MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 8:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
arturb pisze:
nowy w salonie?

a co ja mogę za 30 tysięcy w kombi i automacie kupić?
do tego z poduszkami, duże wnętrze? itd.


Jeśli dysponujesz gotówką w kwocie 30 tys to bierz na kredyt nowe wozidlo np do 60 tys.
Kupując używkę za te pieniądze istnieje duże prawdopodobieństwo ze w niedługim czasie wsadzisz właśnie drugie tyle.
Auto ma być dla zony a tylko dla ciebie na wypady wiec wybrałbym jakieś auto nowe spełniające jakieś tam postawione kryteria ale z gwarancja i spokojna jazda przez ileś tam lat bez inwestycji.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 9:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
kompressor pisze:
arturb pisze:
nowy w salonie?

a co ja mogę za 30 tysięcy w kombi i automacie kupić?
do tego z poduszkami, duże wnętrze? itd.


Jeśli dysponujesz gotówką w kwocie 30 tys to bierz na kredyt nowe wozidlo np do 60 tys.
Kupując używkę za te pieniądze istnieje duże prawdopodobieństwo ze w niedługim czasie wsadzisz właśnie drugie tyle.
Auto ma być dla zony a tylko dla ciebie na wypady wiec wybrałbym jakieś auto nowe spełniające jakieś tam postawione kryteria ale z gwarancja i spokojna jazda przez ileś tam lat bez inwestycji.



jeszcze cos od siebie, u roznych producentow ceny moga byc rozne, ale zdajesz sobie sprawe z kosztow jakie sa zwiazane z serwisem gwarancyjnym?

nowe auto zajebiscie traci na wartosci, a koszty zwiazane z serwisowaniem spokojnie wystarcza na naprawy uzywanego.

nie wiem na ile ten samochod mialby sluzyc, ale w przypadku nowych wraz ze wzrostem przebiegu koszty serwisowania duuuuzo wzrastaja

za 60 tysi raczej nie kupisz fajnego samochodu, wolalbym zaplacic 10 tysi wiecej za W210 od panujacej sredniej ceny za ten samochod i jezdzic mercedesm a nie dziadostwem.

Prawda duzo jest kombinowanych samochodow, ale jak sie poszuka to sie znajdzie

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 10:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Z tymi kosztami to bez przesady w zależności od marki od 300 do 1000 pln
To nie są duże pieniądze raz na 15 lub 30 tysięcy przebiegu.
Żeby była jasność chodzi tu o auta dla"kowalskiego" a nie z segmentu luksusowych.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 10:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
kompressor pisze:
Z tymi kosztami to bez przesady w zależności od marki od 300 do 1000 pln
To nie są duże pieniądze raz na 15 lub 30 tysięcy przebiegu.
Żeby była jasność chodzi tu o auta dla"kowalskiego" a nie z segmentu luksusowych.



ta, jak samochod jest nowy, znajomy za VW caddy zaplacil 3.5 tysia, przy przegladzie 90 Tysiecy km, za same czesci eksploatacyjne i przeglad

Tez tak myslalem, i tak samo rozwazalem zakup nowego samochodu, ale pierdziele, wole kupic okulara za 30 tysiecy i ewentualne drugie 30 odlozyc na jego naprawy i serwis, ten nie sraci tyle na wartosci co nowy samochod, i pozatym najwazniejsze, jezdze mercedesem <br>Dodano po 3 minutach.:<br> nie twierdze ze we wszystkich salonach sa takie same ceny, bo napewno sa zroznicowane, ale tak czy siak za czesci licza sobie duzo wiecej niz w normalnym sklepie, a za robocizne wiecej niz w normalnym warsztacie.

do wspomnianego przezemnie wczesniej passata, w serwisie za glowice krzykneli 18 tysiecy :o :o :o :o :o :o :o nie uwieze ze na innych czesciach nie maja takiego przebicia

taka sama nowa w sklepie kosztuje 3.5 tysiaca, i to tez jest drogo, bo jezeli sklep stac na rabat zedu 600 zl to jakie ma przebicie? :evil:

Co do aut dla kowalskiego, niska cena samochodu jest czyms podyktowana, najczesciej jakoscia i trwaloscia, znajomy jeden w fiacie panda po 30 tysiacach kilometrow wymienial sprzeglo, drugi w punto po 35 tyisacach tez sprzeglo, trzeci w doublo tez po ok 35 tysiach.
to ze samochod jest tani nie znaczy ze jego serwis bedzie tani.
to co wjednym aucie trzeba bedzie wymienic przy 60 czy 90 tysiacach w innym bedzie trzeba to zrobic np przy 30 tysiacach, wiec co to za oszczednosc?

po za tym jaka to jest korzysc jezdzic jakims marnym pudelkiem tyle ze nowym, w zamian za uzywany samochod dobrej klasy.

Chyba jest jakis powod ze uzytkownicy tego forum wola jezdzic 20 letnim mercedesem niz nowym plastikiem?

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 11:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
kompressor pisze:
Jeśli dysponujesz gotówką w kwocie 30 tys to bierz na kredyt nowe wozidlo np do 60 tys.


Świetna rada, ale ja sia z nia nie zgadzam:

60000zł - utrata wartosci nowego auta to koszt po 3 latach 30000zł conajmniej + przeglądy i koszty kredytu.

Średnio licząc to tak, jakbś przez 3 lata musiał co miesiąc wrzucać do kosza 1000-1300zł. Wolę jeździć starszym sprawdzonym autem, a za te 1200zł spłacać na przykład kredyt hipoteczny za nieruchomość niż za auto które bedzie warte po kilku latach nic. ;) Albo jechac 2 razy w roku na wypasione wakacje.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 12:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Bmw jest całkiem przyjemnym autem a 530D naprawdę ma rewelacyjny silnik - przy średnim spalaniu 8 l prawie 200 KM to dobry wynik.

Pomijając złą sławę jaką ta marka jest owiana w Polsce ( mi np. cała rodzina dokucza ,że mam też takie auto ) , to na naszych drogach , jeżdżąc bmw trzeba bardzo uważać na wszelkie nierówności , dziury itd.
Ostatnio miałem trochę nieprzyjemną i trochę zabawną sytuację na jednym ze skrzyżowań w Poznaniu . Chcąc je pokonać , nie urywając jednocześnie kół , jechałem bardzo wolno .
Jechałem przez skrzyżowanie prosto . Inny kierowca , który wjechał na to skrzyżowanie i chciał skręcić w lewo musiał mnie przepuścić i strasznie się wkurzał , że ja tak wolno jechałem a w pewnym momencie zwolniłem prawie do zera .
On pewnie pomyślał sobie wtedy , że celowo utrudniam mu ruch albo nie znam przepisów i nie wiem kto ma pierszeństwo przejazdu i zaczął mi wygrażać rękami i trąbić .
A ja tylko nie chciałem uszkodzić swojego auta :)
To zaliczam więc do minusów bmw - jest niskie .
Mercedesem bym przemknął przez to skrzyżowanie bez takich problemów .
Co do kłopotów z utratą mocy,to w bmw zdarza się,że padnie przepływomierz . Zdarza się to jednak co jakieś 100 tys.km , szczególnie jeśli ktoś nie dba - nie zmienia filtra na czas albo nie wyciągnie liści z takiej małej chłodnicy jeśli takie tam wlecą np. jesienią .
Nie jest to jednak jakiś wielki problem , klocki hamulcowe też trzeba zmienić co jakieś 100 tys.km i nikt nie robi afery .
Każda marka ma swoje plusy i minusy .
Porozmawiaj jeszcze z żoną i może zacznij od wyboru ...koloru :)

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 7:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 13, 2004 11:26 am
Posty: 117
Lokalizacja: k/Szczecina
ciekawe że nikt nie wspomniał o problemach z rdzą w W210, temat który w bmw, audi i vw nie występuje...
gdybym ja stał przed takim wyborem, szukałbym zadbanej 530d, jakość wykonania i świetny silnik to atuty bmw, ale to moje zdanie, natomiast dalekim łukiem omijaj TDS,
a6 też jest OK, tyle że 2.5TDI ma nie najlepszą opinię, a 1.9 może być trochę za słaby, ale to już zależy od oczekiwań,
passat nie powinien występować w tym porównaniu, bo jest o klasę niżej, ale to całkiem solidne auto, zawieszenie w B5 po liftingu zostało trochę poprawione i nie jest już tak przerażająco nietrwałe,

co do problemów z nowoczesnymi dieslami to czy to będzie 530d, CDI, TDI w każdym z nich temat jest taki sam, drogie części i wrażliwość na słabe paliwo, ale nie ma co panikować, bo nie ma reguły że w każdym padną wtryski...
oczywiście dla świętego spokoju można kupić mercedesa ze starym dieslem (250, 290, 300) ale spalanie i osiągi nie będą na takim poziomie jak w CDI,
w A6 jest 1.9TDI AFN 110KM który nie ma pompowtryskiwaczy i jest silnikiem z dobrą opinią, tylko mocy trochę mało jak na spore kombi,

_________________
w115 200d `75
w123 200 `80
c124 230ce `89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
chciałbym tylko potwierdzić niektóre wypowiedzi kolegów, bo naczytałem się kiedyś sporo o tym w necie

530d ten 3 litrowy diesel zbiera laury i nagrody kiedy tylko jest o nim mowa, w jednym z czasopism motoryzacyjnych ogłoszono go najlepszym dieslem XX wieku. Naprawdę dobry wybór i kompromis pomiędzy zapasem mocy a spalaniem

Audi: 2.5tdi V6 to z kolei zupełna antynomia diesla bmw, cieszy się bardzo złą reputacją. Polecane są silniki 1.9tdi + chip i wtedy auto jeździ :)

Mercedes: najlepszy komfort to na pewno. Silniki cdi jednak bywają awaryjne, o pozostałych turbodieslach za wiele nie wiem... jednak jak porównywałem sobie dane techniczne to dziwne jest, bo 290td pomimo mniejszej mocy od 300 ma większy moment obrotowy...

tak czy siak planując duże przebiegi to w benzynę na Twoim miejscu bym się nie bawił. Trzeba też pamiętać, że w przypadku braku mocy w turbodieslu można łatwo chipować jednostkę i masz spory wzrost mocy i momentu i jeszcze mniejsze spalanie przy tym. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 4:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Bierz oko ze starym dieslem w automacie, jak malo mocy dokladasz chip i smigasz, koszty czesci i eksploatacji smiesznie niskie, spalanie ok, u mnie np. przy przebiegu 380kkm bedzie pierwszy raz wymieniane sprzeglo (910zl), wymienialem tarcze z przodu i klocki ostatnio za jakies smieszne pieniadze, no i "podmalowac" oczywiscie trzeba bylo troche [zlosnik] ale i tak koszty rocznego uzytkowania wlaczajac paliwo byly relatywnie niskie na tak duze i komfortowe auto ;) najwiekszy minus to blacha, niestety nie postarali sie w tym temacie, ale mozna przebolec, po prostu trzeba od czasu do czasu cos poprawic ale to nie jest duzy koszt, nie bedziez robil przeciez 10 letniego auta w ASO tylko u znajomego lakiernika ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 5:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
No i Trocin ma niestety racje. [zlosnik]

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2009 6:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
dzięki za pożyteczne podpowiedzi.
na 99 zostajemy przy MB, w210 2001-2002 chyba z silnikiem 2,2.

z ciekawości:
http://moto.allegro.pl/item562682101_me ... 5km_h.html

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2009 6:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
arturb pisze:
dzięki za pożyteczne podpowiedzi.
na 99 zostajemy przy MB, w210 2001-2002 chyba z silnikiem 2,2.

z ciekawości:
http://moto.allegro.pl/item562682101_me ... 5km_h.html


jak kupujesz 2,2 CDI to konieczna jest kontrola wtryskow.Pokrywa plastikowa koniecznie w gore czy jest smoła [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2009 6:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
oki, i tak będę przed zakupem wstawiał furę do mechanika na przegląd i dopiero po nim zdecyduję czy kupię.
na te zerkałem i dzwoniłem:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6844211
oraz
http://allegro.pl/item556067366_mercede ... 2_dci.html
oraz
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7179703

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2009 7:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ten pierwszy ma smieszne felgi i jest classic
Drugi tez classic, cos ma z wycieraczka tylna nie halo
Ten trzeci to jaki wał, to nie jest avantgarde, wyglada jak classic wszystkie listwy ma nieoryginalne, nie ma chromow i grilla avantgarde, niebieskich szyb i drewna jak w avantgarde, dla mnie to classic
Generalnie ja bym ich nawet nie ogladal

To tak na szybko ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2009 7:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ten trzeci to jakis wałek -niestał nawet koło Avantgarde. koledzy dobrze Ci radzą ze tylko 290 albo 300 to bładzisz [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl