MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 3:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 04, 2009 5:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Witam
Kupilem wlasnie piekne W123, 1984, 230E, calkowita zgodnosc z numerem VIN, nie skalana bialymi kierunkami nawet [zlosnikz]
Auto ma dokladnie 25, wiec chyba sie kwalifikuje.
Chcialem sie to bawic po remoncie, ale wymaga jedynie pracy nad siedzeniem kierowcy oraz rdza - naroznik przy tylnym kole i kolo tylniej szyby. Nie miala nawet nigdy gazu [obijacz]

Autko bede mial na placu w niedziele.
Da sie przy rejestracji to zalatwic, czy zeby sie ubiegac o zolte musisz miec juz auto na siebie?

Moze jest ktos ze Slaska, ktory to robil?

Od czego wogole zaczac?

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 5:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Od archiwum? Tak tylko szczelam.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 5:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
(me: how) pisze:
Od archiwum? Tak tylko szczelam.


Wiem, wiem szukalem - cos tam czytalem.
Moze prosciej, jest ktos, ktora sie zajmuje tym tak bardziej zawodowo?
Poprostu zeby to poprowadzil czy raczej trzeba samemu z tym walczyc?

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 6:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Stary, weź przeczytaj, co ludzie już zebrali i wymyślili, a sam zobaczysz co w całym tym procesie można ewentualnie zlecić. Oprócz białej karty chyba tylko można zamówić fotografa, no może jeszcze pizzę, żeby nie myśleć na czczo.

http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/136/68/

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 6:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:39 pm
Posty: 265
Lokalizacja: Wołomin się kłania
Poza tym radzę dobrze przemyśleć czy chcesz mieć konserwatora zabytków na głowie i pomyśleć nad samą decyzją, bo to ma swoje plusy i minusy.

_________________
MERCEDES W123 250 M123 SEDAN 80r
MERCEDES W 124 250D SEDAN 91r
MERCEDES 308D "KACZKA" LONG 91r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 6:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ja uważam ze praktycznie same +
Białą kartę robiłem sam i w niej jest wpisane, że odnowy wymaga powłoka lakiernicza (był niebieski, zostal przemalowany na słoto ale bedzie znowu niebieski) .. na dodatek i w karcie i w formularzu przeglądu zawarłem "amortyzatory hydrauliczna z regulacją wzniosu (...)" .. i wszelkie problemy z głowy. Konserwator żaden potwór ..
Bez własności samochodu chyba niewiele zdziałasz. A cały proces nie trwa krótko .. (w moim wypadku ok 2 miechów :P )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 6:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Damian.Ryba pisze:
Poza tym radzę dobrze przemyśleć czy chcesz mieć konserwatora zabytków na głowie i pomyśleć nad samą decyzją, bo to ma swoje plusy i minusy.


W sumie sa ograniczenia z tego plynaca, ale to nie jest przeszkoda, bo do jazdy nacodzien nie uzywam W123, sprzedazy tez raczej nie rozwazam w przyszlosci.

Na necie juz znalazlem wszystkie pliki do pobrania, w sumie racja moze warto samemu podjac wyzwanie z wypelnieniem tej karty.

BrunoGiamatti 2 miesiace?
Czyli nie ma wyjscia, zarejestruje samochod na siebie, a potem bez pospiechu bede dzialal.

Faktycznie doczytalem gdziec, ze trzeba miec dowod wlasnosci, czyli pewnie jest to rozumiane jako dowod rejestracyjny.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 6:38 pm przez 300D, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 6:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:39 pm
Posty: 265
Lokalizacja: Wołomin się kłania
BrunoGiamatti mam pytanie do Ciebie masz jakiś kontakt do swojego konserwatora, bo ja muszę zgłosić zakup swojego auta i potrzebuje kontaktu do jakiegoś okolicznego gościa od zabytków, może być na priv.

_________________
MERCEDES W123 250 M123 SEDAN 80r

MERCEDES W 124 250D SEDAN 91r

MERCEDES 308D "KACZKA" LONG 91r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 6:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
300D pisze:
Od czego wogole zaczac?

To skoro już przewertowałeś archiwum i wziąłeś do siebie to co napisał (me: how) ... to kup pojazd (jeśli oczywiście chcesz kupić, do niczego nie zmuszam) i go zarejestruj.
Jak chcesz na żółe blachy to musisz sporządzić kartę ewidencyjną (tzw białą karte) wg. wzoru bądź zlecic do rzeczoznawcy (który skasuje swoje bodaj 250zł) .. zrobić fotki musisz, dołączyć do białej karty (zrobić ją w min. 2 a najlepiej 3 egzemplarzach, 2 idą do konserwatora).. odnosisz do konserwatora i czekas zna decyzje 1-2 tygodnie. Odbierasz decyzje i sporządzasz formularz przeglądu poj. zabytkowego (lub robi to rzeczoznawca :P ) .. z tym formularzem to dziwna sprawa czasami wychodzi. Bo słyszałem, ze ma go robić stacja diagnostyczna.. ale to już nie ważne. Grunt żeby wszystko było tak jak ma być... w formularzu maja byc wszystkie dane...
Później z badaniem technicznym poj. zabytkowego + decyzja konserwatora + dokumentami, umową lecisz do wydziału komunikacji i rejestrujesz jak kazdy inny pojazd...
A na koniec sobie go remontujesz. Tylko zrób to z głową. Żeby nikt sie nie przyczepił, ze niszczysz dobro kultury bo na to znajdzie sie paragraf ;)
pzdr <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Damian.Ryba pisze:
masz jakiś kontakt do swojego konserwatora

Tylko nie próbuj zgłosić, ze coś motam z moim pojazdem ;) Ok PW idzie

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:39 pm
Posty: 265
Lokalizacja: Wołomin się kłania
Nie no chce tylko zgłosić zakup swojego auta, bo mam taki obowiązek, a poza tym mam narazie zabytek a nie mam konserwatora [zlosnik] czekam na wiadomość...
....a koledze 300D życzę powodzenia przy zdobywaniu żółciutkich 8)

_________________
MERCEDES W123 250 M123 SEDAN 80r

MERCEDES W 124 250D SEDAN 91r

MERCEDES 308D "KACZKA" LONG 91r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
wojewódzki konserwator zabytków w wawie na jasnej, jesteś z wołomina więc pod niego podlegasz, od aut jest bardzo miły Pan bodajże Roman, nie bardzo rozumiem co chcesz mu zgłaszać, idziesz tam jak masz od rzeczoznawcy (możesz byc nim sam jak Bruno:) białą kartę albo zaświadczenie na sprowadzony pojazd o wartości kolekcjonerskiej, wypełniasz formulaż i czekasz aż tęga Pani dwa pokoje obok po 14 dniach przystawi swój stepel, tyle w te motyle:)

Cytuj:
bo to ma swoje plusy i minusy.


masz na mysli plusy dodatnie czy plusy ujemne:) tak naprawdę jeśli nie masz w planach odpicować i sprzedac bogatemu helmutowi z niebotycznym zyskiem to żółte daja same plusy.

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 11:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:39 pm
Posty: 265
Lokalizacja: Wołomin się kłania
Richie ja tu trochę namieszałem ciągnąc jakby trochę inny wątek. Z góry wszystkich za to przepraszam jeśli narobiłem bałaganu.
Ja odkupiłem samochód już na żółtych blachach meldowany i jego sprzedarz poprzedni właściciel musiał zgłosić swojemu wojewódzkiemu konserwatorowi a ja muszę zgłosić zakup auta mojemu przyszłemu konserwatorowi, więc jeśli wiesz do jakiego powinienem należeć to również będę wdzięczny za namiary i jakiś telefon, chociaż póki co skontaktuje się z osobą na którą dostałem namiary, może tam dowiem się więcej.

_________________
MERCEDES W123 250 M123 SEDAN 80r

MERCEDES W 124 250D SEDAN 91r

MERCEDES 308D "KACZKA" LONG 91r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 12:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
tak jak napisałem, w wawie na jasnej, samo centrum wawy

http://www.mwkz.pl/

kolega 300D nie powinien miec nam za złe odbiegania od tematu bo pośrednio odpowiadamy na jego.

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 1:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Samochód na żółtych blachach powinien być w jak największym stopniu oryginalny.

Z drugiej strony zarówno rzeczoznawca jaki i konserwator najczęściej mają to w głębokim poważaniu.
Mnie nawet nie raczył zapytać czy np. tapicerka jest oryginalna, kolor lakieru zgodny z VIN a o pomniejszych pierdołach nawet nie wspominam.
Zapłacone, podpisane i ciao.

Rejestrując pojazd zabytkowy godzisz się na pewne warunki i ograniczenia.
Pozostaje kwestia ich (nie)egzekwowania i dlatego mamy szerokie pole do popisu różnych "miłośników" zabytków.
Potem rodzą się właśnie takie pomysły jak instalacja LPG, subwoofer w bagażniku, pługi BBS, porno kółka 18" czy lo-rider [szalone].

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 1:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
pojazd ma być niby w 75% oryginalny... fakt - i tak nikt tego nie sprawdza (w moich papierach wypisywalem co tylko chciałem) ..
No ale co ;) z widocznych zmian - modernizacja zawieszenia + powrót do (+-) oryginalnego lakieru ... nadal mieści się w 75%. Zwłaszcza, ze wg danych mial seryjnie regulowany prześwit [oczko]
... Lowriderem miał zostać z założenia.. a że został pojazdem zabytkowym to już inna sprawa.
A o LPG, dziwnych spojlerach ... Walcach 40" w 114C itp nie mówmy.
Jak już ktoś chce coś modyfikować ... to niech robi to po cichu i ze smakiem

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl