MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 2:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
Mam pytanie odnośnie tematu. Czy gdy auto zostało wymeldowane w niemczech 4 lata temu (czyli ma tylko duży brief i świadectwo wymeldowania - nie ma małego briefu), to jak można (i czy wogóle można) go zarejestrować w Polsce?

Zastanawiam się nad kupnem takiego auta ale nie chcę mieć problemów przy rejestracji. Zastanawiałem się nad wykupieniem czerwonych tablic rejestracyjnych ale auto nie ma TUVu więc jest problem.

Ktoś ma jakiś pomysł?

_________________
Okulary przeciwsłoneczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 7:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
TUV jeśli auto jest sprawne zrobisz, koszt około 100€. Ogólnie rzecz biorąc, to jeśli nie ma dowodu na auto, to w brief powinien być wpis o tym fakcie. Można się pokusić o żółte tablice, które nie wymagają TUV. Jednak auto 4 lata nie jeździło, więc taki kawał drogi jeździć niedotartymi hamulcami itd... to troche ryzykowne.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
michele pisze:
Jednak auto 4 lata nie jeździło, więc taki kawał drogi jeździć niedotartymi hamulcami itd... to troche ryzykowne.



Auto przyjedzie na lawecie, tablice miałyby tylko uregulować jego stan papierkowy. Auto jest sprawne, ale to 22 letni Jaguar i pewnie nie wszystko jest na tyle sprawne żeby przejść TUV.

_________________
Okulary przeciwsłoneczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 8:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
michele pisze:
TUV jeśli auto jest sprawne zrobisz, koszt około 100€.

Zapomnij, że w Niemczech auto przejdzie przegląd po 4 latach postoju!
Co do rejestracji takiego auta, to przerabiałem temat.
Ja załatwiłem to tak, że właściciel Niemiec pojechał do urzędu, w którym auto zostało wymeldowane i wyrobił nowe dokumenty, kasując tym samym stary Brief.
Można też próbować wykupić żółte tablice, do nich dostaje się tymczasowy dowód oraz ubezpieczenie na kilka dni. Z takim dowodem oraz dużym Briefem udać się do WK i próbować rejestrować.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 9:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
bary123ce pisze:
Ja załatwiłem to tak, że właściciel Niemiec pojechał do urzędu, w którym auto zostało wymeldowane i wyrobił nowe dokumenty, kasując tym samym stary Brief.
To jest mozliwe tylko jezeli samochod ma wazny przeglad (i badanie spalin). Zolte, rozowe czy fioletowe tablice nic ci nie dadza. Kanalie w WK wymagaja malego dowodu (Fahrzeugschein) z adnotacja o wyrejestrowaniu. Stare zaswiadzenie o wyrejestrowaniu w formie zielonej bibulki - wkladki do Briefu nie jest w kraiku nad Wisla honorowane. Jedyne co mozesz zrobic to doprowadzic auto do takiego stanu zeby przeszlo przeglad i badanie spalin i wyrobic mu niemieckie tablice wywozowe (czerwone) - wtedy automatycznie dostajesz nowe papiery (nowy Brief i nowy Fahrzeugschein).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 9:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
A może ktoś z was się orientuje czy jest szansa zarejestrowania go na żółte tablice w polsce (chociaż nie ma 25 lat - rok produkcji 87) Z tego co czytałem w innym temacie ostatnio powstała możliwość rejestracji auta wymeldowanego w niemczech właśnie na żółte blachy lecz sytuacja tam opisana dotyczy aut starszych niż 25 lat.


Pozdrawiam

Ps.
Dla zainteresowanych to auto to Jaguar XJ12 w całkiem niezłym stanie, oczywiście z racji wieku do pewnych poprawek.

_________________
Okulary przeciwsłoneczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 10:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kielbik pisze:
To jest mozliwe tylko jezeli samochod ma wazny przeglad (i badanie spalin).

Dostaliśmy takie dokumenty, bez ważnego przeglądu, bez pomiarów emisji spalin! Auto nawet do tego urzędu nie pojechało.
oto dowód:
Obrazek <br>Dodano po 8 minutach.:<br> znalazłem nawet ceny:
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 10:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Ze tak sie wtrace do tematu importu aut. Prawie miesiac rejestrowalem moje Berlingo, w koncu spasowalem i oddalem je (formalnie) gosciowi, ktory mi je przywiozl..
Uwaga na Briefy!!!! We Wroclawiu wymagali tego, zeby nazwisko na fakturze zakupu i na briefie bylo takie samo! Czesto jednak tak nie jest, ale do niedawna to przechodzilo (rejestrowalem tak przeciez kiedys Trafika).
Druga sprawa, uwaga na skarbowke! Znowu Wroclaw i znowu malo douczone panie biurwy. Przypieprzyly sie do mnie, ze koniecznie musze Vat zaplacic. Dwa tygodnie im tlumaczylem zanim dotarlo do nich, ze kupuje auto prywatnie na uzytek prywatny i z racji tego przysluguje mi zwolnienie z vatu.... Ciezka sprawa.
Jesli kogos interesuja szczegoly zamieszania, to chetnie odpowiem na PW.
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 20, 2009 10:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Borys pisze:
We Wroclawiu wymagali tego, zeby nazwisko na fakturze zakupu i na briefie bylo takie samo!

w lubuskim od zawsze tego wymagali...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 21, 2009 5:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Nazwisko osoby sprzedającej to tak. Natomiast do briefu nie wpisali mnie jak sobie swój samochód przywiozłem i nie było problemów.

TUV nie polega na tym, że jak zadługo auto nie miało TUV to nie dostaniesz. Trzeba zrobić pełny TUV i nie ma problemów, ale wtedy to kosztuje 100€, czy 160€. Nie pamiętam.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 21, 2009 7:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
michele pisze:
TUV nie polega na tym, że jak zadługo auto nie miało TUV to nie dostaniesz.

Nie rozumiesz, chodzi o to, że skoro auto stało nieruszane 5 lat, to nie przejdzie on tego przeglądu, bo to nie Polska, gdzie przymknęliby oko na jakieś usterki.
Auto musi być w 100% sprawne, bez rdzy i nadające się do eksploatacji.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 21, 2009 8:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
He He , auto musi być 100% sprawne żeby przeszło przegląd w Niemczech.

To ciekawe jak to było z golfem co go ostatnio przywiozłem, TUV do 2011 .
A jak pojechałem na przegląd w Polsce wcisnąłem hamulce i zong pękł przewód, płyn hamulcowy się wylał . Okazało się że samochód stał ze dwa lata i przewody hamulcowe w uchwytach są zardzewiałe.
Wymieniłem wszystkie przewody i przegląd ok.

Z tym niemieckim TUV'em to przereklamowane bo jak mechanicy mają znajomości a auto idzie na eksport to załatwią TUV na szrota.

Jak bardzo zależy koledze na autku to trzeba było by załatwić TUV , zarejestrować na obywatela niemieckiego, wtedy nowe briefy będą na niemca , tablice czerwone lub żółte .
Spisać umowę na nazwisko które będzie w nowym briefie i sprowadzić do polski.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 21, 2009 8:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja jeszcze nie miałem auta z ważnym TUV, które było niesprawne technicznie. Być może dlatego, że nigdy nie zaglądałem na szroty... [szalone]
Raz jeszcze powtórzę, że ja załatwiłem nowe papiery bez wyrabiania TUV!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 21, 2009 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
bary123ce pisze:
Raz jeszcze powtórzę, że ja załatwiłem nowe papiery bez wyrabiania TUV!


I tak właśnie kombinuję.

_________________
Okulary przeciwsłoneczne


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 12:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Dzis moj brat, w zawiazku z tym, ze mamy jeden samochod, ktory ma stary brief i zielone zaswiadczenie wymeldowania, rozmawial z jakas wazna szycha w katowickim UK. Wladza pojdzie obywatelom na reke a mianowicie 03.06. maja zmienic sie przepisy dot. wymagania dowodu rejestracyjnego przy rejestrowaniu samochodu z UE. Odtad urzedy beda akceptowaly zaswiadczenia wydzialow komunikacji krajow, w ktorych samochod jest zarejejestrowany a mowiace o tym, ze oryginalny dowod rejestracyjny nie moze byc wydany. Mam nadzieje, ze wyrazilem sie zrozumiale ;). O szczegolach bede informowal bo w przewidywalnej przyszlosci wybieram sie do miejscowej Zulassungstelle.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl