow ma jakies zle doswiadczenia z podobnymi egemplarzami? Jakies uwagi do silnika, zawieszenia, elektryki?
Pozdrawiam.
Jarek

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 05, 2003 1:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Witam, sam jezdze w 124 250 DT z turbinką i wzasadzie nie mam nic do zarzucenia, zawieszenie bardzo dobre, no niestety mocowo dla mnie silnik zaśłaby jak na automat, chyba ze gdzies mi z turbiny powietrze ucieka bo zaraz po wymeinie swiec zarowych było wyraznie czuc jak sie załącza turbina(sciagałem kolektor i moze sie cos uszczelniło na chwile), jednak juz po jakim czasei to zanikło, i podejrzewam połaczenie turbiny z kolektorem ssącym bo jest ona połaczona jedynie na wcisk a uszczelnia to taki oring, ktory u mnie pewnie juz puscza, no ale ty turbiny nie bedziesz miał. SPrawdz gumowe połaczenia skrzyni z wałem, bo one podobno lubia sie szybko wybijac (ja juz wymieniałem) koszt to 200zł + robocizna, pocące sie mosty, ale słyszałem ze to prawie regóła w w 124, tez słyszałem ze cos złego dzieje sie w tylnim zaiweszeniem, ale ja jestem bardzo zadowony i nic tam nie robiłem. Ogolnie jaks tan jest dobry to brac. Mi dosc czesto poduszki pod sinikiem padaja i nie wiem czemu????? super pali w zimie nawet przy -25,az mnie to zadziwiło To tyle, jak masz pytania to pisz na priva.

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
Post: pn gru 08, 2003 4:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Jarek Cz. pisze:
Dopiero co sie witalem, dopiero co chcialem kupic beczke ale...
Trafil sie MB 124 z 1986 roku. Narazie auto znam z opowiesci telefonicznych. W sobote jade go obejrzec.
Czy ktos z szanownych kolegow ma jakies zle doswiadczenia z podobnymi egemplarzami? Jakies uwagi do silnika, zawieszenia, elektryki?
Pozdrawiam.
Jarek


Rozumiem, że chodzi o TD, a nie o DT? Jeśli TD czyli kombi 250D, to do silnika nie ma się jak przyczepić - najbardziej udana jednostka diesla w typoszeregu W124. Prawidłowo eksploatowany silnik zapewnia długie przebiegi bez remontów. Pomiary sprężania mojej jednostki pod koniec ubiegłej zimy przy przebiegu ok. 480.000km były naprawdę zadowalające. [cool]

Nie wiem, czy już kupiłeś, czy nie, ale dobrze, gdybyś coś więcej napisał o tym aucie? Jaka skrzynia itd. itp. [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: pn gru 08, 2003 7:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sebian pisze:
do silnika nie ma się jak przyczepić - najbardziej udana jednostka diesla w typoszeregu W124.


Pod jakim względem najlepszy? I dlaczego nie 300D? Ja spośród silnika 5-cio i 6-cio cylindrowego zawsze bym wybrał 6-cio. Możesz uzasadnić swoje twierdzenie?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2003 8:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
właśnie , co 6 garów to 6 ! + turbinka oczywiście

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
Post: pn gru 08, 2003 9:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Pod jakim względem najlepszy? I dlaczego nie 300D? Ja spośród silnika 5-cio i 6-cio cylindrowego zawsze bym wybrał 6-cio. Możesz uzasadnić swoje twierdzenie?


To jest tak jak z twierdzeniem, ze w123 najtrwalsze bylo 240D, wsrod innych 200D, a jeszcze innych 300D. Co do turbo to krocej zyja, bo raz sa szybciej zajezdzane, po drugie lubia im pekac glowice (w124 300 Turbodiesel).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2003 10:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Nie wiem gdzie naczytałeś się bajeczek o pękających głowicach w 300-kach . Znam pzynajmniej 6 osób , co użytkują ten motor i żadnej z nich nie przytrafiła się taka przykra sytuacja .

Co do 250-ki , to uważam że mają najkorzystniejszą relację osiągów do zużycia paliwa i to wszystko .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
Post: pn gru 08, 2003 10:30 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Bukol pisze:
Sebian pisze:
do silnika nie ma się jak przyczepić - najbardziej udana jednostka diesla w typoszeregu W124.


Pod jakim względem najlepszy? I dlaczego nie 300D? Ja spośród silnika 5-cio i 6-cio cylindrowego zawsze bym wybrał 6-cio. Możesz uzasadnić swoje twierdzenie?


Oparłem się na opiniach uzytkowników i serwisu. Najwyraźniej 250D jest bardziej ekonomiczna, mniej awaryjna, wytrzymuje znacznie większe przebiegi bez konieczności remontu itd. Kilkukrotnie widziałem pomiaru ciśnienia 6-cylindrowych jednostek 300D (W124) z przebiegami 300 tys. km (+/-50 tys. km) - wystepowały dosyc duże różnice na poszczególnych garach, a do dość pospolitego zjawiska należała utrata ciśnienia na jednym cylindrze, kiedy pozostałe 5 wykazywały jak najbardziej poprawne parametry. Jedynym minusem 250D może być jego lekka ociężałość, ale zawsze traci się coś kosztem czegoś, jednak osobiście nie uważam tego za straszną rzecz. Zawsze chciałem mieć 300D w budzie 124-ki, ale przed zakupem Eminencji zasignąłem języka i mam 250D. I wiecie co? To, co powyżej opisałem, sprawdza się [usmiech] Wskazania na poziomie 26 Bar na każdym z cylindrów przy przebiegu 510 tys. km mnie zadowalają [cool] Co będzie, jak zlikwiduję drobne wycieki? [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2003 10:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wika pisze:
Nie wiem gdzie naczytałeś się bajeczek o pękających głowicach w 300-kach . Znam pzynajmniej 6 osób , co użytkują ten motor i żadnej z nich nie przytrafiła się taka przykra sytuacja .

Co do 250-ki , to uważam że mają najkorzystniejszą relację osiągów do zużycia paliwa i to wszystko .


A co przyjezdzam do warsztatu to pojawia sie tam taka bajeczka, czesto 2 glowica to samo tylko mikropekniecie w innym miejscu. Objawia sie to nie rowna praca silnika i przegrzewaniem jego. Przykra sprawa i niestety nie taka rzadka.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2003 9:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
300 D oraz turbo potrafią przejechać 800 tys.km bez remontu silnika - to fakty ale co jest lepsze to pojęcie względne .
Łatwiej powiedzieć , co ma lepsze osiągi ,co jest bardziej awaryjne , ekonomiczne itd.
"Popularność" też robi swoje . Z pewnością motorów 200D jest więcej niż 300 D turbo ,więc części do 200-ki są tańsze niż 300-ki .
Jeden lubi córkę a inny teściową .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 8:11 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Wika pisze:
300 D oraz turbo potrafią przejechać 800 tys.km bez remontu silnika - to fakty ale co jest lepsze to pojęcie względne .


250D dobrze ponad milion...

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 9:58 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sebian pisze:
250D dobrze ponad milion...


Bedzie licytacja :lol: ? Ja znam takie 300D z w123, co po 170tkm powtorzylo remont. Gosc nim jezdzil bez przerwy z noga w podlodze. To ile silnik przejezdzi zalezy od tych co nim jezdza. Obawiam sie Sebian, ze przy naszych zimach nie dociagnie miliona. W cieplejszym klimacie, jak nie ma problemu palenia w zimie dlaczego nie:) Niedawno gosc z Grecji sprzedawal na ebay, w123 240D z 2 mil km.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 10:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
laudan pisze:
Sebian pisze:
250D dobrze ponad milion...


Bedzie licytacja :lol: ? Ja znam takie 300D z w123, co po 170tkm powtorzylo remont. Gosc nim jezdzil bez przerwy z noga w podlodze. To ile silnik przejezdzi zalezy od tych co nim jezdza. Obawiam sie Sebian, ze przy naszych zimach nie dociagnie miliona. W cieplejszym klimacie, jak nie ma problemu palenia w zimie dlaczego nie:) Niedawno gosc z Grecji sprzedawal na ebay, w123 240D z 2 mil km.


Być może, choć będę się starał podołać wyzwaniu - Eminencja też [oczko] A W123 to inna bajka - nie odbiegajmy od tematu W124 :P

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 10:23 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sebian pisze:
Być może, choć będę się starał podołać wyzwaniu - Eminencja też [oczko] A W123 to inna bajka - nie odbiegajmy od tematu W124 :P


Powodzenia [usmiech] , a w123 to wcale nie tak odlegla bajka [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2003 9:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
No i jaki jest efekt naszej polemiki ? Jaka jest siła sugestii ?

Kolega Jarek zniechęcił się do szrotów typu W124 i kupił W 123 .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl