Jeśli chodzi o silniki VAG, to:
a4-klub.pl -> dział Turbo, Chiptuning i Tuning Mechaniczny (tu trzeba być zarejestrowanym)
trochę mniej merytoryczny:
forum.vw-passat.pl -> dział tuning mechaniczny
Lektury jest sporo na długie zimowe wieczory.
Dowiesz się na czym to polega, wady, zalety, na co zwrócić uwagę, które silniki nadają się do tego bardziej lub mniej i od czego to zależy. No i do którego tunera warto oddać swoje auto.
Sprężarki padają, silniki też padają, skrzynie są wytrzymałe. Wszystko zależy od wyobraźni kierowcy jak wykorzystuje moc i od tunera, który odpowiednio dowali paliwa i zwiększy ciśnienie doładowania, tak aby nie wysrać sprężarki za szybko, nie wypalić dziury w tłoku, nie zamęczyć sprzęgła, zbyt mocnym dowaleniem momentu od dołu, itp.
Bez modyfikacji też sprężarki i silniki padają, z tym że przy kiepskim programie można to przyspieszyć
Jeśli masz dobrze zrobiony program i umiesz jeździć TDI, to na seryjnych gratach pojeździsz długo.
Spalanie oczywiście rośnie jeśli korzystasz z tej dodatkowej mocy, której nie było wcześniej. U mnie wzrosło jakieś 0,5-1 litra po mieście, dla mnie pomijalne. Przy normalnej jeździe w trasie bez zmian. Silnik afn 110km zmodyfikowany na 141KM i 316NM całkowicie bezdymnie.
Modyfikacje zmiany samego programu, są bezobsługowe.