MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 7:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 1:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
s210 320CDI na trasie Szczecin - Inowrocław prędkości do 140 km/h jazda spokojna ale nie emerycka , spalanie 6,5 na 100 km.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 7:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Z moich doświadczeń wynika że tempomat raczej zwiększa spalanie. Będzie się starał na siłę utrzymać zadaną prędkość bez względu na nachylenie terenu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 11:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
voytas pisze:
Z moich doświadczeń wynika że tempomat raczej zwiększa spalanie. Będzie się starał na siłę utrzymać zadaną prędkość bez względu na nachylenie terenu...

wspominałem kiedyś o tym w którymś z tematów na forum. W top gear testując audi A8 4.0tdi komputer przy jeździe na tempomacie ze stałą prędkością po autostradzie pokazywał spalanie o 2 litry większe niż jazda bez tempomatu z tą samą prędkością ale trzymając nogę na gazie w odpowiednim położeniu. Ten test potwierdził jeden z forumowiczów, który zauważył, że "manualnie" regulując położenie gazu można odrobinę odpuścić nacisk a prędkość pozostanie ta sama.

co do eko-jazdy, to staram się cały czas tak jeździć w szeroko rozumianym aspekcie tej sprawy. Przewidywanie sytuacji, hamowanie silnikiem w nowszych autach (np. u ojca w mercu), jazda na luzie z każdej górki w starszych autach (np. moja astra), wrzucanie kolejnych biegów przy odpowiednio niskiej wartości obrotów, ale bez nadmiernego obciążanie silnika, nie przyspieszanie z niskich obrotów, rozpędzanie się przed górką i utrzymywanie stałej prędkości na górce... i takie tam

starając się zachować te wszystkie zasady objechałem trasę Fordem Fiestą 1.1 gaz: Nidzica-Olsztyn (trochę po mieście)- mieścina pod Nidzicą- Nidzica. W sumie około 140km trasa+ 20-30 km miasto. Spaliłem gazu za 16zł :P 16 albo 14... już nie pamiętam, bo moja dziewczyna tankowała i sama była w szoku ;)

technologia i jakość silnika też się liczą. Mój brat spokojnie nie jeździ, a jego Renault Scenic (chyba taki model nie wiem...) 1.5dci spala średnio 4.5-5.5 litrów. Przy spokojnej jeździe natomiast po trasie 90km/h auto pali około 4 litrów.

swoją astrą natomiast robię 100 kilometrów za około 20-25zł... ale to tak pi-razy-drzwi, bo nie miałem niestety okazji jeszcze zalać jej do pełna :roll:

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 12:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Maksio pisze:
W top gear testując audi A8 4.0tdi komputer przy jeździe na tempomacie ze stałą prędkością po autostradzie pokazywał spalanie o 2 litry większe niż jazda bez tempomatu z tą samą prędkością ale trzymając nogę na gazie w odpowiednim położeniu.


dziwne to troche, skoro predkosc byla ta sama.... w mercedesie nie mialem tempomatu ale w volvo sprawdzone juz dokladnie, operuąc gazem nie osiągam takiego spalania, jak samym tempomatem, nawet tez gdzies czytalem w poradach oszczednej jazdy zeby właczac tempomat, u mnie to sie sprawdza.

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 12:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Maksio pisze:
jazda na luzie z każdej górki w starszych autach (np. moja astra)



Sorry Maksio , ale to ani ekonomiczne ani bezpieczne.

Silnik spala więcej niż w przypadku jazdy na najwyższym biegu bez gazu , i w razie awaryjnej sytuacji czas potrzebny na wbicie biegu , lub hamowanie na luzie może Cię wiele kosztować.

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 11:14 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
hogben pisze:
Maksio pisze:
jazda na luzie z każdej górki w starszych autach (np. moja astra)



Sorry Maksio , ale to ani ekonomiczne ani bezpieczne.

Silnik spala więcej niż w przypadku jazdy na najwyższym biegu bez gazu , i w razie awaryjnej sytuacji czas potrzebny na wbicie biegu , lub hamowanie na luzie może Cię wiele kosztować.


Dokładnie - zero kontroli nad samochodem. Brak możliwości minięcia przeszkody itp.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 11:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
A ja z kolei nie jeżdżę wcale na luzie :P ... Jakoś tak się przez ostatni rok nauczyłem, że hamulca używam tylko podczas parkowania :P
Właśnie ciekawi mnie sprawa tego tempomatu
Maksio pisze:
wrzucanie kolejnych biegów przy odpowiednio niskiej wartości obrotów

Wszystko zależy od pojazdu - CE lubi wrzucanie biegów przy 3-3,5 a nawet 4 tys obr. Wtedy jest najekonomiczniej. Co do zjeżdżania z górki na luzie to faktycznie trochę nie bezpiecznie :P
Ale ... wydawało mi się, że wszystkie wtryski mają odłączanie podawania paliwa przy hamowaniu silnikiem .... widać, że się myliłem

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 11:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
BrunoGiamatti pisze:
Ale ... wydawało mi się, że wszystkie wtryski mają odłączanie podawania paliwa przy hamowaniu silnikiem .... widać, że się myliłem



Do hamowania silnikiem musisz mieć wrzucony bieg [zlosnik]

A tempomat w SEC = +2 l na autostradzie.

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 1:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hogben pisze:
Do hamowania silnikiem musisz mieć wrzucony bieg

No przecież właśnie o tym pisze, że zawsze hamuje silnikiem :P Chodzi mi tylko o to czy wszystkie wtryski odłączają paliwo przy hamowaniu silnikiem.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: sob cze 27, 2009 3:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Opel Astra III 1.3 CDTI - trasa Szczecin -> Warszawa, 8.5 l/100 km

Eco ;)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 3:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Citroen Berlingo 2.0 HDI '01 srednio wychodzi ok 6 litrow ON. Najmniej wyszlo mi 5,5l w jezdzie mieszanej (troche miasto, reszta autostrada). Najwiecej wyszlo 6,8 litra. Mam auto dosyc krotko jeszcze, wiec na dokladniejsze pomiary musze poczekac.
Lalunia za to pali bardziej uczciwie, od 11 w trasie do 15-16 w miescie, oczywiscie LPG. Na benzyne to ja mam zapalniczke :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 5:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Ale ... wydawało mi się, że wszystkie wtryski mają odłączanie podawania paliwa przy hamowaniu silnikiem .... widać, że się myliłem

przy hamowaniu silnikiem jak nogę z gazu zdejmiesz KE odcina paliwo (aż do ok 1000-1500obr), ale na wolnych obrotach na luzie podaje paliwo do utrzymania wolnych...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 6:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No, że KE tak ma to wiem .. (w ten układ już się miałem okazje wtajemniczyć [zlosnik] ) Ciekawi mnie czy inne wtryski mają odcięcie (kolega tam wyżej pisze, ze w astrze wrzuca luz na zjeździe z górki - to co ona gaźnik czy co? )
Chodzi mi o to czy wszystkie inne wtryski niz KE (i które) mają odcięcie.
Lincolnem jak sie puści gaz to komp pokazuje 4-5l minimum, nigdy mniej. Automat ma coś do tego ;)??
Pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 7:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
wszystkie wtryski z elektroniką mają odcięcie (przy hamowaniu silnikiem), gaźnik jak ma dyszę elektroniczną (raczej elektryczną) wolnych też tak ma.
Co do wtrysku mechanicznego to obawiam się że nie (tym bardziej że w KE była to innowacja)...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 7:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
kiedyś przeczytałem, że w starych samochodach (nie wiem jak starych) hamowanie silnikiem nie ma sensu, bo spalanie wzrasta, a bardziej ekonomiczna jest jazda na luzie z każdej górki i w tym podobnych sytuacjach. W mercedesie ojca zawsze przy zjeździe z górki puszczam po prostu nogę z gazu i auto jedzie na biegu, wtedy podobno spalanie jest równe zeru.


Jeżeli w mojej astrze również bardziej opłaca się tak jeździć, to proszę mnie skorygować... zaoszczędziłbym paliwo :) mój brat mówił, że przy tym silniku który mam w astrze mogę sobie raczej odpuścić hamowanie silnikiem. Dodam, że raczej nie jest to gaźnik, tylko chyba wtrysk jednopunktowy, ale nie znam się na tym :roll:

co do niebezpieczeństwa: robienie górek na luzie odnosiłem do pory letniej, chociaż nie zaznaczyłem tego w tekście. Jeżeli chodzi o inne pory roku czy też warunki pogodowe to wiem, że nigdy nie należy jeździć na luzie, zwłaszcza w zimie.

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl