MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 12:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2030 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 9:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Mierz wypełnienie na jałowych obrtoach wtedy kiedy będzie miało 50%.
Naciśnij lekko palcem klapę (tak by nie zgasł) - wypełnienie powinno zacząć spadać - znaczy lambda działa.
Jeśli przy 2-3 tys obrotów wypełnienie spada znacznie znaczy - mechanika wtrysku ustawiona jest za bogato.
Zdemontuj EHA i po wykręceniu mosiężnej śrubki (na jego obudowie) wykręć! znajdującą się pod nią śrubkę o ćwierć obrotu (nie więcej, kręci się bardzo bardzo lekko). Zamontuj EHA i sprawdź wyniki, oszacuj zmianę i wkręć/wykręć wspomnianą śrubkę dotąd aż uzyskasz zmiany w graniach 10% przy 2-3 tys w stosunku do jałowych - lepiej jak po dodaniu gazu wypełnienie będzie trochę spadało ale w granicach -10%.
Oczywiście po każdej regulacji EHA trzeba ustawić śrubę od CO w kominku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 08, 2009 1:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
ukaniu pisze:
RR- hmm, nie wiem o jakiej stronie piszesz ja mam serwisowy manual MB do CIS.KE Chcesz dostaniesz odemnie pdf. co byś nie siał herezji.


a ja moge dostac takiego PDF?? ja mam merca 300ce_24v m104 i mam tak ke5.2jetronica, moj kumpel ma przerobiony silnik przez brabusa - ten sam i nie mozemy dojsc do ladu i skladu z jego smokiem, a moj niby chodzi jak nalezy, a wypelnienia nijak sie maja do tego co tutaj piszecie... tak samo powinno byc u nas?? na zimnym silniku mamy obaj 50% z oscylacja, jak sie rozgrzeja i przejda na lambe, to spada do 0V czyli jak zrozumialem z watku do 100% u obu, po dodaniu gazu w momencie przygazowania stabilizuje sie na poziomie 50%, a nastepnie spada przy ustrzymywaniu obrotow do 0V- 100%... tak samo jest u mnie jak u niego. u mnie magiczna srubka nie krecilismy, u niego niewiele to daje, a wypelnienie w ogole sie nie zmienia na biegu jalowym... oscyluje wokol 100%... potrzebujemy pomocy, bo serwis bosha juz 3 razy niby wyregulowal mu silnik,a nie ruszyli nawet potencjometru od klapy spietrzajacej,wiec fachowcy pierwsza klasa.... Ukaniu, czy ewentualnie jakis kontakt do Ciebie moglbym prosic w celu konsultacji, co by to moze szybciej troche przebieglo niz pisanie postow??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 15, 2009 9:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 8:03 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
ukaniu pisze:
Mierz wypełnienie na jałowych obrtoach wtedy kiedy będzie miało 50%.
Naciśnij lekko palcem klapę (tak by nie zgasł) - wypełnienie powinno zacząć spadać - znaczy lambda działa.
Jeśli przy 2-3 tys obrotów wypełnienie spada znacznie znaczy - mechanika wtrysku ustawiona jest za bogato.
Zdemontuj EHA i po wykręceniu mosiężnej śrubki (na jego obudowie) wykręć! znajdującą się pod nią śrubkę o ćwierć obrotu (nie więcej, kręci się bardzo bardzo lekko). Zamontuj EHA i sprawdź wyniki, oszacuj zmianę i wkręć/wykręć wspomnianą śrubkę dotąd aż uzyskasz zmiany w graniach 10% przy 2-3 tys w stosunku do jałowych - lepiej jak po dodaniu gazu wypełnienie będzie trochę spadało ale w granicach -10%.
Oczywiście po każdej regulacji EHA trzeba ustawić śrubę od CO w kominku.


Wszystko zrobione jak w opisie, wypełnienie w normie odpala ładnie zarówno na zimnym jak i na ciepłym, na wolnych chodzi równo pozostaje tylko sprawdzić spalanie.
Jestem zdania, że jak sam sobie nie zrobisz to żaden mechanik nie zrobi, bynajmniej w Poznaniu, straciłem co prawda na to trochę czasu ale efekt i zadowolenie nieocenione.
Ukaniu wielkie dzięki za opis i naprowadzenie co z czym, jesteś dla mnie mistrzem. Pozdrawiam.

_________________
W 202 2.0 Kompressor 98r. Kombi
VIN WDB2020821F729656

W 201 2.3E 90r. Sportline EX
VIN WDB2010281A594390


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 16, 2009 12:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
kubeq_sq pisze:
Ukaniu, czy ewentualnie jakis kontakt do Ciebie moglbym prosic w celu konsultacji, co by to moze szybciej troche przebieglo niz pisanie postow??


Niestety ja nie mam czasu na więcej niż pisanie na forum gdy oderwę wzrok od tego nad czym akurat pracuję obok z kochanką (gorąca lutownica).
Jest szansa na pdf - jak znajdę.
Planowałem kiedyś jakąś komercję związaną z KE ale zwykle trafiają sie nakombinowane układy z którymi nikt wcześniej sobie nie poradził - a takie potrafią dać w kość solidnie - czasowo, smrodowo, brudowo, i mi się taka robota nie kalkuluje ;-( - a jak mnie by się kalkulowało to napewno nie zlecającemu naprawę ;-) . Przy jakimś spocie czy zlocie jak się pojawię służę radą, pomiarem, błogosławieństwem osobiście [zlosnikz] .

Fifi, no mam nadzieje, że będzie OK - jeśli wtryski nie leją spalanie powinno być w normie dla Twojej nogi - podłącz sobie miernik wypełnienia w zasięgu wzroku i pojeździj zobacz jak się stabilizują wyniki przy dużej mocy, małej itd.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 16, 2009 10:19 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn paź 24, 2005 12:46 pm
Posty: 6
aa


Ostatnio zmieniony sob sie 08, 2009 8:19 pm przez marcus_74, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 17, 2009 10:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
A może ma ktoś jakieś gotowe opracowania diagnostyki oraz naprawy KE do w126 i chciałby udostępnić je???

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł: Pomocy M103
Post: wt cze 02, 2009 12:05 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt cze 02, 2009 11:50 am
Posty: 2
Witam, wszystkich forumowiczów i fanów Mercedesa.

ukaniu pomocy!
Rok temu sprowadziłem W124C 300CE 1991 M103 z Niemiec, miałem problemy z pracą silnika (nie wkręcał się w obroty, nierówna praca na biegu jałowym, szczególnie po opadach deszczu) ,,, wymieniłem cały kpl. układ zapłonowy tj. przewody zapł. BERU, świece BERU, kopułka + palec BOSCH. Praca silnika poprawiła się lecz nadal nie było dobrze, po kilku tygodniach temat powrócił --> wymieniłem filtr paliwa ,,, Lepiej, ale nadal mam problemy z wolnymi obrotami na poziomie 500 obr/min. Brak mocy w zakresie niskich obrotów (do 3000 obr/min). Postanowiłem pokręcić śrubą regulacyjną przez filtr pow. i tu o dziwo jest ona zaślepiona plastikową żółtą plombą. Nie chcą nic psuć odpuściłem. Teraz natrafiłem na Twoją instrukcję (imponujące). Jeśli jesteś w stolicy, może się spotkamy ODPŁATNIE i pokręcisz mi tego KE ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 3:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Panowie, udało się :-) Auto odżyło, jest dół i jest góra, ciągnie równo, nie przerywa, nie dymi i jeździ. Jeszcze tylko pozostaje sprawdzić spalanie ale myślę, że powinno być miodnie. Pozdrawiam wszystkich profesorów od KE !!!

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 5:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Marcinie cieszymy się razem z Tobą ale może zdradzisz co było przyczyną?
Kolego Szczurek555 odpowiedź na swoje pytanie masz w trzecim poście ponad nim, przykro mi bardzo :-(.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 10:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Przyczyną okazał się być źle ustawiony potencjometr klapy spiętrzającej oraz EHA. Po poprawnym ustawieniu oraz wyregulowaniu śrubką CO silnik zaczął pracować w miarę normalnie. Co prawda możliwe jest, że ustawienia nadal odbiegają od ideału, ale jak na razie zostawiam tak jak jest i będę testował spalanie. Spaliny nadal wydają się być lekko mdlące, wolne obroty lekko za wysokie ( 750-800 ). Dalsze sprawdzanie i regulacje zacznę jednak za jakiś czas, na razie zbieram informacje potrzebne do dalszych prac.

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 28, 2009 2:13 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:11 pm
Posty: 4
Po pierwsze chciałem się przywitać, jestem nowy na tym forum i trafiłem tutaj niestety z powodu kłopotów z KE-Jetroniciem, wolałbym zacząć "życie" na tym forum w bardziej towarzyskich okolicznościach.

Zacznę od tego że przeczytałem ten wątek bardzo dokładnie i niestety utknąłem zaraz na początku próby diagnozy.
Problem polega na tym, że u mnie NIE ma we wtyczce 9-pinowej pinu numer 3, który jest niezbędny do diagnozy, natomiast we wtyczce obok akumulatora są tylko piny numer 1 i 7.
Dodam że mój silnik to M102.963 z 91 roku.
Czy są jakieś inne sposoby diagnozy, a może moja instalacja elek, jest nie kompletna ?
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 12:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dziwne, powinien być.
Jakie ma oznaczenie sterownik wtrysku ?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 8:35 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:11 pm
Posty: 4
Numery jakie znalazłem na sterowniku:
005 545 2132
0 265 101 018
16713174


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 9:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
shofer pisze:
Numery jakie znalazłem na sterowniku:
005 545 2132
0 265 101 018
16713174


Na sterowniku ABS'u ;-)
KE jest obok większy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 10:35 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:48 am
Posty: 2
Witam wszystkich. Problemy dotyczą układu wtryskowego w silniku M103 pracującego z automatem 722.3. Na jałowych obrotach wypełnienie wynosi 20%. Silnik w miarę poprawnie odpala i pracuje przy odpiętej wtyczce EHA. Jak jest gorący często gośnie i są duże problemy z odpaleniem (z podłączonym EHA odpalenie jest prawie niemożliwe.) Założyłem nowe wtryskiwacze ale mimo to po podłączeniu pompy na krótko leci przez nie paliwo mimo neutralnego położenia klapy. Po przekręceniu EHA o 360 stopni w lewo paliwo nie leci ale silnik pracuje bardzo nieregularnie i przy schodzeniu z obrotów gaśnie. Kompresja na cylindrach 11,5; 10,5; 9; 8; 11; 12,5. Czy jest możliwe wyregulowanie wtrysku przy takim silniku? Ciśnienia roboczego w układzie paliwowym nie sprawdzałem. Zgodnie z książką serwisową samochód ma przebieg 250tys, sprowadzony ze Szwajcarii ale ktoś w Polsce nieudolnie próbował go naprawić. Proszę o wskazówki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2030 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl