MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 15, 2025 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 02, 2003 2:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Witam.Ciągle myślę o kupnie mb.Najpierw miał to być w 201 teraz zastanawiam sie nad w124,ale chciałbym w benzynie.Jak sie sprawują te silniki.Chodzi mi o awaryjność,zużycie paliwa.
Na co zwrócić uwage w silniku przy ewentualnym zakupie.

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP
MB na ręku
Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2003 3:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
sprawdz, czy liczba cyl. sie zgadza [zlosnik]
ja doradzam silnik 230, bo zuzycie paliwa praktycznie jak w 200, a mocy mimo wszystko wiecej.
poza tym to sa te same silniki, a roznia sie tylko wielkoscia komory spalania (podobnie jak 1.8 )
ja mam 230E i sobie chwale
zwroc uwage na stukotanie (zuzycie) walka, bo to czesty mankament tego motoru.
czy kopci jak ostro przysieszasz, puszczasz gaz i znowu but max.-pierscienie
sprawdz kolor i poziom oleju (jak ciemny lub ponad stan, to moze byc proba ukrycia jakiejs wady (np. panewki)
stan swiec i przewodow WN tez cos powie o wlascicielu i jego dbaniu o auto
poza tym nic mi nie przychodzi do glowy

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Ostatnio zmieniony wt gru 02, 2003 3:20 pm przez lysy2, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2003 3:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Mogę Ci tylko powiedzieć o silniku M103 - 3l. Bardzo energiczny i elastyczny silnik który po przejechaniu (przeze mnie) kilkunastu tysięcy km nie sprawił jeszcze żadnego kłopotu, jego bolączką są wycieki w okolicach przodu głowicy, ale niewielkie i nie warte zaprzątania sobie głowy. Silnik jest niestety bardzo żarłoczny, w mieście i potrafi spalić 14-15l/100km. za to na trasie zachowuje się porządnie i wystarcza mu 10-11l/100km czasami mniej ( przy bardzo spokojnej jeździe ok.9l).
Przy zakupie radziłbym jednak poświęcenie paru groszy i przegląd w ASO, mnie kosztowało to zaledwie 360zł, ale miałem i mam spokojny sen.
Trochę więcej tu: http://republika.pl/dentysta102/m124.htm

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 12:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 30, 2003 3:24 pm
Posty: 66
ja mam 230E z gazem troszeczke za mało pod maską, musi być cały czas na obrotach przynajmniej 3000, silnik moim zdaniem ok. zwróć uwagę przy paleniu zimnego silnika czy nie słychać go na popychaczach, jeżeli chodzi o silnik to tyle, warto sprawdzić tylne zawiesznie (tulejki na wachaczach jest ich ok.18, najlepie przejechać się po nierównej nawierzchni lub na zakręcie jeżeli są uszkodzone będziesz miał wrażenie jakby tył przeskakiwał, przesówał się na boki.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 2:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ja z kolei miałem 124 200 TE '91, czyli silnik 2,0 8 zaworów 118PS. Spalanie w mieście około 10 - 11/100, na trasie od 7 do 10 (10 przy prędkościach 150-160kmh). Auto miało mały przebieg 170.000km tak więc jeździło (i nadal jeździ u znajomego) bezawaryjnie. Nie jest to jednak motorek dla kierowców o sportowym zacięciu - raczej do szybkiej i taniej jazdy na trasie (w pełnej ciszy i komforcie) lub do powolnego (ale szybszego niż 200D/250D) cruisingu miejskiego. Po '92 silnik ten otrzymał 16 zaworów i moc powyżej 130PS, wtedy też 220E zastąpił 230E dając 124 około 150PS. Moja rada: jeżeli znajdziesz ładną 200E to kupuj i nie oglądaj się za większą mocą - jedyny warunek: skrzynia 5!!!

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl