MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 04, 2009 10:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Jako, ze rozpoczelismy cykl zapytan o konkretna marke/model, prosze o opinie na temat Berlingo/Partnera. Interesuje mnie wersja ciezarowa 5 osobowa (drugi rzad siedzen), rocznik ok 98-2000, diesel (raczej zwykly bo hdi sa drogie).
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 2:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Miałem Berlingo 1999 1,9D - nie był to trafiony zakup. Uszczelka poszła, z napinaczem jakieś jajca były, przegrzewał się i inne duperele - ale obwiniam za to egzemplarz - bo był powypadkowy. Także przed zakupem kieruj się przeszłością auta i realnym przebiegiem.

Obecnie ujeżdżam Partnera 2003 1,4Pb. Na liczniku 150tkm u mnie od 80tkm. Po takim przebiegu, głównie po mieście, do wymiany poszedł wydech kompletny, sworznie wahaczy, sprzęgło kpl, odzywają się końcówki kierownicze - także standard przy takim przebiegu. Z silnikiem nic złego się nie dzieje.

Generalnie są to auta dość wygodne, mogące dużo przewieźć (max 700kg, przy 800 staje na odbojach). Diesel pali 6l/100km, 1,4Pb około 8,5l/100km. Jeśli się dobrze kupi to może być bezproblemowy w eksploatacji. Ceny i dostępność części przyzwoite.

Pozdrawiam [oczko]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 3:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Odradza. Partner to szmelc. Chyba że stare 1.9D (wolnossącego najlepiej tak ok 98) Pracowałem w serwisie peugeota i wiem że HDI to szmelc. Im starszy diesel tym ryzyko awarii mniejsze. Kupuj wszystko oprócz HDI.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 4:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:18 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Jaworzno
MercSwir pisze:
Im starszy diesel tym ryzyko awarii mniejsze


Jak najbardziej sie zgadzam... Chociaż kolega miał partnera 1,9D od nowości, serwisowany w ASO i działy mu sie cuda z tym autem...Nie mógł sie doczekać aż sprzeda (przebieg 160kkm) cały czas siadała pompa paliwa i inne rzeczy (nie pamietam dokładnie co), teraz ma hdi ale jest to prawie nowe auto (przebieg 15kkm) wiec zbyt wiele nie moge powiedzieć na temat awaryjności... Wydaje mi sie że z tym 1,9D poprostu trafił na felerny egzemplarz....

_________________
MB W124 200D 1987r
SKODA FABIA 1,2HTP 2004r
fso POLONEZ 1,6GLi 1995r NO GAZ NO STRESS:)
CITROEN XM 2,1TD
SKODA OCTAVIA 1,9TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 5:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Ja wymieniałe sprzęgło w partnerze o przebiegu 540tys. Silnik nie tykany, drugie sprzęgło. Ani troche nie oszczędzany. Brudny, na kaście materiałt budowlane, w środku syf :D Ale jeździł ponoć bezawaryjnie. Poza normalnymi czynnościami paski filtry oleje..

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 7:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Mam Peugeota Partnera 1,9D 04r. Mam właśnie wersję 5-o osobową. Auto sprawuje się świetnie. Po trzech latach eksploatacji były wymieniane końcówki drążków i padło sprzęgło po około 150 kkm. Co do sprzęgła to otrzymało trochę naszej pomocy, bo targaliśmy nim w Bieszczady przyczepę kempingową taką dla 6 osób. Tak poza tym to przy ładunku ponad 550 kg autko staje się nerwowe na zakrętach i dość znacznie wydłuża mu się droga hamowania. Od 1998 roku w hurtowni moich rodziców a od 2004 roku w mojej jeżdżą takie autka. Mieliśmy kilka Berlingo, Kangoo i Partnerów ( razem chyba 9 ) Z tych wszystkich autek Partner moim zdaniem jest najlepszy.
Maciek

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"
Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy
Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.
Peugeot Partner 1,9 D 2004r.
ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"
ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 9:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Dziekuje za opinie! Podnosza troche na duchu, bo juz sie balem kupowac francuza. Jednak potrzebne jest mi takie autko osobowo-dostawcze do wozenia tylka oraz do pracy (czesto przewoze tablice napisowe z kamienia). Bede celowal raczej w 1,9D okolo 10-letniego, za sume ok 10-12 tys zl. Zobaczymy. Moi klienci maja takie autka i tez sa z nich bardzo zadowoleni.

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 9:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Zwróć uwage na stan układu przeniesienia napędu. Skrzynia biegów, sprzęgło półosie łożyska. I układ wtryskowy. Reszta raczej bezawaryjna.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 10:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Silnik 1.9D mułowaty, ale bezawaryjny (ten bez turbo). Tylne zawieszenie praktycznie to samo co w 405, czyli belka skrętna. Trzeba patrzeć przy zakupie czy koła stoją pionowo. Regeneracja belki to 600-1000zł i zazwyczaj trzeba to mieć na uwadze bo prędzej czy później... Zwłaszcza gdy woził ciężary...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 1:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Śmigałem swego czasu takim w 1,9D wolnossącym. Podroż wymagała, jeśli chodzi o przyspieszenia, zażycia środków uspokajających, albo kilku buchów z suszu zabronionych roślin... Właściciele bardzo go szanowali, nie wozili wielkich ciężarów, ale jeździli bardzo dużo. Z tego co wiem autko śmiga u nich do dziś i ma się bardzo dobrze. Wg mnie i ich Partner w zwykłym 1,9D to dobry wybór... Chociaż nie za szybki ;)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 7:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
MercSwir pisze:
Zwróć uwage na stan układu przeniesienia napędu. Skrzynia biegów, sprzęgło półosie łożyska. I układ wtryskowy. Reszta raczej bezawaryjna.


Z tej reszty to tak defacto duzo nie zostalo hehe oprócz drzwi, resztek silnika, lamp itd [zlosnik]

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 10:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
FreQ pisze:
Z tej reszty to tak defacto duzo nie zostalo hehe oprócz drzwi, resztek silnika, lamp itd


Bo to francuz..

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 11:41 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Znajomy z Niemiec kupil sobie cos takiego kiedys w wersji osobowej. Zapytany o wrazenia powiedzial, ze twardy jak decha. Z tego co mowil, ponoc montowali tam jakies japonskie silniki... Wiecej grzechow nie pamietam.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 1:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Spółka z toyotą i fordem. Nowe boxery mają silniki od PUMY? 1,9 HDI. Na misce olejowej, kapie zaworowej bloku i głowicy jest znaczek forda. peugeot 107 ma silnik od aygo itd...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 06, 2009 1:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
chyba kolega Michal mial na mysli cos innego.. Weekend sie zbliza, zmysly sie wyostrzaja..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl