MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 03, 2009 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
Cześć,

potrzebuje jakiejś mądrej rady. Zablokowała mi się stacyjka. Raczej nie jest to wina kluczyka, bo oba klucze otwierają pozostałe zamki, a stacyjka nawet nie drgnie. Napsikałem do środka WD40 i też bez efektu.

Macie jakieś pomysły?????

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 10:07 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Zlap kluczyk kombinerkami i mocno, ale z wyczuciem poruszaj kierownica i kluczykiem. Musi puscic, a jak juz bedzie w pierwszej pozycji, to ja bym nie ryzykowal i wyjal wklad, dopoki nie zalatwisz drugiej albo nie naprawisz starego zawsze mozna posilkowac sie srubokretem. Tylko jak masz szeroki kluczyk, to bardziej uwazaj, bo jakas maja tendencje do wyginania/lamania. Jak to nie pomoze, to jest jeszcze inna opcja, ale juz znacznie mniej bezszkodowa..

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 11:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Zazwyczaj w stacyjkach pada pierwsza zapadka. Jeśli uda ci się wyciągnąć wkład, to możesz próbować ją usunąć lub rozpiłować. Ale to jest tylko reanimowanie trupa i wkrótce i tak ci się stacyjka dokumentnie posypie.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 11:42 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 01, 2009 5:16 pm
Posty: 25
Lokalizacja: wroclaw
nie wlewaj WD40 do zadnych stacyjek i zamkow!!!! rozpuszcza opilki i olej i inne syfy ktore sie tam znajduja a one czesto utrzymuja zapadki we wlasciwych miejscach . pozniej mozna juz nie otworzyc zamka-za duze luzy.

_________________
-------------------
obecnie:
w202 2,5td
w126 420s
por 928s

te co byly ? kto by zapamietal :-))


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 12:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 24, 2007 1:04 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Biała Podlaska [LB]
Miałem latem podobny problem w moim W201, na szczęście obyło się bez wymiany stacyjki, po kilku dniach problem sam znikł i jak na razie jest ok :lol:

_________________
S124 E200T
W201 200Eex
Towarzystwo Przyjaciół Bugu


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
podnieść/zdjąć koła przednie, popukać młotkiem w stacyjkę od spodu próbując przekręcić klucz i ruszająć kierownicą...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 3:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Cytuj:
podnieść/zdjąć koła przednie, popukać młotkiem w stacyjkę od spodu próbując przekręcić klucz i ruszająć kierownicą...
[totalszok]
Czegoś chyba nie zrozumiałem, ale co mają koła przednie do stacyjki?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 4:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
ale co mają koła przednie do stacyjki?


A na co dziala blokada w stacyjce? Dobry patent, jeszcze nie slyszalem ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 4:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
beet pisze:
A na co dziala blokada w stacyjce? Dobry patent, jeszcze nie slyszalem

chodzi o to aby odciążyć układ kierowniczy i aby lekko się kręciła kiera... Z resztą to nie mój pomysł tylko człowieka co na co dzień zajmuje się stacyjkami...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 4:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Janfocus pisze:
chodzi o to aby odciążyć układ kierowniczy i aby lekko się kręciła kiera...


Ja o tym wiem, ale kolega wyzej chyba sie nie domyslil ;) Tak czy inaczej dobry patent, o ile jest mozliwosc podniesc samochod.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: wt mar 03, 2009 9:24 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
zuzelek pisze:
Cześć,

potrzebuje jakiejś mądrej rady. Zablokowała mi się stacyjka. Raczej nie jest to wina kluczyka, bo oba klucze otwierają pozostałe zamki, a stacyjka nawet nie drgnie. Napsikałem do środka WD40 i też bez efektu.

Macie jakieś pomysły?????


Poprobuj innym kluczykiem. Mniej zuzytym. WD40 to bardzo kiepski pomysl. Jak uda Ci sie ruszyc to jedz do kluczykarza od razu.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Tez kiedys za namowa jakiegos debila napsikalem sobie do stacyjki WD-40. Od tej pory rozruch auta to ok 20min grzebania kluczykiem i probowanie przekrecenia go w pozycje zaplonu. Niewiele brakowalo a zaczalbym palic autko na druty. Bylem w szale :-?

Ktos kiedys na tym forum napisal, ze wyleczyl stacyjke preparatem do konserwacji stykow elektrycznych.

Po przeczytaniu powyzszej informacji natychmiast polecialem do dzialu utrzymania ruchu i na szczescie kawalerowie tam pracujacy posiadali takowy preparat (firma MOLYCOTE nazwa DTZ Contactol spray). Po zapodaniu w stacyjke jej pelna funkcjonalnosc zostala natychmiast przywrocona!!!! Dobrze, ze ktos z forum (nie udzielajacy sie juz uzytkownik) mi pomogl bo mialem straszny problem zcodziennym uruchomieniem auta.

Moze pomoze [zlosnik]

Powodzenia

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Domyśliłem się. Ale osobiście jeszcze nie musiałem aż tak odciążać układu kierowniczego. Zresztą blokada nie obciąża stacyjki, jak tylko kierownicę się ustawi tak, by była "między" zapadkami - wystarczy trochę ją cofnąć (mi to zawsze wystarczało).
Sam miałem taki przypadek, że stacyjka nie podłączona do kostki elektrycznej działała bez zarzutu. Natomiast jak już była obciążona kostką, to nie drgnęła nawet.
A ostatnio rozwiercałem bolec blokujący w stacyjce w aucie klienta, bo posypały się zapadki. Szczególnie pierwsza (tak się dzieje nie tylko w mercedesach).


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 08, 2009 5:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć.
No właśnie zdechła mi stacyjka .. I chyba bez wyjęcia wkładu bądź wymiany stacyjki się nie obędzie. Ma ktoś jakiś pomysł? Bo nie widzi mi się łomem wyrywać.
Po wsadzeniu kluczyka nie da się obrócić stacyjki na 1 pozycje - walczyliśmy z tym 3,5 godz.
A furę muszę odpalić.... Jeszcze popróbuję z podniesieniem przodu i kombinerkami .. ale coś czuję, że du*a.
Pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 08, 2009 8:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Jakim łomem :o :o :o
Daj na priv.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl