Chciałbym się poradzić specjalistów w jednej sprawie, być może jest to temat oczywisty, ale...
Chodzi mi o prędkościomierze, np. w W114/115. Czy dobrze rozumiem, że w przypadku wymiany prędkościomierza decydujące znaczenie ma przełożenie tylnego mostu, nawet, jeśli prędkościomierze są identycznie wyskalowane do tej samej prędkości? Trafił mi się nowy nieużywany prędkościomierz wyskalowany do 140 MPH (tak, jak mój), ale do modelu 250C (czyt. z inną skrzynią biegów i innym mostem - 3.92). Zakładam, że taki prędkościomierz przekłamywałby po zainstalowaniu w moim samochodzie (most 3.69), bo o ile się nie mylę, osiągalibyśmy tę samą prędkość linową (tzn. na drodze), ale przy innych obr/min silnika (skrzyni). Prawda? Nieprawda?
Czy można dopasować ("skalibrować"?) taki niewłaściwy prędkościomierz do swojego pojazdu?
Ufff, mam nadzieję, że nie namąciłem za bardzo
Pozdrawiam.